برای بازنویسی مجدد این مقاله، از نمایه من دیدن کنید، سپس داستان‌های ذخیره شده را مشاهده کنید .
برای بازنویسی مجدد این مقاله، از نمایه من دیدن کنید، سپس داستان‌های ذخیره شده را مشاهده کنید .

برای بازنویسی مجدد این مقاله، از نمایه من دیدن کنید، سپس داستان‌های ذخیره شده را مشاهده کنید .
برای بازنویسی مجدد این مقاله، از نمایه من دیدن کنید، سپس داستان‌های ذخیره شده را مشاهده کنید .
هنگامی که تریلر عنوان تخیلی Tiger King 2 در اواخر اکتبر منتشر شد ، نتفلیکس به بینندگان قول داد که قبلاً "فقط سطح" داستان پرورش ببر، نقشه کشی قتل، و ورزش کفال را که 64 میلیون خانواده در سراسر جهان را مجذوب خود کرده بود، به نمایش گذاشته بود. شروع همه گیری کووید-19.
باور این موضوع سخت به نظر می رسد. غول استریم پیش از این از محبوبیت مستندهای هفت قسمتی اولیه کمتر از یک ماه پس از انتشار با نمایش بعدی جوئل مک هیل، The Tiger King and I استفاده کرده بود ، اما ظاهراً این کافی نبود. در 17 نوامبر، جهان به تماشای فراکاوشی می نشیند که چگونه تایگر کینگ زندگی بازیگران شخصیت هایش را تغییر داد، برخی از آنها همچنان اتهامات بی اساس را تکرار می کنند که "آن عوضی کارول باسکین" شوهرش را به قتل رساند.
اخلاق به کنار: از چه زمانی فیلم های مستند دنباله دار می شوند؟ و مهمتر از آن، آیا ارزش افزوده‌ای دارند اگر به سرعت بالا بیایند و فقط به تبلیغات تبلیغاتی دامن بزنند؟ فیلمبرداری فصل اول سریال Making a Murderer در سال 2015 10 سال طول کشید. پس از موفقیت این سریال مستند (حدود 19 میلیون نفر در ایالات متحده آن را در 35 روز اول پخش آن تماشا کردند )، نتفلیکس ساخت فیلم دوم را سفارش داد – ساخت یک قاتل: قسمت 2 – که تا اواخر سال 2018 انجام شد. فصل اول به طور گسترده توسط منتقدان تحسین شد. طرفداران؛ دومی با برچسب " درشت "، " بیش از حد طولانی " و " خطا " بود.
دیگران با تماشاگران بهتر عمل کرده‌اند، اما – مانند هزاران دنباله دیگر، راه‌اندازی مجدد، و بازسازی‌ها – به نظر تلاش‌هایی برای شکوه گذشته است. March of the Penguins 2: The Next Step 12 سال پس از نسخه اصلی منتشر شد. Super Size Me 2: Holy Chicken! در سال 2017 در تلاش برای سرمایه گذاری از موفقیت سلف خود در سال 2004 وارد شد. در سال 2017 همچنین شاهد یک دنباله ناخوشایند بودیم: حقیقت به قدرت ، یک حقیقت ناخوشایند محصول 2006 را بازبینی کرد، و در سال 2018، مایکل مور Fahrenheit 11/9 را منتشر کرد، نسخه ای از دونالد ترامپ از مستند جورج دبلیو بوش در سال 2004 فارنهایت 9/11 . در سال 2020، The New Corporation: The متاسفانه عاقبت ضروری فیلم The Corporation در سال 2003 را دنبال کرد.
ما ظاهراً در عصر عاقبت مستند زندگی می کنیم – اما آیا باید قدردان محتوای اضافی باشیم یا نگران باشیم که توسط مدیران تشنه چشم به ما غذا می دهند؟ به لطف شکایتی که توسط باسکین، فعال حقوق حیوانات مطرح شد، می‌دانیم که تایگر کینگ ۲ از فیلم‌های قدیمی فیلم‌برداری شده در حین تولید ببر کینگ استفاده می‌کند – اگر در آن زمان روی طبقه اتاق برش انداخته می‌شد، چه چیزی ارزش تماشای آن را دارد؟ پس باز هم، آیا دنباله مستند واقعاً می تواند چیز خوبی باشد، دلیلی بر این که ما در عصری زندگی می کنیم که به آثار غیرداستانی قانع کننده ارزش می دهد؟
جسی ماس، کارگردان فیلم Sundance hit Boys State، که Apple TV+ سال گذشته منتشر کرد، می‌گوید: «در سطحی اساسی، به نظر می‌رسد که بر اساس زمانی که من در سال 1996 وارد این صنعت شدم، علاقه بسیار بیشتری به تأمین مالی برای فیلم‌های مستند وجود دارد. به نظر می رسد که بخش عمده ای از این بودجه صرف مستندسازی می شود. پس از محبوبیت مستند جنایی واقعی HBO، The Jinx در سال 2015، تعداد زیادی مستند پنج، شش، هفت و ده قسمتی در سرویس‌های پخش پخش شد. با گذشت زمان، به نظر می رسید هر چیزی که یک دهه پیش یک مستند واحد بود، اکنون به یک مستندسازی تبدیل شده است. این مانترا ساده بود: "بیشتر، بیشتر."
ماس می‌گوید استریمینگ مستندهای او را برای مخاطبان بین‌المللی گسترده‌تر آورده است و او از این فرصت برای بررسی موضوعات در قالب مستند لذت برده است. اما، او خاطرنشان می کند، این "رویکرد مناسب برای هر داستان نیست" و "گاهی فشارهایی برای گسترش داستانی که ممکن است از رویکرد چند قسمتی پشتیبانی نکند، وجود داشته است."
چه چیزی باعث می شود که یک مستند، به جای یک مستند بلند، سودآورتر یا جذاب تر شود؟ گفتنش سخته دن ریبورن، تحلیلگر رسانه جریانی با شرکت Frost & Sullivan، یک شرکت تحقیقات بازار، می‌گوید: «نتفلیکس روشی را که برای تعیین موفقیت در نظر گرفته می‌شود، ارائه نمی‌کند. «بنابراین ما واقعاً نمی‌دانیم که چگونه هر یک از این سرویس‌های پخش تصمیم می‌گیرند چه محتوایی تولید کنند یا چه مدت زمانی باید باشد.»
با این حال، ما می توانیم حدس بزنیم. Rayburn خاطرنشان می کند که بارگذاری محتوای اضافی در اینترنت در مقایسه با پرداخت هزینه اضافی در برنامه تلویزیونی یا سینما، هزینه اضافی ندارد. اگر محتوایی به ارزش پنج ساعت دارید و معمولاً آن را تا دو ساعت ویرایش می‌کنید، او می‌گوید: «چرا آن را منتشر نمی‌کنید؟» به طور مشابه، تولید دنباله‌ها با استفاده از فیلم‌های قدیمی مقرون به صرفه است، و زمانی که از قبل یک پایگاه هواداران مستقر دارید، ریسک کمتری در آن وجود دارد. ریبورن می‌گوید: «نتفلیکس خیلی چیزها را حدس نمی‌زند، آن‌ها داده‌هایی در پشت آن دارند تا نشان دهند چه چیزی سرمایه‌گذاری خوب محسوب می‌شود و چه چیزی نیست.
اما آیا سرمایه گذاری خوب و محتوای خوب یکسان هستند؟ مت وولف، همکار گوگنهایم، کارگردان فضاپیمای زمین ، می‌گوید که قالب مستندسازی برای ژانر جنایی واقعی به خوبی کار می‌کند، زمانی که «داستانی دارای پیچش‌ها و چرخش‌های کافی برای پخش سریالی باشد». اما، او می‌گوید، مستندسازان همیشه از لحاظ تاریخی صدها ساعت فیلم گرفته‌اند، و اکنون «خطر شناسایی نادرست مطالب فراوان برای داستان‌های فراوان» وجود دارد.
با این حال، ماس و ولف هر دو فکر می کنند که دنباله های مستند می توانند ارزشمند باشند و نشانه ای دلگرم کننده از یک صنعت سالم هستند. ولف می‌گوید: «به‌عنوان یک فیلم‌ساز، این ایده را دوست دارم که شخصیت‌ها و داستان‌ها آنقدر قانع‌کننده هستند که وقتی تماشاگر تماشای یک فیلم یا سریال را تمام می‌کند، همچنان درباره آن شخصیت‌ها فکر می‌کند.
ماس می‌گوید هر زمان که مستندی در زمان حال فیلم‌برداری می‌شود، همیشه این سوال مطرح می‌شود که «این داستان را کجا پایان دهم؟» در محیط امروزی، از نظر تئوری داستان‌ها هرگز نیازی به پایان ندارند – ما هنوز می‌توانیم بازی‌های 3، 4، 5 و 6 تایگر کینگ را به‌علاوه یک جایزه ویژه کریسمس ببینیم. ماس می‌گوید: «شخصاً همیشه پذیرفته‌ام که همه چیز کمی حل نشده است. و گاهی اوقات من فقط نیاز دارم که از نظر احساسی حرکت کنم و خوب است که یک فیلم را تمام کنم و کار جدیدی انجام دهم." Boys State به‌صورت یک‌بار ایجاد شد، اما او اکنون در حال توسعه «نه دنباله‌ای، بلکه یک خواهر و برادر»، Girls State ، در مورد معادل زنان جوان اردوگاه دولتی پسران است. ماس می‌گوید: «ما فقط فکر می‌کنیم که این ادامه مکالمه ضروری است.
در مورد Tiger King 2 ، به نظر می رسد که این گفتگو تا کنون اینگونه است: "ببینید که آخرین مستند ما چقدر تاثیرگذار بود." اما ماس خاطرنشان می کند که این کاملاً بی سابقه نیست. Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills یک مستند در سال 1996 درباره وست ممفیس سه بود. در سال 2000 توسط Paradise Lost 2: Revelations و در سال 2011 توسط Paradise Lost 3: Purgatory دنبال شد . دنباله فوری با مجموعه ای از تصاویر خبری درباره فیلم اول آغاز شد. تریلر رسمی فیلم سوم ، نقل قول جالبی از Entertainment Weekly داشت : «ما تمایل داریم که فیلم‌ها را به‌عنوان انحرافات سرگرم‌کننده در نظر بگیریم. اما هر از چند گاهی آنها قدرت تغییر زندگی را دارند.»
ماس می‌گوید: «من مخالف انعکاس نیستم، اگر توجیهی برای آن وجود داشته باشد. "اگر فقط دم خود را قورت می دهید زیرا این فرصتی است برای ساخت 10 قسمت از تلویزیون مستند، نمی دانم ظرفیت انجام این کار را دارم یا خیر."
بنابراین، دنباله‌های مستند ذاتاً بد یا خوب نیستند – این به فرمت نیست، بلکه کاری است که با آن انجام می‌دهید. ماس می‌گوید: «فکر می‌کنم اگر داستان دیگری وجود داشته باشد که گفته نشده باشد، و همچنان در حال توسعه باشد، فکر می‌کنم برای من منطقی است. تو نیستی؟"
بنابراین، به نظر می‌رسد که زیربنای روند دنباله‌سازی مستند دو کلمه است: «چرا که نه؟» به هر حال، اینطور نیست که همه بتوانند به دور نگاه کنند. یا همانطور که یکی از نظرات برتر یوتیوب در مورد تریلر Tiger King 2 می گوید: " Tiger King فصل 2: چیزی که هیچ کس آن را نخواست، اما همه می خواهند تماشا کنند."
مشاهده URL Iframe


© 2021 Condé Nast. تمامی حقوق محفوظ است. استفاده از این سایت به منزله پذیرش ماست توافقنامه کاربر و خط مشی رازداری و بیانیه کوکی و حقوق حریم خصوصی کالیفرنیا شما. Wired ممکن است بخشی از فروش را از محصولاتی که از طریق سایت ما به عنوان بخشی از شراکت‌های وابسته با خرده‌فروشان خریداری می‌شوند، کسب کند. مطالب موجود در این سایت را نمی توان تکثیر کرد، توزیع کرد، انتقال داد، ذخیره کرد یا از آن استفاده کرد، مگر با اجازه قبلی کتبی Condé Nast. انتخاب های تبلیغاتی

source

توسط techkhabari