راهنمای خرید دزدگیر اماکن

دزدگیر های اماکن یکی از بهترین ابزار ها برای محافظت از خانه ها و مشاغل مختلف محسوب می شوند. این ابزار ها از ورود سارقان جلوگیری می کنند. آن ها به سرعت ورود سارق را تشخیص می دهند و زنگ خطر را به صدا در می آورند. مدل های مختلفی از دزدگیر های اماکن در دسترس است که هر کدام یک سری ویژگی های مخصوص به خود را دارند. در نتیجه برای انتخاب بهترین دزدگیر، پیشنهاد می کنیم این مقاله راهنمای خرید دزدگیر اماکن را تا انتها مطالعه نمایید.

راهنمای خرید دزدگیر اماکن

راهنمای خرید دزدگیر اماکن
راهنمای خرید دزدگیر اماکن

قبل از این که برای خرید دزدگیر اقدام کنید، بهتر است که ابتدا چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید. فرقی نمی کند که چه نوع دزدگیری را می خواهید خریداری کنید. همیشه باید قبل از خرید دزدگیر این سوالات را از خود بپرسید:

  1. به چه سنسور هایی نیاز دارید؟

دزدگیر های اماکن مدل های مختلفی دارند و در آن ها سنسور های گوناگونی به کار رفته است. به همین دلیل در راهنمای خرید دزدگیر اماکن اولین نکته ای که باید به آن اشاره کنیم، تعداد و نوع سنسور های یک دزدگیر است. برای مثال برخی از دزدگیر ها دارای سنسور های مختلفی برای پوشاندن ورودی های اصلی ملک هستند. برخی دیگر نیز تمامی پنجره های خانه شما را پوشش می دهند. همچنین می توانید بسته به وسعت محل مورد نظر تعدادی سنسور آشکار ساز حرکتی برای مناطق مهم خریداری کنید.

اگر فکر می کنید که تعداد سنسور های دزدگیر برای شما کافی نیست، می توانید بدون نگرانی سیستم دزدگیر را خریداری کنید و بعدا سنسور های اضافی را جداگانه تهیه نمایید. البته باید مطمئن شوید که سنسور های جدید با سیستم دزدگیر سازگار است.

  1. آیا به دوربین نیاز دارید؟

یکی دیگر از نکاتی که در راهنمای خرید دزدگیر اماکن خوب است به آن اشاره کنیم، نیاز به دوربین است. دوربین برای راه اندازی سیستم دزدگیر ضروری نیست؛ اما یک لایه امنیتی اضافی برای شما ایجاد می کند.

سنسور های دزدگیر در صورتی که حضور فرد سارق را تشخیص دهند، به سرعت دوربین ها را راه اندازی می کنند تا از آن فیلمبرداری کنند. علاوه بر این، دوربین به شناسایی راحت تر سارق ها کمک زیادی خواهد کرد.

گاهی اوقات نیز ممکن است که سنسور ها اشتباه به صدا در بیایند. در این زمان فرد می تواند با بررسی دوربین های مداربسته مشاهده کند که آیا واقعا خطری ملک را تهدید می کند یا سنسور ها اشتباه به صدا در آمده اند.

  1. چه تعداد لاگین لازم است؟

نکته بعدی که در راهنمای خرید دزدگیر اماکن باید به آن توجه داشت، این است که با چند دستگاه می توان دزدگیر ها را کنترل کرد. شما می توانید دزدگیر های هوشمند را با استفاده از تلفن همراه، لپ تاپ یا تبلت خود کنترل کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب کاربری ایجاد کنید تا به بخش های مختلف دزدگیر دسترسی داشته باشید.

در نظر داشته باشید که چند نفر می توانند به طور همزمان با اکانت خود لاگین و دزدگیر ها را کنترل کنند. ایده آل ترین حالت این است که تمامی افراد بزرگسالی که در خانه زندگی می کنند، بتوانند به صورت مجزا آن ها را کنترل کنند.

  1. آیا سیستم دزگیر با دیگر اجزای هوشمند خانه سازگار است؟

اگر از قبل سیستم هوشمندی در خانه دارید، می توانید آن را به دزدگیر هوشمند خود متصل کنید. البته در راهنمای خرید دزدگیر اماکن این نکته مفید به نظر می رسد. حتما قبل از خرید دزدگیر هوشمند به سازگاری دزدگیر با دیگر اجزای هوشمند خانه توجه داشته باشید. زیرا برخی از دزدگیر ها ممکن است با سیستم های هوشمند خانه سازگار نباشند.

مدل های مختلف دزدگیر اماکن

  • دزدگیر با صدای هشدار

رایج ترین نوع دزدگیر، دزدگیر های با صدای هشدار هستند. این نوع دزدگیر ها با تشخیص سارق، صدای هشدار را به صدا در می آورند؛ در نتیجه تمام افرادی که در نزدیکی سیستم هشدار هستند، از ورود فرد بیگانه مطلع خواهند شد. این دزدگیر ها سارق را می ترسانند و به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می کنند. علاوه بر این، آسان تر نصب می شوند.

  • دزدگیر شماره گیر

دزدگیر های شماره گیر همان طور که از نامشان نیز پیداست، علاوه بر به صدا در آوردن زنگ هشدار، با شماره تماسی که از قبل برای آن ها مشخص شده است، تماس می گیرند. این نوع دزدگیر ها می توانند چندین شماره تلفن را در خود ذخیره کنند تا در صورتی که شماره اول پاسخ نداد، با شماره بعدی تماس گرفته شود. می توان این شماره ها را اولویت بندی نیز کرد.

  • دزدگیر تحت نظارت

اگر به دنبال مطمئن ترین مدل دزدگیر هستید، مدل های تحت نظارت را در نظر بگیرید. این مدل ها تحت نظارت یک شرکت دیگر هستند و هنگامی که سیستم هشدار فعال می شود، یک انسان آن را بررسی می کند. از این رو نسبت به مدل های معمولی بسیار مطمئن تر هستند.

در این نوع سیستم های دزدگیر، اگر سنسور های تماس و آشکار ساز فعال شده باشند، شرکت نظارت کننده با پلیس تماس خواهد گرفت. البته شرکت نظارت کننده خود ممکن است یک تیم امنیتی خصوصی نیز داشته باشد که به ملک شما در زمان به صدا در آمدن آژیر دزدگیر سر خواهد زد. البته این نوع دزدگیر ها گران هستند و شما باید به صورت ماهانه یا سالانه هزینه حق اشتراک نظارت بر سیستم را بپردازید.

شما می توانید برای مشاهده و خرید انواع دزدگیر ها وارد سایت لگزو شوید و پس از بررسی های لازم، بهترین دزدگیر مورد نظر خود را تهیه نمایید. برای مثال دزدگیر سیمکارتی منزل لگزو مدل SC302PLUS، علاوه بر جلوگیری از ورود دزد ها، قابلیت های دیگری از جمله کنترل تجهیزات روشنایی، قفل درب ساختمان، آبیاری گیاهان، کنترل دمای محیط و… دارد. همچنین ارسال پیامک و برقرار کردن تماس تلفنی با مدیران و کاربران از دیگر ویژگی های آن محسوب می شود.

جمع بندی

اگر قصد خرید سیستم دزدگیر اماکن را دارید، باید به چند نکته کلیدی توجه داشته باشید؛ زیرا دزدگیر ها دارای مدل های متنوعی هستند و هر کدام ویژگی های به خصوصی را ارائه می دهند. بنابراین در راهنمای خرید دزدگیر اماکن سعی کردیم مدل های مختلف دزدگیر و مواردی را که حین خرید باید به آن ها توجه داشته باشید، نام ببریم و درمورد هر یک توضیحاتی ارائه دهیم.

توسط techkhabari