میز ناهار خوری برای فضاهای کوچک

در دنیای امروز، فضاهای کوچک و آپارتمانی نیاز به انتخاب هوشمندانه مبلمان از جمله میز ناهار خوری دارد تا علاوه بر زیبایی، به بهترین شکل ممکن از فضا استفاده شود.

میز ناهار خوری به عنوان یکی از لوازم اساسی خانه، نقش مهمی را در دکوراسیون و دورهمی‌های خانوادگی دارد. اما برای فضاهای کوچک و آپارتمانی، انتخاب میز مناسبی که علاوه بر افزایش زیبایی، فضایی راحت و کاربردی نیز فراهم کند، امری چالش‌برانگیز است.

در این مطلب، به بررسی و معرفی بهترین مدل‌های میز ناهار خوری برای فضاهای کوچک خواهیم پرداخت تا شما بتوانید براساس فضا قابل دسترس و نیازهای خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

انتخاب مدل و طرح مناسب میز ناهار خوری با توجه به فضای شما

در انتخاب میز ناهارخوری باید عوامل مختلفی نظیر ابعاد، شکل فضا، طراحی داخلی و نیازهای شخصی در نظر گرفته شود. این اولین قدم برای انتخاب ست ناهار خوری مناسب برای فضای شما می‌باشد.

اگر فضای شما طرحی مستطیلی و زاویه‌دار دارد، انتخاب میز ناهار خوری های گرد انتخاب مناسبی برای شما نیست. میز ناهارخوری گرد فضای مرده‌ی زیادی دراین فضاها ایجاد می‌کند که موجب هدر رفت فضای شما می‌شود.

البته اگر فضای شما طرحی هماهنگ با میز ناهارخوری های گرد دارد، شرایط تغییر می‌کند و شما به راحتی می‌توانید از این مدل ناهارخوری استفاده کنید. این مدل ناهار خوری ها همچنین امکان اضافه کردن صندلی‌های بیشتر در اطراف خود  را به شما می‌دهد.

برای فضاهای کوچک و کم مساحت، میز ناهار خوری های کلاسیک و سنتی انتخاب مناسبی نمی‌باشد. این مدل ست‌های ناهار خوری فضاهای زیادی را اشغال می‌کنند، از این رو بهتر است شما از میزهای ناهار خوری با سبک‌های مدرن و مینیمال استفاده کنید.

ست‌های ناهار خوری مدرن و مینیمال علاوه بر اینکه فضای کمی را به خود اختصاص می‌دهند، سادگی بصری را نیز به وجود می‌آورند که از شلوغی فضا و در نتیجه کوچک‌تر نشان دادن محیط جلوگیری می‌کنند.

در ادامه چند مدل میز ناهار خوری برای فضاهای کوچک را معرفی می‌کنیم.

میز ناهار خوری  تاشو قابل حمل

میز ناهارخوری تاشو قابل حمل یکی از ابتکارات جذاب در دنیای مبلمان می‌باشد که مزیت اصلی این محصول، تاشو بودن آن است که این امکان را ایجاد می‌کند تا از آن در فضاهای محدودی نظیر آپارتمان‌ها، بالکن‌ها و آشپزخانه‌های کوچک به راحتی استفاده کنید.

طراحی زیبا و متناسب با انواع سلیقه‌ها، این میز را به یک انتخاب شیک و جذاب برای هر فضای داخلی تبدیل کرده است.

علاوه بر این، تاشو و سبک بودن این ست ناهار خوری این فرصت را ایجاد می‌کند تا به راحتی  بتوان از آن‌ها در کمپینگ‌ها، مسافرت‌ها و… استفاده کرد.

میز ناهار خوری نیمکت دار

این مدل ست ناهار خوری بدلیل داشتن نیمکت به‌جای چند صندلی، فضای کمتری را به خود اختصاص می‌دهد و برای زندگی آپارتمان نشینی بسیار مناسب است.

ست های ناهار خوری نیمکتی، دارای تنوع‌های زیادی می‌باشند که شما با کمی خلاقیت می‌توانید آن‌ها را با توجه به فضای قابل دسترس خود هماهنگ کنید و حداکثر استفاده را از فضای خود داشته باشید.

همچنین دارای سبک‌های متنوعی نیز می‌باشند اما همانطور که در بالا اشاره شد اگر فضای کمی در دسترس دارید، استفاده از سبک مدرن برای فضای شما بهتر است.

به طور کلی این مدل میز ناهار خوری با تلفیق کاربردی بودن و طراحی زیبا؛ یک گزینه مناسب برای فضاهای کوچک و آپارتمانی به حساب می‌آید. این میز نه تنها شرایطی برای غذا خوردن فراهم می‌کند بلکه به شما امکان می‌دهد تا از فضای خود نهایت استفاده را داشته باشید.

میز ناهار خوری تاشو دیواری

یکی از ویژگی‌های برجسته میز ناهار خوری تاشو دیواری، قابلیت تاشو بودن آن است. با این ویژگی، می‌توانید میز را به راحتی بر روی دیوار مونتاژ کنید و پس از استفاده به سادگی آن را جمع کرده و فضای بیشتری در خانه خود ایجاد کنید.

میز ناهار خوری تاشو دیواری، علاوه بر نقش اصلی ناهار خوری، قابلیت استفاده به عنوان یک میز کار یا میز مطالعه را نیز دارد. این چند منظوره بودن، شرایط زندگی در فضاهای کوچک را بهبود می‌بخشد.

صندلی مورد استفاده در ست‌های ناهار خوری

یکی از جنبه‌های مهم در انتخاب مدل میز ناهار خوری برای فضاهای کوچک، نقش صندلی‌ها در ست‌های ناهار خوری است. انتخاب صندلی‌های مناسب نه تنها موجب می‌شود فضای قابل دسترس بیشتری در  اختیار داشته باشید، بلکه راحتی و زیبایی محیط را نیز به دنبال دارد.

در فضاهای کوچک، استفاده از صندلی‌های تاشوو نیمکتی که دارای تکیه گاه نباشد ایده‌آل است. این صندلی‌ها به شما این امکان را می‌دهند که پس از استفاده، آن‌ها را جمع کرده یا در زیر میز قرار دهید و فضای اضافی به دست آورید.

برخی از مدل‌های صندلی ناهار خوری دارای قفسه‌ها یا قسمت‌های ذخیره‌سازی در قسمت زیر صندلی می‌باشد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا از فضای خود نهایت استفاده را داشته باشید و از فضای مرده محیط نهایت استفاده را بکنید.

نتیجه‌گیری

در این مطلب درمورد بهترین مدل‌های میز ناهار خوری و صندلی‌های آن برای فضاهای کوچک و آپارتمانی صحبت کردیم تا علاوه بر اینکه فضاهای بیشتری در دسترس شما قرار دهند، موجب افزایش زیبایی دکوراسیون نیز بشوند.

میز ناهار خوری‌های تاشو، دیواری و نیمکت دار از جمله این مدل‌ها هستند که فضای بیشتردر اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین استفاده از مدل‌هایی با طرح‌های مدرن و ساده علاوه بر ایحاد زیبایی، شلوغ بصری کمتری در این فضاها به وجود می‌آورند که به دنبال آن حس فضای بزرگتر را ایجاد می‌کنند.

توسط techkhabari