وام 350 میلیونی نوسازی تاکسی های فرسوده با دوره بازپرداخت 60 ماهه در دستور کار قرار گرفت. همچنین تاکنون 35 هزار تاکسی و ون برقی وارد کشور شده‌ تا روند برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی به‌ویژه در شهر تهران سرعت گیرد.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی پایتخت از اعطای وام 350 میلیونی نوسازی تاکسی های فرسوده برای رانندگان شهر تهران خبر داد. طبق گفته وی، تسهیلات در نظر گرفته شده برای این طرح شامل خودروهای ون، تاکسی‌های سواری پژو و سمند می‌شود.

گفتنی‌ست تاکنون 25 هزار تاکسی برقی و 10 هزار ون برقی نیز به کشور وارد شده تا ناوگان حمل و نقل عمومی به سمت برقی شدن پیش برود و از معذل آلودگی کاسته شود.

لازم به ذکر است که مالکان تاکسی‌های فرسوده ون، پژو و سمند می‌توانند با دریافت تسهیلات با نرخ سود 8 درصد و بازپرداخت 60 ماهه، تاکسی خود را با تاکسی سورن پلاس دوگانه‌سوز تعویض کنند.

بیشتر بخوانید: رونمایی از 198 تاکسی برقی جدید تهران ؛ طرح نوسازی 1000 دستگاه تاکسی تا آخر سال

اعطای وام 350 میلیونی نوسازی تاکسی های فرسوده

شادی مالکی مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی تهران، در مورد آخرین وضعیت ارائه تسهیلات به تاکسیرانان پایتخت برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده، گفت: «یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری، موضوع حل آلودگی هوای تهران است و در این میان خودروهای فرسوده نقش مهمی در این خصوص دارند که تاکسی‌ها و اتوبوس‌های فرسوده نیز سهم قابل توجهی دارند؛ به‌گونه‌ای که اگر بتوانیم در نوسازی این اینگونه خودروها تاثیرگذار باشیم، در کاهش آلودگی هوا نیز نقش آفرینی خواهد شد.»

اعطای وام 350 میلیونی نوسازی تاکسی های فرسوده

وی با بیان اینکه شهرداری تهران با انعقاد قراردادی با صندوق کارآفرینی، تسهیلات خوبی در این دوره مدیریت شهری به دارندگان تاکسی‌های فرسوده ارائه کرده است، اظهار کرد:

این تسهیلات با کارمزد ۸ درصد و اقساط ۶۰ ماهه برای خودروهای ون، پژو و سمند فرسوده است تا تاکسی فرسوده خود را به خودروی «سورن پلاس دوگانه سوز» تبدیل کنند.

مالکی در تشریح جزئیات این تسهیلات گفت: «برای نوسازی تاکسی ون ۲۰۰ میلیون تومان و برای خودروی سواری مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است و در این دوره مدیریت شهری، برقی سازی تاکسی‌ها در دستور کار قرار دارد؛ بگونه‌ای که شاهد ورود ۲۵ هزار تاکسی برقی و ۱۰ هزار ون برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود که قطعا مجموع این اقدامات در کاهش آلودگی هوا، نقش بسزایی خواهد داشت.»

بیشتر بخوانید:

لطفاً دیدگاه خود را درخصوص اعطای وام 350 میلیونی جهت توسازی تاکسی‌های فرسوده شهر تهران با ما درمان بگذارید.

source

توسط techkhabari