زمزمه‌هایی از اضافه شدن دوربین زوم به گوشی های گلکسی زد فلیپ سامسونگ به گوشی می‌رسد. بالاخره قرار است که شاهد بازنگری سامسونگ در طراحی گوشی‌های تاشو عمودی باشیم.

یکی از مواردی که جای خالی آن در سری گوشی‌های گلکسی زد فلیپ سامسونگ به شدت حس می‌شود، دوربین‌های تله فوتو هستند. تمام مدل‌هایی که تاکنون عرضه شده‌اند فقط لنزهای عریض و فوق عریض دارند، اما ظاهرا قرار است که بالاخره لنز سومی هم به جمع این دو سنسور بپیوندد. شواهد اخیر نشان می‌دهند که سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن لنز تله فوتو به مدل‌های جدید گلکسی Z Flip است.


ادامه مطلب در ادامه 

بیشتر بخوانید: 


دوربین گوشی های گلکسی زد فلیپ سامسونگ

در پتنت جدیدی که توسط GalaxyClub منتشر شده، یک گوشی از نوع Galaxy Z Flip دیده می‌شود که دارای سه دوربین در پشت و یک صفحه نمایش خارجی مستطیلی شکل است. این نمایشگر برخلاف مدل‌های فعلی، در قالب یک طرح پوشه مانند قرار نگرفته است.

درست است که این اخبار به شدت هیجان‌انگیز و امیدوارکننده هستند اما مدرک محکمی دال بر صحت آنها وجود ندارد. در واقع هر آنچه تا به امروز سامسونگ درباره گوشی‌های جدید تاشو خود منتشر کرده، خلاف این مسئله را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، این تصویر گوشی تاشو بعدی سامسونگ نمی‌تواند باشد. با این حال، مشخص است که سامسونگ در حال تلاش برای پیاده‌سازی یک طراحی جدید با دوربین سه‌گانه در مدل‌های Z Flip سال‌های آینده است. 

بخش جالب ماجرا اینجاست که درخواست ثبت این پتنت و اختراع در اواسط سال 2022 صادر و در اوایل سال 2023 تایید شده است. یعنی ما با یک طرح جدید سروکار نداریم اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که بالاخره چه زمانی سامسونگ قصد به کارگیری این طرح را دارد.
حدس ما برای اولین دستگاه مجهز به تنظیمات دوربین سه‌گانه با دوربین تله فوتو، گلکسی زد فلیپ 7 است که در سال 2025 به فروش می‌رسد. با این وجود، این فقط یک حدس است و هنوز نمی‌توان نظر قطعی در این باره داد. توجه داشته باشید که درخواست‌های ثبت اختراع، همیشه نشان‌دهنده طرح‌های نهایی یک شرکت نیستند. 

در هر صورت، مدل بعدی این سری گوشی‌های تاشو سامسونگ یعنی گلکسی زد فلیپ 6 از دو دوربین پشتی، یک دوربین عریض و یک دوربین فوق عریض، برخوردار خواهد بود. طبق گزارش‌های اولیه، دوربین اصلی یا همان عریض Galaxy Z Flip 6 از 12 مگاپیکسل به 50 مگاپیکسل ارتقا خواهد یافت. بنابراین می‌توان انتظار عکس‌های بهتر و ویژگی‌ها و قابلیت‌های پیشرفته‌تری نسبت به نسل‌های قبلی داشت.
سایر اطلاعات فاش شده نشان می‌دهند که گلکسی زد فلیپ 6 کمابیش شبیه به گلکسی زد فلیپ 5 خواهد بود. البته از سخت افزار بهبود یافته (تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3) و همچنین Galaxy AI نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. انتظار می‌رود که گلکسی Z Flip 6 در رویداد Unpacked آتی سامسونگ در ماه جولای معرفی شود. 

بیشتر بخوانید: 

نظر شما کاربران تکراتو درباره اضافه شدن دوربین تله فوتو به گوشی های گلکسی زد فلیپ سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید. 

منبع: sammobile

source

توسط techkhabari