شرکت شیائومی از محبوب‌ترین شرکت‌هایی است که درزمینه تولید گوشی هوشمند فعالیت می‌کند. این شرکت محصولات مختلفی را در سری‌های گوناگون ارائه کرده که محصولات سری پوکو از محبوب‌ترین آن‌ها هستند. یکی از جدیدترین محصولات این برند که در سری پوکو قرار گرفته، پوکو X6 پرو است.

این محصول قابلیت‌های فراوانی و از ویژگی‌های جذابی برخوردار است. اگر می‌خواهید به‌طور کامل با این دستگاه آشنا شده و نسبت به خرید آن اقدام کنید، پیشنهاد ما این است که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا ویژگی‌های آن را به شما معرفی کنیم.

معرفی گوشی Poco X6 Pro

بگذارید در همین ابتدا پاسخ برخی از سؤالات را بدهیم. گوشی شیائومی Poco X6 Pro یکی از محصولات جدید شیائومی است که محصولی جدید از این شرکت محسوب می‌شود. تاریخ دقیق معرفی این گوشی ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ بوده و تا به امروز توانسته فروش خوبی را کسب کند.

این گوشی همانند دیگر محصولات شیائومی ۲ سیم کارته بوده و سیم کارت‌های آن به‌صورت هیبرید کار نمی‌کنند. یعنی به جای یکی از سیمکارت های آن قابلیت درج حافظه ذخیره سازی خارجی را نخواهید داشت. طراحی این مدل بسیار خاص بوده و از دوربین‌های بزرگی در قسمت پشتی خود برخودار است.

مشخصات فنی Poco X6 Pro

برای اینکه بتوانید دقیق‌تر با گوشی Poco X6 Pro شیائومی آشنایی پیدا کنید، پیشنهاد می‌شود که مشخصات فنی آن را بادقت بالا بررسی کرده و از بر باشید. مهم‌ترین مشخصات فنی که در این گوشی وجود دارد شامل موارد زیر هستند:

وزن سبک

اولین ویژگی که باید برای خرید گوشی Poco X6 Pro بررسی کنیم، مشخصات فنی کلی این دستگاه است. وزن این مدل پایین بوده و حدود ۱۸۱گرم است. ابعاد آن نیز ۸×۷۴٫۳×۱۶۱٫۲میلی‌متر بوده و نشان‌دهنده بزرگ‌بودن این گوشی است.

جلوی این گوشی از شیشه مقاوم بوده و در برابر خط‌وخش مقاومتی عالی دارد. قاب پشت و فریم دور آن از جنس پلاستیک هستند؛ اما کیفیت آن‌ها بالا بوده و زیبایی خاصی به بدنه گوشی بخشیده‌اند. به‌طور کلی این گوشی برای بازی و عکاسی مناسب بوده و از حسگر اثر انگشت نیز بهره می‌برد.

اسنپ‌دراگون ۷s Gen 2

نکته دیگری که باید به جهت آشنایی با گوشی Poco X6 Pro بررسی کنیم، تراشه استفاده شده در آن است. این گوشی در دسته‌بندی میان‌رده قرار گرفته اما تراشه آن جزو قوی‌ترین تراشه‌های بازار محسوب می‌شود. در واقع این تراشه محصول شرکت کوالکام بوده و سری Snapdragon 7s Gen 2 است.

فرکانس پردازنده این دستگاه ۱٫۹۵ تا ۲٫۴گیگاهرتز بوده و از یک پردازنده گرافیکی قوی نیز استفاده می‌کند. GPU یا همان پردازنده گرافیکی این گوشی، Adreno 710 است که قدرت پردازشی بالا و مصرف انرژی کمی را دارد.

۱۲GB رم

یکی از مهم‌ترین مشخصات فنی که در هر گوشی وجود داشته و باید قبل‌از خرید به‌دقت بررسی کنید، میزان حافظه رم گوشی است. حافظه رم یا همان RAM، یکی از مهم‌ترین حافظه‌های گوشی است که به‌صورت موقت بوده و پردازش‌ها استفاده می‌شود.

در واقع هرچه حافظه رم بیشتر باشد، امکان انجام پردازش‌های مختلف تقویت شده و هرگز گوشی هنگ نخواهد کرد. رم استفاده شده در این گوشی ۱۲گیگابایت است که در مقابل دیگر محصولات شیائومی بسیار عالی محسوب می‌شود. سرعت این رم نیز بالا بوده و رضایت کاربران را جذب کرده است.

صفحه‌نمایش AMOLED

صفحه‌نمایش همیشه حرف اول را در خرید یک گوشی می‌زند. گوشی Poco X6 Pro نیز از یک نمایشگر باکیفیت برخوردار است. این نمایشگر از نوع AMOLED است؛ یعنی رنگ‌ها را بسیار زنده و رنگ مشکی را نمایش نمی‌دهد.

در واقع نمایشگرهای آمولد برای نمایش رنگ مشکی پیکسل‌های مد نظر را خاموش می‌کنند تا عمق رنگ مشکی بیشتر به نظر برسد. اندازه صفحه نمایشگر این دستگاه معادل ۶٫۶۷اینچ بوده و رزولوشن آن نیز معادل ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲پیکسل است. تراکم پیکسلی آن نیز معادل ۴۴۶پیکسل بر اینچ بوده که موجب دقت بالا در تصویر و رنگ شده است.

دوربین ۶۴ مگاپیکسلی

معیار مهم دیگری که افراد زیادی برای خرید گوشی بررسی می‌کنند، دوربین است. خوشبختانه ازنظر دوربین گوشی Poco X6 Pro حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. دوربینی که در این گوشی استفاده شده به‌شکل ۳ گانه بوده و هرکدام وظیفه خاصی را برعهده دارند.

حسگر عریض این دوربین ۶۴مگاپیکسل، حسگر فوق عریض ۸مگاپیکسل و حسگر ماکرو آن نیز ۲مگاپیکسل کیفیت دارد. همچنین قابلیت فیلمبرداری ۴k با نرخ ۳۰ فریم برای این دروبین به وجود آمده است؛ یعنی می‌توانید فیلم‌ها را باکیفیت ۴k و رنگ‌های عالی ثبت کنید.

باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی

اگر می‌خواهید بهترین عملکرد را از یک گوشی دریافت کنید، باید به باتری آن توجه ویژه داشته باشید. باتری استفاده شده در گوشی Poco X6 Pro معادل ۵۱۰۰میلی‌آمپر ساعت ظرفیت داشته و از قابلیت شارژ سریع نیز بهره می‌برد.

شما می‌توانید با استفاده از شارژر ۶۷واتی که در جعبه این دستگاه قرار گرفته، در عرض ۴۴دقیقه ۰ تا ۱۰۰درصد باتری را به‌طور کامل شارژ کنید. این شارژ با استفاده از باکیفیت‌ترین کابل تایپ C انجام گرفته و سرعت انتقال داده بالایی نیز به کاربر ارائه می‌دهد.

از کجا گوشی Poco X6 Pro را بخریم؟

میان-رده-ای-با-امکانات-پرچم-داران

سوالی که وجود دارد این است که از کجا نسبت به خرید پوکو X6 اقدام کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که برای خرید این گوشی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا مراجعه کنید. دیجی‌کالا یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌هایی است که محصولات مختلفی را درون خود جای‌داده است.

تنوع محصولات موبایل آن نیز بالا بوده و انواع محصولات شیائومی را با گارانتی‌های معتبر به‌فروش می‌رساند. قیمت گوشی شیائومی پوکو در این فروشگاه مقرون‌به‌صرفه بوده و نسبت به بسیاری از مراکز دیگر ارزش خرید بالایی را برای مشتریان خود ایجاد کرده است.

جمع‌بندی

یکی از انواع محصولاتی که باید آن را در دسته‌بندی محصولات خاص شرکت شیائومی قرار داد، گوشی شیائومی Poco X6 Pro است. همان‌طور که از نام این محصول مشخص است، سری آن پوکو بوده و مناسب برای گیمینگ و عکس‌برداری است.

همچنین این گوشی جذاب نمایشگر باکیفیتی نیز دارد که قابلیت پخش تصاویر با رنگ‌های عمیق را دارد. تمامی مشخصات فنی که برای این گوشی وجود داشت را در این مطلب باهم بررسی کردیم. برای خرید این گوشی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا مراجعه کرده و پس‌از انتخاب رم و حافظه گوشی، آن را به‌صورت آنلاین سفارش دهید.

source

توسط