داشتن استراتژی و برنامه ریزی دقیق برای دیجیتال مارکتینگ، باعث تغییرات مثبت اساسی در کسب و کارها می‌شود.

دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح برای بازاریابی محصولات یا خدمات، از طریق فن آوری های دیجیتال است. دیجیتال مارکتینگ از طریق هر رسانه دیجیتالی مانند موبایل، صفحات نمایشگر تبلیغاتی و …امکانپذیر است.
اگر شما صاحب یک وب سایت باشید یا در زمینه تبلیغات اینترنتی فعالیت می‌کنید حتما با دیجیتال مارکتینگ آشنا هستید. وقتی که شما قصد توسعه یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ را دارید، ازکجا باید شروع کنید؟ هر استراتژی نیازمند یک برنامه ریزی منظم و اجرای دقیق آن است. یکی از دلایل اصلی شکست بسیاری از کسب و کارها، نداشتن برنامه برای استراتژی است. پس اولین کار شما، نوشتن یک برنامه و اجرای دقیق آن می‌باشد.
بیشتر بدانید: دیجیتال مارکتینگ در شبکه بانکی چگونه ترجمه می شود؟
از سال 2012، در خصوص مقدار استفاده از بازاریابی دیجیتال توسط صاحبان کسب و کار نظر سنجی های مختلفی انجام شده است. نتایج این تحقیقات یک رشد چشمگیری در استفاده از دیجیتال مارگتینگ را نشان می‌دهد.
تا چند سال پیش حدود دو سوم یا سه چهارم کسب و کارها بازاریابی دیجیتال  خود را به دلیل آشنا نبودن به تکنیک های جدید بدون هیچ گونه برنامه ای پیش می‌بردند که این مقدار امروزه به 44 درصد کاهش پیدا کرده است، البته هرچند که هنوز مقدار بالایی است اما می‌توان امیدوار بود که در چند سال آینده تمامی کسب و کارها طبق یک برنامه و استراتژی در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.
در سال 2021 در خصوص مدیریت دیجیتال مارکتینگ بررسی و تحقیقاتی تا الان صورت گرفته است. در شکل زیر ما می‌توانیم ببینیم که چه مقدار این نوع بازاریابی در سال 2021 مورد استفاده قرار گرفته است:
دیجیتال مارکتینگ در سال 2021
بر اساس نتایج تحقیقات بالا، ما شاهد یک رویکرد بهبود یافته در خصوص استفاده از این نوع بازاریابی هستیم و کمتر از نیمی کسب وکارها هنوز از استراتژی دیجیتال مارکتینگ استفاده نمی‌کنند. حال شما جز کدام دسته هستید؟
اگر می خواهید بازار رقابت در سال 2019 از دست ندهید، بهتر است هرچه سریعتر دست به کار شوید و برای خود یک برنامه بازاریابی دیجیتال تنظیم کنید. البته فقط برنامه ریزی کافی نیست، باید بدانید که اجرا مهمتر از برنامه ریزی است.
مهمتر از داشتن یا نداشتن استراتژی، این است که در برنامه خود جایگاهی را که الان دارید و جایگاهی را که می‌خواهید چند سال بعد به آن دست پیدا کنید در نظر بگیرید و با هم مقایسه کنید. در حقیقت شما باید در برنامه ریزی خود هدف و جایگاه و نیازهای خود را تعیین کنید. شما یک برنامه ریزی بلند مدت دارید که در سال دهم قصد دارید به آن دست بیابید، اما باید در برنامه ریزی های کوتاه مدت خود در بین این ده سال هدف‌های کوچکتری تعیین کنید که با کمک این هدفها بتوانید به هدف بزرگتر دسترسی داشته باشید.
برنامه ریزی استراتژی دیجیتالی هم به همین صورت است. یکی از بهترین نکات آن داشتن ابزارهای اندازه گیری است تا اینکه متوجه شوید راهی که انتخاب کرده‌اید برای تبلیغات چه مقدار بازخورد داشته است. مانند ایمیل مارکتینگ شما باید بررسی کنید، ایمیل هایی که ارسال می کنید چه مقدار از آنها خوانده می شوند و چه مقدار کلیک روی آنها می شود.
هنوز هم بسیاری از شرکتها بازاریابی دیجیتال خود را بدون برنامه پیش می برند. بسیاری از شرکتها ارزش رسانه های دیجیتال را می دانند و بیشتر تلاش می کنند از شبکه های اجتماعی،ایمیل و موارد مرتبط با آنها استفاده کنند چون که نتیجه بیشتری گرفته اند اما دیجیتال مارکتینگ فقط به این موارد محدود نمی شود در واقع شما باید از قبل پیش زمینه هایی نیز برای این کار آماده کنید بعد اقدام به آن بکنید.
یک نکته را که حتما باید در نظر داشته باشید شرکت شما هر چقدر که بزرگ یا کوچک باشد، به یک برنامه دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد، از اینرو بسیاری شرکت برای بازاریابی دیجیتال خود یک برنامه بازاریابی دیجیتال منحصر به فرد دارند.
جالب است بدانید: کاربرد شگفت انگیز ایمیل در در کسب و کار اینترنتی
در ادامه ما می خواهیم به مشکلات نداشتن یک استراتژی برای دیجیتال مارکتینگ  بپردازیم:
شرکتهای بدون استراتژی ، هیچ گونه هدف استراتژیکی برای بدست آوردن چیزی که می‌خواهند از طریق آنلاین به دست بیاورند را ندارند. از این رو نه می‌توانند مشتریان جدیدی را به دست بیاورند نه می‌توانند رابطه عمیقی و مناسبی با مشتریان فعلی خوب برقرار کنند. اگر شماهیچ هدفی نداشته باشید احتمالا هیچگونه منبعی متناسب با هدفتون نخواهید یافت و نخواهید توانست میزان دسترسی به اهداف خود را ارزیابی کنید.
اگر شما در خصوص سهم بازار خود هیچ گونه تحقیقی نکنید، نمی توانید متوجه تقاضای مشتریان گردید و در حقیقت تقاضا و درخواست آنان نادیده گرفته می‌شود. امروزه بازار سنتی با سرعت فراوانی در حال تغییر است و ما شاهد تفاوت در رفتار و شخصیت مشتری، رقبا و انجمن های بازاریابی هستیم. برای همین شما باید با آخرین متدهای روز چه در دیجیتال مارکتینگ و چه در تغییرات، اطلاعات خود را بروز کنید. دانستن نبض بازار یکی از مهمترین اصول برنامه ریزی برای استراتژی است.
اگر شما نتوانید سهم بازار با بدست بیاورید و هیچگونه منبعی برای دیجیتال مارکتینگ نداشته و بدون استراتژی و هدف جلو بروید، رقبای شما سهم شما را هم خواهد گرفت و در واقع شما دیگر هیچ گونه جایی نخواهید داشت.
تعریف کردن پیشنهادات و توضیحات محصولات به صورت شفاف برای مشتریان، باعث می‌شود که به راحتی محصولات شما را درک کند و یک تفاوتی بین شما و بقیه برندها ایجاد نماید و خود این مساله، مشتریان جدیدی را به سمت را هدایت می‌کند که در نهایت به خاطر ویژگی محصولات، به شما وفادار خواهند بود.
ابزارهای زیادی برای بررسی وب سایتتان وجود دارد مانند گوگل آنالیتیک و.. اما هیچ کدام از اینها نمی‌توانند اطلاعات دقیقی از مشتریان به شما بدهند، البته ممکن است مثلا مقدار جستجوی کلمات کلیدی را بدست بیاورید اما به شما هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص اخلاق مشتریان و نحوه خرید آنها نمی‌دهد. شما باید از ابزارهای دقیقتر که خود طراحی می‌کنید استفاده کنید؛ مانند فرم تماس یا فرم های نظرسنجی که نوع علاقه و میزان خرید آنها رابسنجید.
پیشنهاد مطالعه: آنالیز New Visitors و Returning visitors در گوگل آنالیتیکس
مهمترین ویژگی در کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ، صبر است.البته راه های زیادی برای دورزدن و بهتر کردن کسب و کارتان از راه های میانبر وجود دارد اما این را بدانید که اگر شما سایت خود را بدون برنامه و خیلی سریع بالا ببرید گوگل وب سایت شما را جریمه کرده و رتبه شما تنزل پیدا خواهد کرد و دیگر هیچگاه نمی‌توانید به رتبه قبلی خود برگردید.
اگر شما برای برنامه ریزی دیجیتال مارکتینگ خود منابع کافی در اختیارتان نباشد و از مهارت لازم برای این کار را نداشته باشید، به سختی می‌توانید در بازار رقابتی دوام بیاورید و به تقاضای مشتریان پاسخ دهید.
شما ممکن است که منابع کافی هم در اختیار داشته باشید اما ندانید چگونه این منابع را استفاده کنید و هیچگونه استراتژی نداشته باشید، نه تنها نمی‌توانید از منابع خود استفاده بهینه کنید بلکه پول و زمان خود از دست خواهید داد. حتی شرکتهای بزرگ که سازمانها و بخشهای مختلفی دارند باید بیشتر در این باره تحقیق و بررسی کنند.
اگر شما به برندها و وب‌سایت های معروف نگاه کنید، مشاهده می‌کنید که آنها هر دفعه روند بازاریابی دیجیتال خود را عوض می‌کنند یعنی پیشنهاد ویژه ای را ارائه می‌دهند و سعی می‌کنند که وب سایت خود از حالت تکراری در بیاورند. اگر کاربر وارد وب سایت شما گردد و هیچگونه مطلب جدیدی را پیدا نکند، وب سایت شما را یک وب سایت متروکه فرض خواهد کرد و در ضمن به دلیل بروز نشدن هم نیز از طرف گوگل جریمه خواهید شد.
هر شرکت برای خود یک سری اصول و قواعد باری تجزیه و تحلیل دارد اما مدیران ارشد هیچگاه اعتماد کافی را به تیمشان ندارند که آنها وقت کافی برای این کار را داشته باشند. اگر استراتژی دیجیتال مارکتینگ  شما قادر باشد که بتواند حقوق ابتدایی را برآورده سازد آنوقت می‌توان امیدوار بود که بقیه جنبه های کلیدی مانند جستجوی بازاریابی، تجربه کاربری ، ایمیل و بازاریابی شبکه های اجتماعی هم به خوبی پیش می‌روند.
منبع: سئو کار

یکتانت به عنوان بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین کشور، طی روال هر سال گزارش سالانه…
رسانه کلیک – با نگاهی اجمالی به فضای کسب و کار در جهان و کشورمان متوجه می شویم که…
رسانه کلیک – سه‌شنبه اول مرداد ماه، نشست‌خبری همایش دیمارک در مدرسه کسب‌وکار…
رسانه کلیک – شرکت دیجیتال مارکتینگ رپورتاژ ادز یکی از شرکتهایی است که دارای تیم…
بیل گیتس در مصاحبه اخیرش با CNN از ماجرای طلاق، رابطه کاری با سرمایه‌گذار بدنام و…
بیل گیتس در مصاحبه اخیرش با CNN از ماجرای طلاق، رابطه کاری با سرمایه‌گذار بدنام و…
گوشی‌های هوشمند سری آیکو 8 به تازگی موفق به اخذ گواهی 3C چین شده‌اند. شارژ فوق سریع…
شکست دادن حریفان بسیار هیجان‌انگیز است. اما چطور در PES 2021 برنده شویم؟ با انجام…
اصلاحیه جدید ارائه شده به مجلس سنا که توسط یک سناتور دموکرات و دو سناتور…
نتفلیکس با انتشار پوستری از فصل آخر سریال لوسیفر به بازگشت مجدد اکیپ همیشگی این…
گروه صنعتی ایران خودرو در بیستمین مرحله فروش فوق‌العاده، عرضه دو مدل از محصول پژو…
فرآیند انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۰ در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور…
داشتن استراتژی و برنامه ریزی دقیق برای دیجیتال مارکتینگ، باعث تغییرات مثبت اساسی…
دبیرکل اتاق ایران و عراق گفت: دلار در جامعه ایران به میزان الحراره اقتصاد کشور بدل…
به گفته رئیس اسبق کانون صرافان، از سال ۵۷ تاکنون ۱۲ بار قیمت ارز ضرب در ۲ شده است….
کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت کلیک است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز می باشد. کپی رایت ۱۴۰۰

source

توسط techkhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *