پس از گوشی‌های اوپو فایند ایکس 7 اولترا و آنر مجیک 6، حالا نوبت به شیائومی 14 اولترا رسیده تا به نسل جدید شبکه‌های ارتباطی یعنی شبکه 5.5G مجهز شود.

این روزها فناوری‌ها و تکنولوژی‌های مربوط به شبکه اتصالی گوشی‌های هوشمند به سرعت در حال پیشرفت هستند، به گونه‌ای که همگام شدن با این پیشرفت‌ها برای بسیاری به چالش بزرگی تبدیل شده است.

به عنوان مثال، در حالی که شبکه اتصالی 5G هنوز در بسیاری از کشورها به استفاده گسترده نرسیده، سازندگان گوشی‌های هوشمند در حال آماده شدن برای توسعه نسل بعدی شبکه‌های اتصالی هستند. در همین راستا، Xiaomi 14 Ultra نیز به جمع اولین گوشی‌های مجهز به شبکه 5.5G (5G-A) پیوسته است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


شیائومی 14 اولترا از شبکه 5.5G پشتیبانی می‌کند

شبکه 5.5G نسل جدید شبکه‌های ارتباطی تلفن‌های همراه و یک ارتقاء قابل توجه نسبت به فایوجی است. این شبکه مزایای زیادی مانند سرعت دانلود بسیار بالا، تأخیر بسیار پایین و امکان اتصال به دستگاه‌های بیشتر را ارائه می‌دهد. اکنون، پرچمدار جدید شیائومی یعنی Xiaomi 14 Ultra نیز با به‌روزرسانی نسخه 1.0.9.0.UNACNXM با حجم 527 مگابایت، به شبکه 5.5G مجهز شده است.

شیائومی 14 اولترا

در تست‌هایی که China Mobile روی شیائومی 14 Ultra انجام داده، این گوشی با فناوری 5.5G به سرعت دانلود فراتر از 5 گیگابیت در ثانیه دست یافته است؛ یعنی یکی از سریع‌ترین سرعت‌های دانلودی که تا به امروز در تلفن‌های همراه دیده شده است.

این شرکت قصد دارد که تا پایان سال جاری شبکه 5.5G خود را برای پوشش بیش از 300 شهر گسترش دهد. پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2025 بیش از 20 میلیون کاربر به شبکه 5.5G دسترسی داشته باشند. شبکه 5.5G شیائومی سرعت را تا 300 درصد افزایش داده و امکان اتصال به 100 میلیارد دستگاه را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره فعال شدن شبکه 5.5G روی گوشی شیائومی 14 اولترا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

source

توسط techkhabari