شاید تا یک دهه پیش، به منظور خرید بلیط پرواز می‌بایست به دفاتر آژانس‌های گردشگری مراجعه می‌کردیم. با این حال امروزه که اکثر خدمات حتی خریدوفروش بلیط هم مجازی شده است، دیگر روش حضوری بلیط‌خریدن کم‌کم در حال منسوخ شدن است. امروزه، افراد می‌توانند به‌راحتی از طریق لپ‌تاپ یا گوشی خود یا از طریق صفحات مجازی خطوط هوایی یا برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی مختلف بلیط هوایی بخرند. این مقاله به بررسی فرآیند خرید بلیط پرواز از طریق تلفن همراه می‌پردازد.

خرید بلیط هواپیما با تلفن همراه

با تکامل تکنولوژی و استفاده از اینترنت، رویکرد قدیمی مراجعه به فرودگاه‌ها یا آژانس‌های گردشگری برای رزرو بلیط هواپیما متحول شده است. مسافران اکنون می‌توانند‌ بلیط خود را با استفاده از تلفن همراه خود در کمتر از دو دقیقه خریداری کنند.

با راه‌های خرید بلیط هوایی موبایل آشنا شوید

دو روش اصلی برای خرید بلیط پرواز با استفاده از تلفن همراه وجود دارد: اولین روش مراجعه به وب‌سایت شرکت هواپیمایی است و دومین روش نیز استفاده از یک برنامه کاربردی یا اپلیکیشن گردشگری است. در مورد اول باید از طریق مرورگر تلفن همراه وارد وب‌سایت شوید و بلیط مورد نظرتان را پس از وارد کردن جزئیات پرواز، خریداری کنید. روش دوم که در آن از اپلیکیشن خرید بلیط هوایی استفاده می‌شود از نظر بسیاری گزینه راحت‌تری است.

اپلیکیشن‌های مختلفی برای تهیه بلیط پرواز داخلی یا خارجی موجود است که به راحتی از پلتفرم‌های گوناگون قابل دانلود هستند. اپلیکیشن‌های معتبر و معروفی برای خرید بلیط می‌توانید دانلود کنید که نه‌تنها خرید بلیط هواپیما را تسهیل می‌کنند، بلکه به کاربران امکان رزرو تورهای مسافرتی یا اقامتگاه را نیز می‌دهد.

فرایند خرید بلیط پرواز با تلفن همراه چگونه است؟

قبل از شروع فرایند خرید بلیط هواپیما با تلفن همراه، به افراد توصیه می‌شود مدارک لازم مانند کارت ملی برای پروازهای داخلی یا پاسپورت برای پروازهای بین‌المللی را در اختیار داشته باشند.

اولین قدم برای خرید بلیط پرواز با تلفن همراه، انتخاب یک اپلیکیشن معتبر است. توصیه می‌شود برنامه‌هایی با رتبه بالا و بازخورد مثبت کاربران را انتخاب کنید. پس از آن، کاربران نیاز به ثبت نام و ورود به حساب کاربری خود در اپلیکیشن انتخابی دارند که معمولاً با استفاده از شماره موبایل یا آدرس ایمیل آنها تکمیل می‌شود.

پس از ثبت نام موفقیت‌آمیز و ورود به سیستم، کاربران باید به بخش جستجوی بلیط پرواز در اپلیکیشن مراجعه کنند، جایی که جزئیاتی مانند مبدأ و مقصد سفر، تاریخ حرکت، تعداد مسافران و کلاس پروازی (اکونومی، تجاری، یا اول) را وارد خواهند کرد. با انتخاب گزینه جستجو، برنامه پروازهای موجود را برای انتخاب کاربر به نمایش گذاشته می‌شود.

در مرحله بعدی پرواز خود را انتخاب کنید و اطلاعات مسافران را ارائه دهید. هنگام انتخاب پرواز مورد نظر خود، باید مشخصات مسافر زیر را به صورت زیر وارد کنید:

– نام و نام خانوادگی

– شماره گذرنامه یا کارت ملی

– تاریخ تولد

– ایمیل و شماره تلفن

علاوه بر این، می‌توانید تعداد کودکان، نوزادان یا بزرگسالانی که با شما سفر می‌کنند را مشخص کنید. پس از تکمیل و تأیید اطلاعات مسافر، می‌توانید به سراغ گزینه پرداخت بروید.

مرحله آخر پرداخت و صدور بلیط الکترونیکی است. در این مرحله، وجه بلیط مورد نظر خود را پرداخت خواهید کرد. به طور معمول، اپلیکیشن‌ها پرداخت آنلاین را از طریق کارت‌های اعتباری یا کارت‌های بانکی تسهیل می‌کنند. پس از پرداخت موفق، بلیط الکترونیکی شما صادر و به ایمیل یا شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود. همچنین، می‌توانید با گرفتن اسکرین شات از صفحه بلیط رزرو شده و ارائه آن در فرودگاه، کارت پرواز خود را دریافت کنید.

بلیط خود را حتماً چک کنید

پس از پرداخت و دریافت بلیط، ‌ایمیل یا پیامک خود را بررسی کنید. پس از دریافت بلیط، بررسی ایمیل یا پیامک حاوی اطلاعات پرواز و مشخصات مسافر برای اطمینان از صحت آنها بسیار مهم است. در صورت وجود هرگونه مغایرت یا تغییرات ضروری، توصیه می‌شود سریعاً با تیم پشتیبانی اپلیکیشن مورد نظر تماس بگیرید. قبل از تاریخ آغاز سفر، توصیه می‌شود یک پرینت از بلیط الکترونیکی خود داشته باشید یا آن را برای ارائه در فرودگاه در تلفن همراه خود ذخیره کنید.

مزایای خرید بلیط هواپیما از اپلیکیشن‌های تلفن همراه

وقتی نوبت به خرید بلیط هواپیما می‌رسد، زمان‌بندی صحیح بسیار مهم است. اگر برای تعطیلات آخر هفته بلیط رزرو کنید، ممکن است مجبور شوید هزینه‌های بالاتری بپردازید. خوشبختانه، در دنیای امروز، برنامه‌های متعددی وجود دارند که قیمت بلیط‌های مختلف را در یک صفحه تجمیع می‌کنند و شما را قادر می‌سازند تا بدون زحمت، مقرون‌به‌صرفه‌ترین و بهینه‌ترین گزینه‌های پرواز را جستجو کنید.

از طریق اپلیکیشن‌های خرید بلیط، توانایی مقایسه و خرید بلیط هوایی داخلی و خارجی را از منابع متعددی به دست می‌آورید. شما می‌توانید قیمت بلیط را از میان فروشندگان زیادی بررسی کنید و مطلوب‌ترین گزینه را برای سفر به مقصد مورد نظر خود انتخاب کنید.

علاوه بر این، این اپلیکیشن‌ها روند خرید بلیط را ساده می‌کند؛ شما دیگر لازم نیست برای خرید بلیط مناسب، ‌ به جستجوی چندین وب‌سایت بپردازید. به‌جای صرف زمان برای پیمایش در پلتفرم‌های بی‌شمار، بهتر یک برنامه یا اپلیکیشن معتبر انتخاب کنید.

با خرید بلیط از طریق برخی از این اپلیکیشن‌ها، ‌ علاوه بر اینکه می‌توانید بلیط ارزانی تهیه کنید، اگر نیاز به تغییر تاریخ سفر یا لغو آن داشتید، می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

برای مسافرانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، رزرو بلیط هواپیما خارجی می‌تواند کار دشواری باشد. از پرداخت هزینه‌های بالاتر برای خرید بلیط گرفته تا وجود طیف گسترده‌ای از بلیط‌ها و قیمت‌های گوناگون، یافتن بهترین بلیط پرواز خارجی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. یکی از مزایای اصلی پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های گردشگری این است که به مسافران امکان می‌دهد بلیط های پرواز خارجی را با بهترین قیمت با راحتی بیشتری مقایسه و خریداری کنند.

نکاتی برای خرید بلیط هواپیما با موبایل

برای اطمینان از اینکه تجربه رضایت‌بخشی از خرید بلیط پرواز با موبایل کسب کنید، برخی نکات مهم را باید رعایت کنید. در ادامه این نکات مهم را تشریح خواهیم کرد:

۱٫ یک برنامه معتبر انتخاب کنید: برای تجربه خرید بلیط مطمئن، برنامه‌هایی با رتبه‌بندی بالا و نظرات مثبت کاربران را انتخاب کنید.

۲٫ قوانین خرید بلیط را بررسی کنید: قبل از خرید، سیاست‌های کنسلی، تغییر و استرداد بلیط را بررسی کنید تا بعداً از بروز هر گونه مشکل پیش‌بینی نشده جلوگیری کنید.

۳٫ اطمینان از امنیت برنامه: قبل از وارد کردن جزئیات پرداخت برای محافظت از اطلاعات خود، تدابیر امنیتی برنامه و وب‌سایت، مانند استفاده از پروتکل HTTPS را بررسی کنید.

۴٫ ارائه اطلاعات صحیح از مسافر: تمام اطلاعات مورد نیاز از جمله نام، شماره پاسپورت و سایر جزئیات را به دقت وارد کنید تا از بروز مشکلات در طول سفر جلوگیری کنید.

۵٫ به محدودیت‌ها توجه کنید: با محدودیت‌های خطوط هوایی در مورد اقلام ممنوعه، وزن و ابعاد چمدان برای رعایت مقررات آشنا شوید.

۶٫ ویزا و پاسپورت را بررسی کنید: تعیین کنید که آیا کشور مقصد شما به ویزا نیاز دارد یا خیر، و مطمئن شوید که پاسپورت شما اعتبار داشته باشد.

کلام آخر

امروزه مسافران بجای مراجعه حضوری به شرکت‌های مسافربری و خطوط هوایی، به صورت اینترنتی بلیط مورد نظر خود را تهیه می‌کنند. خرید بلیط پرواز با تلفن همراه، فرایندی راحت و کاربرپسند است که به تازگی محبوب شده است. این روزها گردشگران متعددی، بلیط هوایی خود را از طریق اپلیکیشن‌های مسافرتی در تلفن‌های همراه رزرو می‌کنند. در این مقاله تلاش کردیم نحوه خرید بلیط پرواز از طریق تلفن همراه را توضیح دهیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

source

توسط