استارتاپ جدید با نام “فناوری‌های هارت فلت” به تازگی یک دستگاه تله مانیتور هوش مصنوعی رونمایی کرده که قادر به رصد علائم نارسایی قلبی در بیمارانی که از بیمارستان مرخص شده‌اند، است.به گزارش تکراتو به نقل از خبرگذاری مهر؛ این دستگاه از یک فناوری دوربین ToF برای اسکن خودکار پاهای بیماران به منظور بررسی “ادم محیطی” یا ورم استفاده می‌کند. ادم محیطی یکی از علامت‌های احتمالی نارسایی قلبی است که می‌توان حدود دو هفته قبل از نیاز به بستری مجدد در بیمارستان، آن را تشخیص داد. از طریق دوربین ToF، این دستگاه قادر به محاسبه زمانی که تابش پالس‌های نور مادون قرمز طی می‌کند و ایجاد نقشه‌های سه‌بعدی دقیقی از محیط اطراف بیمار است.

بیشتر بخوانید: 

تشخیص علائم نارسایی قلبی با استفاده از هوش مصنوعی

به طور معمول، پس از یک حمله نارسایی قلبی، بیماران از بیمارستان مرخص می‌شوند و دستور داده می‌شود که علائم خاصی از جمله وزن خود را روزانه رصد کنند. با این حال، بسیاری از افراد نمی‌توانند به این فرآیند عادت کنند و نتیجهٔ آن، نیاز مجدد به بستری شدن در بیمارستان است.

هدف اصلی این استارتاپ ارائه یک راهکار درمانی است که میزان بستری شدن بیمار در بیمارستان را به شدت کاهش دهد. این روش می‌تواند احتمالاً میزان بستری شدن مجدد بیمار را تا 75 درصد کاهش دهد.

این شرکت در یک پست وبلاگ اعلام کرده که این دستگاه به راحتی قابل نصب در خانه بیماران است؛ به گونه‌ای که هر زمان که بیمار از جلوی آن عبور کند، می‌تواند حجم پای بیمار را رصد کند. از آنجا که ورم پا یکی از نشانگان اصلی مرتبط با نارسایی قلبی است، این دستگاه می‌تواند نقش مهمی در رصد سلامت قلب داشته باشد.

داده‌های جمع‌آوری شده توسط این دستگاه به یک پلتفرم ابری منتقل می‌شوند و تغییرات قابل توجه در حجم پا را نشان می‌دهد. به این ترتیب، پزشکان می‌توانند در زمان مناسب برای درمان دخالت کنند.

مدیر عالی اجرایی این استارتاپ اظهار داشته که این نسخه از دستگاه، نسل سوم آن است و نسخه ابتدایی از این دستگاه با استفاده از دوربین‌های رزبری پای کار می‌کرد.

بیشتر بخوانید: 

source

توسط techkhabari