هوآوی نه تنها در صنعت موبایل دست رقبا را از پشت بسته بلکه در دیگر زمینه‌ها هم پیشرفت‌های اساسی داشته است. پردازنده کامپیوتر هواوی روی رقبای سرسخت بازار را کم می‌کند.

اخیرا اطلاعاتی در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده که از مشخصات تراشه کایرین جدید هواوی برای رایانه‌های شخصی خبر می‌دهند. اگر این اطلاعات صحت داشته باشد، هوآوی در حال آماده شدن برای عرضه پردازنده‌ای است که از نظر کارایی با پردازنده‌های مطرح بازار از شرکت‌های اپل و اینتل کاملا برابر است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات پردازنده کامپیوتر هواوی

بر اساس اطلاعات فاش شده در شبکه اجتماعی ویبو، تراشه Kirin هواوی بر پایه معماری Taishan v130 ساخته شده و از یک CPU هشت هسته‌ای با سرعت اولیه 2.5 گیگا هرتز برخوردار خواهد بود. واحد پردازش گرافیکی آن نیز یک GPU ده هسته‌ای با کد Ma Liang 920 خواهد بود.

پردازنده کامپیوتر هواوی

بر اساس گزارش‌ها، تراشه کامپیوتر Kirin در تست‌های چند هسته‌ای Geekbench 6 موفق به کسب امتیاز 11640 شده است. با چنین امتیازی، این تراشه، در سطح تراشه‌هایی مانند M2 اپل و i7-13700H اینتل که میانگین امتیاز چند هسته‌ای آنها به ترتیب 10064 و 12203 است، قرار می‌گیرد.

گفته می‌شود که امتیاز این تراشه، در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای Geekbench 5 به ترتیب برابر 1130 و 8765 است. امتیاز آن در تست 3D Mark Wild Life نیز با مصرف برق 20 وات، برابر 6490 است.

یکی دیگر از ابزارهای بنچمارک، Cinebench R24، که بر عملکرد رندرینگ CPU متمرکز است، امتیاز CPU را برابر 72، امتیاز تک هسته‌ای را برابر 680 و امتیاز چند هسته‌ای را برابر 1695 اعلام کرده است.

از دیگر مشخصات تراشه کامپیوتر Kirin می‌توان به پشتیبانی از 32 گیگابایت رم LPDDR5-6400 با پهنای باند 100 گیگابایت بر ثانیه و تنظیمات 128 بیت، 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD و سه پورت USB-4 اشاره کرد. شایان ذکر است که تمام این اطلاعات از سوی منابع غیر رسمی منتشر شده و نمی‌توان درباره صحت آنها اطمینان کامل داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره مشخصات پردازنده کامپیوتر هواوی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

source

توسط techkhabari