می خواهیم بهترین ویژگی اندروید ۱۵ را با هم بررسی کنیم اما لازم است که برای معرفی این ویژگی ابتدا به بدترین چیزی که ممکن است روی گوشی شما رخ دهد اشاره ای کنیم. اعلان های پشت سر هم! از یک برنامه یا برنامه های متعدد می تواند حسابی اعصاب خرد کن باشد! شما هم همین حس را دارید؟ تصور کنید صدای دینگ دینگ بلند نوتیفی ها چطور می تواند شما را از جا بِکَند تا به سمت گوشی بروید و آن را ساکت کنید! خوشبختانه بعد از ۱۵ نسل از توسعه سال به سال اندروید، گوگل تصمیم بر این گرفته که به تازگی این معضل را حل کند. بنابراین ویژگی notification cooldown را معرفی می کند که آن را در اندروید ۱۵ جاسازی کرده است.

البته که صدای نوتیفی ها به همراه ویبره ای که معمولا همراه می شود می تواند حسابی چالش ساز باشد اما کاری که اندروید ۱۵ کرده صرفا برای صدای نوتیفی هاست. هنوز هیچ برنامه مشخصی از اندروید ۱۵ برای کنترل ویبره وجود ندارد.

خب در مورد notification cooldown چه حدس می زنید؟

بهترین ویژگی اندروید

بهترین ویژگی اندروید ۱۵ چه کار می کند

معمولا وقتی برنامه ای و نوتیفی های آن برای ما مهم است باید یا نوتیفی ها را تحمل کنیم یا نهایت آن ها را سایلنت کنیم. اما اگر توان تحمل صدای دینگ دینگ نوتیفی نداشته باشیم و نخواهیم آن را سایلنت کنیم چه!

در چنین جایی notification cooldown وارد بازی می شود. این ویژگی به شما اجازه می دهد که به کمک آن، صدای نوتیفی ها را آرام آرام کمتر بشنوید! یعنی notification cooldown تن صدای نوتیفی هایی که پشت سر هم ارسال می شوند را کاهش می دهد.

به همین سادگی!

اما نبود تنظیمات خاص برای مدیریت ویبره کمی نا امید کننده است. به نظر می رسد گوگل در تلاش است تا این چالش را برطرف کند. همانطور که توسط Mishaal Rahman در Android Authority کشف شد، به‌روزرسانی Android 15 Beta 1.2 یک کلید جدید «لرزش هنگام باز شدن قفل» یا به عبارت رسمی تر vibrate when unlocked را به تنظیمات notification cooldown اضافه می‌کند.

بهترین ویژگی اندروید ۱۵

این ضامن، زمانی که فعال است، از لرزش گوشی در هنگام قفل جلوگیری می کند. اعلان‌ها همچنان در صفحه اصلی جمع می‌شوند، اما تلفن شما فقط در زمانی که فعالانه از آن استفاده می‌کنید می‌لرزد.

یعنی ویبره شما فقط وقتی کار می کند که شما گوشی را عملا در دست دارید و در حال کار کردن با آن هستید! به نظر شما این ویژگی در چنین شرایطی ضروری است؟

 

Notification cooldown کجا کاربرد دارد

پاسخ ساده است! هر جا که فکر می کنید ممکن است نوتیفی های زیادی پشت سر هم دریافت کنید فعال کردن این ویژگی بسیار توصیه می شود. مثلا اگر در یک چت گروهی فعال هستید که کاربران آن مدام صحبت می کنند یا اگر به عنوان مثال از نرم افزاری مثل اینستاگرام استفاده می کنید و تعاملات کاربران شما بسیار زیاد است یا مواردی نظیر این، استفاده از این قابلیت توصیه می شود.

این ویژگی به نظر بهترین ویژگی اندروید ۱۵ است که بسیاری از کاربران iOS آرزو دارند اپل سریع آن را برای پلتفرم های خود کپی کند!

این تنظیمات در نسخه بتای اندروید ۱۵ غیرفعال است و از اواخر ۲۰۲۴ در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

چطور صدای کاهشی نوتیفی را تنظیم کنیم؟

برای انجام این تنظیمات لازم است که به مسیر (Settings > Notifications > Notification cooldown)  بروید و تنظیمات نوتیفی را طبق آن چه گوگل تنظیم کرده اعمال کنید. البته که این گزینه یکی از چند ویژگی کنترلی نوتیفی ها در اندروید ۱۵ به شمار می رود. امیدواریم که گوگل برای کنترل ویبره نیز تا روز انتشار رسمی فکرهایی بکند و معضل نوتیفی ها و ویبره را حل کند.

 

منابع گزارش:

source

توسط