این روزها پیدا کردن یک اسمارت‌فون که از قابلیت فیلم‌برداری 4K با فریم‌ریت بالا پشتیبانی کند چندان سخت نیست. در این مطلب تعدادی از بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری را به شما معرفی می‌کنیم که برای تولید محتوا ویدیویی مناسب خواهند بود.

شبکه‌های اجتماعی یک بخش اساسی از زندگی روزمره ما هستند و برای برخی از کاربران به یک منبع‌ درآمد تبدیل شده‌اند. همان‌طور که می‌دانید بسیاری از بلاگرها از گوشی خود برای فیلم‌برداری و ادیت فیلم‌ها استفاده می‌کنند، اما هر اسمارت‌فونی برای تولید محتوای ویدیویی مناسب نیست. اکنون این سوال مطرح می‌شود که بهترین موبایل بازار برای فیلمبرداری کدام است؟

در بازار اسمارت‌فون‌هایی را می‌بینید که از سنسورهای 64 مگاپیکسلی، 108 و حتی 200 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کنند، اما تعداد پیکسل بیشتر صرفا به معنی کیفیت بهتر در ثبت فیلم و عکس نیست و پیش از خرید بهترین گوشی جهت فیلمبرداری باید معیارهای مختلفی را در نظر داشته باشید. اگر می‌خواهید یکی از بهترین گوشی های 2024 را تهیه کنید که سیستم فیلم‌برداری به‌خوبی دوربین‌های حرفه‌ای را در اختیار شما قرار دهد، در ادامه با تکراتو همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری

پیش از این‌‌که بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری را معرفی کنیم، باید به برخی از ویژگی‌های مختلف دوربین گوشی اشاره کنیم که تاثیر مستقیم در خروجی دوربین دارند.

یکی از مهم‌ترین عواملی که باید در نظر داشته باشید، اندازه پیکسل است. اندازه پیکسل تاثیر مستقیم در جذب نور دارد و با um (میکرومتر) نشان داده داده می‌شود. هرچقدر اندازه پیکسل بزرگ‌تر باشد، میزان دریافت نور بیشتر می‌شود و طبیعتا دوربین اسمارت‌فونی که پیکسل‌های بزرگ‌تری داشته باشد، می‌تواند در عکاسی و فیلم‌برداری جزییات بیشتری را ثبت کند و در نوردهی کم نیز خروجی بهتری داشته باشد.

بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری
بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری

نکته دیگری که هنگام انتخاب بهترین گوشی های مناسب فیلمبرداری باید به آن توجه کنید، دیافراگم است. اندازه دیافراگم میزان نوری که به سنسور می‌رسد را مشخص می‌کند. دوربین‌های با دیافراگم باز‌تر نور بیشتری را عبور می‌دهند و تصاویر روشن‌تری را ثبت می‌کنند، درحالی که دیافراگم‌های بسته خروجی تاریک‌تری دارند. البته، هر دیافراگمی برای شرایط خاصی مناسب است، برای مثال در عکاسی و فیلمبرداری از منظره‌ها و سناریوهایی که به عمق میدان نیاز دارید، دیافراگم‌ بسته‌تر مناسب خواهد بود.

دیافراگم با نماد f نشان داده می‌شود و هرچقدر عدد f بزرگ‌تر باشد، دریچه دیافراگم بسته‌تر است و هرچقدر عدد f کوچک‌تر باشد نشان دهنده دریچه دیافراگم بازتر است. یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین گوشی های مناسب فیلمبرداری اندازه سنسور است. سنسورهای بزرگ‌تر می‌توانند منجر به افزایش کیفیت خروجی سنسور شوند. علاوه‌بر موارد ذکر شده، طی بررسی بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری در بازار ایران باید به قابلیت‌های فیلم‌برداری، لرزش‌گیر تصویر، چیپست و حافظه گوشی نیز دقیت کنید.

اگر به فیلمبرداری با موبایل علاقه دارید یا صرفا به‌خاطر حرفه خود به یک اسمارت‌فون با دوربین قدرتمند نیاز دارید، توصیه می‌شود اسمارت‌فون‌هایی که در فهرست بهترین گوشی جهت فیلمبرداری معرفی می‌کنیم را بررسی کنید.

آیفون 15 پرو مکس

بهترین گوشی های آیفون برای فیلمبرداری

  • نمایشگر: LTPO Super Retina XDR OLED با ابعاد 6.67 اینچ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز
  • تراشه: Apple A17 Pro
  • رم و حافظه: حداکثر 8 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی
  • باتری: لیتیوم یونی 4422 میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین: دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی، سنسور تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی
  • قابلیت‌های فیلم‌برداری: 4K@24,25,30,60fps و 1080p@25,30,60,120,240fps

اولین محصولی که در فهرست بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری معرفی می‌کنیم پرچمدار حال‌حاضر غول تکنولوژی آمریکایی است که به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، سایز پیکسل 1.22 میکرومتر و اندازه سنسور 1/1.28 اینچ مجهز شده است. این گوشی از قابلیت ضبط فیلم سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند که خروجی آن برای ویژن پرو اپل مناسب خواهد بود.

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از قابلیت فیلم‌برداری ProRes، حالت سینماتیک با حداکثر فریم‌ریت 30fps و قابلیت دالبی ویژن HDR و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر به‌همراه فناوری سنسور شیفت سه‌بعدی پشتیبانی می‌کنند. به‌لطف این ویژگی‌ها، iPhone 15 Pro و iPhone 15 Pro Max به بهترین گوشی های آیفون برای فیلمبرداری تبدیل می‌شوند.

قلب‌تپنده مدل‌های پرو پرچمدار جدید آیفون تراشه بایونیک A17 پرو است که علاوه‌بر عملکرد فوق‌العاده در پردازش داده‌های دوربین، در اجرای بازی‌های گرافیکی نیز به مشکلی برنمی‌خورد. در مجموع، نسخه‌های پرو آیفون 15 صرفا یک ابزار ایده‌آل برای تولید محتوای ویدیویی نیستند و ازجمله بهترین گوشی های گیمینگ 2024 نیز محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا 20 میلیون

بهترین گوشی تا 25 میلیون

گوگل پیکسل 8 پرو

معرفی بهترین گوشی های بازار برای فیلمبرداری

  • نمایشگر: LTPO OLED با ابعاد 6.67 اینچ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز
  • تراشه: Google Tensor G3
  • رم و حافظه: حداکثر 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی
  • باتری: لیتیوم یونی 5050 میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین: دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 48 مگاپیکسلی، سنسور تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی
  • قابلیت‌های فیلم‌برداری: 4K@30,60fps و 1080p@24,30,60,120,240fps

در ادامه فهرست بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری نوبت به پرچمدار گوگل یعنی پیکسل 8 پرو می‌رسد. ماژول دوربین این اسمارت‌فون میزبان دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7، اندازه سنسور 1/1.31 اینچ و سایز پیکسل 1.2 میکرومتر است که به فوکوس خودکار چندمحوره لیزری و لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده است. پیکسل 8 پرو نیز مانند بهترین گوشی های مناسب فیلمبرداری از قابلیت ضبط فیلم 10 بیت HDR پشتیبانی می‌کند که نتیجه آن خیره‌کننده خواهد بود.

توجه داشته باشید که پیکسل 8 پرو دارای درگاه کارت‌حافظه نیست و باتوجه به این‌که ویدیوهای 4K حجم نسبتا زیادی از حافظه گوشی را اشغال می‌کنند، توصیه می‌شود که مدل 1 ترابایتی پرچمدار گوگل را تهیه کنید. اگر به فیلمبرداری با موبایل علاقه دارید و می‌خواهید بهترین گوشی جهت فیلمبرداری را تهیه کنید که ویدیوهای چشم‌نوازی را حتی در نوردهی کم و درحال حرکت ضبط کند، پیکسل 8 پرو همان چیزی است که نیاز دارید.

اوپو Find X7 Ultra

بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری

  • نمایشگر: LTPO AMOLED با ابعاد 6.82 اینچ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز
  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 3
  • رم و حافظه: حداکثر 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین: دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 50 مگاپیکسل، دو لنز پریسکوپ تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی
  • قابلیت‌های فیلم‌برداری: 4K@30,60fps و 1080p@30,60,240fps

اوپو فایند ایکس 7 اولترا نیز به‌لطف سنسور 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، سنسور 1 اینچی و پیکسل‌های 1.6 میکرومتری در فهرست بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری حضور دارد. سیستم تصویربرداری اوپو فایند ایکس 7 اولترا از قابلیت Hasselblad Color Calibration پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که رنگ‌ها را با دقت بالا و همان‌گونه که با چشم مشاهده می‌شوند به نمایش بگذارد.

از سایر ویژگی‌های فیلم‌برداری اوپو فایند ایکس 7 اولترا می‌توانیم به لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر، ضبط فیلم 10 بیت HDR و دالبی ویژن اشاره کنیم. به صورت خلاصه، Oppo Find X7 Ultra می‌تواند فیلمبرداری با موبایل را بیش از پیش لذت‌بخش کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پایین رده 2024

بهترین گوشی های پوکو 2024

iPhone 15

بهترین موبایل بازار برای فیلمبرداری کدام است

  • نمایشگر: Super Retina XDR OLED با ابعاد 6.1 اینچ و نرخ تازه‌سازی 60 هرتز
  • تراشه: Apple A16 Bionic
  • رم و حافظه: حداکثر 6 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی
  • باتری: لیتیوم یونی 3349 میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین: دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی
  • قابلیت‌های فیلم‌برداری: 4K@24,25,30,60fps و 1080p@25,30,60,120,240fps

یکی دیگر از بهترین گوشی های آیفون برای فیلمبرداری که به شما معرفی می‌کنیم، نسخه معمولی پرچمدار فعلی آیفون است. آیفون 15 مثل بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری به سه یا چهار سنسور مختلف مجهز نیست، اما سنسور اصلی آن می‌تواند ویدیوهایی بهتر از اکثر پرچمدارهای موجود در بازار را ثبت کند.

سنسور اصلی آیفون 15 به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت مجهز شده که هنگام راه‌رفتن و حتی دویدن، تکان‌های دست کاربر را به بهترین شکل ممکن کنترل می‌کند و ویدیوهایی با ثبات بالا ضبط می‌کند. این دوربین 48 مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/1.6، سنسور 1/1.56 اینچی و اندازه پیکسل 1 میکرومتر است.

تمام اعضای خانواده آیفون 15 ازجمله آیفون 15 پلاس، از قابلیت ضبط صدا استریو و حالت سینماتیک با کیفیت 4K و فریم‌ریت 30fps پشتیبانی می‌کنند، بنابراین در فیلم‌برداری، نه‌تنها شاهد منظره‌های چشم‌نواز هستیم بلکه صدای محیط و اشخاص نیز با وضوح بالا ضبط می‌شود. در مجموع، پرچمدارهای آیفون از بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری در بازار ایران هستند که با خرید آن‌ها، دیگر نیازی به دوربین‌های حرفه‌ای ندارید.

آنر Magic6 Pro

بهترین موبایل بازار برای فیلمبرداری کدام است؟

  • نمایشگر: LTPO OLED با ابعاد 6.8 اینچ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز
  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 3
  • رم و حافظه: حداکثر 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی
  • باتری: لیتیوم پلیمری 5600 میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین: دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو پریسکوپ 180 مگاپیکسلی، سنسور اولتراواید 50 مگاپیکسلی
  • قابلیت‌های فیلم‌برداری: 4K@24,30,60fps و 1080p@30,60,120,240fps

بعد از پرچمدار آمریکایی در فهرست بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری باید نگاهی به پرچمدار جدید چینی داشته باشیم که با سنسورهای باکیفیت و قابلیت‌های فیلم‌برداری مناسب، برای بلاگرها یک انتخاب ایده‌آل است. آنر مجیک 6 پرو با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.4 تا f/2.0 و سنسور 1/1.3 اینچی، جهت رقابت با سیستم تصویربرداری اسمارت‌فون‌های پریمیوم سال 2024 روانه بازار شده است.

این اسمارت‌فون از لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر بهره می‌برد که لرزش و تکان‌های دست کاربر را به صورت قابل قبولی کاهش می‌دهد؛ با این‌حال، برای بلاگرهایی که معمولا درحال راه‌رفتن و دویدن فیلم‌برداری می‌کنند، توصیه می‌شود که یکی از بهترین گوشی های آیفون برای فیلمبرداری را تهیه کنند.

آنر مجیک 6 پرو حداکثر رزولوشن 4K را با فریم‌ریت 60fps در اختیار کاربران قرار می‌دهد که برای هر بلاگری کفایت می‌کند. همچنین، پشتیبانی از قابلیت فیلم‌برداری 10 بیت HDR نیز کیفیت و دقت رنگ‌ها را در ویدیو تضمین می‌کند. به صورت خلاصه، به‌خاطر رزولوشن و فریم‌ریت بالا و دقت رنگ فوق‌العاده، منصفانه نیست که طی معرفی بهترین گوشی های بازار برای فیلمبرداری به این پرچمدار چینی اشاره نکنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی 2024

بهترین گوشی های وان پلاس 2024

هواوی Mate 60 Pro Plus

بهترین گوشی جهت فیلمبرداری

  • نمایشگر: LTPO OLED با ابعاد 6.68 اینچ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز
  • تراشه: HiSilicon Kirin 9000S
  • رم و حافظه: حداکثر 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی
  • باتری: لیتیوم پلیمری 50 میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین: دوربین اصلی 48 مگاپیکسل، دوربین اولتراواید 40 مگاپیکسل، لنز پرسکوپ تله‌فوتو 48 مگاپیکسل
  • قابلیت های فیلم‌برداری: 4K@30,60fps و 1080p@30,60,240fps

یکی دیگر از اسمارت‌فون‌های پریمیوم چینی که در فهرست بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری حضور دارد، هواوی میت 60 پرو پلاس است که به سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز شده است. نکته جالب درباره دوربین پرچمدار هواوی، استفاده از دیافراگم متغیر است. با این‌که هواوی اولین کمپانی نیست که اسمارت‌فون‌های پریمیوم خود را با دیافراگم متغیر عرضه می‌کند، اما پشتیبانی از گشودگی f/1.4 تا f/4.0 چیزی نیست که در دوربین هر اسمارت‌فونی به‌چشم بخورد.

دوربین این گوشی از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند و برای فیلتر کردن لرزش دست کاربر از لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر پشتیبانی می‌کند. علاوه‌بر این، هواوی میت 60 پرو پلاس حداکثر کیفیت فیلم‌برداری 4K@60fps را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که برای ضبط لحظه‌ها با حداکثر جزییات کفایت می‌کند.

سامسونگ گلکسی S24 Ultra

بهترین گوشی های سامسونگ برای فیلمبرداری

  • نمایشگر: Dynamic LTPO AMOLED 2X با ابعاد 6.8 اینچ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز
  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 3
  • رم و حافظه: حداکثر رم 12 گیگابایت و 1 ترابایت حافظه داخلی
  • باتری: لیتیوم یونی 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین: دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی، لنز تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی، لنز پریسکوپ تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی
  • قابلیت‌های فیلم‌برداری: 8K@24,30fps و 4K@30,60,120fps و 1080p@30,60,240fps

در ادامه لیست بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری باید قدرتمندترین اسمارت‌فون غول کره‌ای را معرفی کنیم. ماژول دوربین گلکسی اس 24 اولترا میزبان دوربین 200 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7، اندازه سنسور 1/1.3 اینچ و سایز پیکسل 0.6 میکرومتر است. پرچمدار جدید کهکشانی‌ها که از بهترین گوشی های سامسونگ 2024 محسوب می‌شود، از حداکثر کیفیت 8K با فریم‌ریت 30fps، لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر، HDR10+ و ضبط صدای استریو پشتیبانی می‌کند.

گلکسی اس 24 اولترا از هر نظر برای بلاگرها و یوتیوبرها مناسب است و کیفیت فیلم‌برداری آن دقیقا همان‌چیزی است که از یک اسمارت‌فون پرچمدار در سال 2024 انتظار داریم، اما باید بگوییم نسبت به سایر پرچمدارهایی که تا این لحظه معرفی کردیم حرف زیادی برای گفتن ندارد. به صورت خلاصه، قابلیت‌های فیلم‌برداری S24 Ultra قابل قبول است و فیلم‌های ضبط شده در نمایشگر اس 24 اولترا زیبا به‌نظر می‌رسند، اما برای کاربرانی که به‌دنبال بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری در بازار ایران هستند، گزینه‌های بهتری وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 15 میلیون

بهترین گوشی های سامسونگ تا 30 میلیون 

شیائومی 13 اولترا

بهترین گوشی های شیائومی برای فیلمبرداری

  • نمایشگر: LTPO3 AMOLED با ابعاد 6.73 اینچ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز
  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 2
  • رم و حافظه: حداکثر 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی
  • باتری: لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین: دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز تله‌فوتو 50 مگاپیکسل، دوربین اولتراواید 50 مگاپیکسل، لنز پریسکوپ تله‌فوتو 50 مگاپیکسل
  • قابلیت‌های فیلم‌برداری: 8K@24fps و 4K@24,30,60fps و 1080p@30,60,120,240,480,960,1920fps

اگر به‌دنبال یکی از بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری هستید و علاقه‌ای به پرچمدارهای کره‌ای و آمریکایی ندارید، توصیه می‌شود یکی از بهترین گوشی های شیائومی برای فیلمبرداری یعنی شیائومی 13 اولترا را بررسی کنید. در پنل پشت این اسمارت‌فون شاهد سیستم تصویربرداری چهارگانه با سنسورهای 50 مگاپیکسلی هستیم. دوربین اصلی کوشی از دیافراگم f/1.9 تا f/4.0، اندازه پیکسل 1.6 میکرومتر و سنسور 1.0 اینچی بهره می‌برد.

شیائومی 13 اولترا از حداکثر کیفیت 8K با فریم‌ریت 24fps و قابلیت دالبی ویژن 10 بیت HDR پشتیبانی می‌کند و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در طول روز و نوردهی کافی، جزییات و وضوح فیلم‌های شیائومی 13 اولترا فوق‌العاده باشد؛ اما فیلم‌برداری شیائومی 13 اولترا در نوردهی کم خیلی خوب نیست. با این‌که در معرفی بهترین گوشی های بازار برای فیلمبرداری محصولاتی با سسنور و قابلیت ضبط فیلم بهتری مشاهده کردیم، اما نمی‌توانیم از امکانات فوق‌العاده یکی از بهترین گوشی های شیائومی برای فیلمبرداری چشم‌پوشی کنیم و آن را در فهرست قرار ندهیم.

گوگل پیکسل 7a

معرفی بهترین گوشی های بازار برای فیلمبرداری

  • نمایشگر: OLED با ابعاد 6.1 اینچ و نرخ تازه‌سازی 90 هرتز
  • تراشه: Google Tensor G2
  • رم و حافظه: رم 8 گیگابایت و حافظه 128 گیگابایت
  • باتری: 4385 میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین: دوربین اصلی 64 مگاپیکسل، دوربین اولتراواید 13 مگاپیکسل
  • قابلیت‌های فیلم‌برداری: 4K@30,60fps و 1080p@30,60,120,240fps

بعد از معرفی اسمارت‌فون‌های پرچمدار بدنیست به معرفی بهترین گوشی های بازار برای فیلمبرداری در رنج قیمت متوسط بپردازیم. یکی از بهترین گوشی های قاتل پرچمدار که برای بلاگرها نیز می‌تواند مفید باشد گوگل پیکسل 7a است. این گوشی میزبان دوربین 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9، اندازه سنسور 1/1.73 اینچ و سایز پیکسل 0.8 میکرومتر است.

پیکسل 7 ای برای کنترل لرزش و تکان‌های تصویر از لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد و حداکثر وضوح 4K را با سرعت 60 فریم برثانیه ارائه می‌دهد. توجه کنید که کیفیت فیلم‌های گوگل پیکسل 7a به‌خوبی اسمارت‌فون‌های پرچمدار نیست و نباید از Pixel 7a انتظار زیادی داشته باشیم. همچنین، این گوشی صرفا برای فیلم‌برداری طراحی نشده، اما برای بلاگرهایی که بودجه کافی جهت خرید یک اسمارت‌فون پرچمدار را ندارند گزینه ایده‌آلی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 12 میلیون

بهترین گوشی تا 10 میلیون

شیائومی 13T پرو

بهترین گوشی های برای فیلمبرداری

  • نمایشگر: AMOLED با ابعاد 6.67 و نرخ تازه‌سازی 144 هرتز
  • تراشه: دایمنسیتی 9200
  • رم و حافظه: حداکثر رم 16 گیگابایت و 1 ترابایت حافظه داخلی
  • باتری: لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین: دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، دوربین تله‌فوتو 50 مگاپیکسل، سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسل
  • قابلیت‌های فیلم‌برداری: 8K@24fps و 4K@24,30,60fps و 1080p@30,60,120,240fps

یکی دیگر از بهترین گوشی های شیائومی برای فیلمبرداری که در این لیست معرفی می‌کنیم، شیائومی 13 تی پرو است. در پنل پشت این گوشی سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9، سنسور 1/1.28 اینچ و پیکسل‌های 1.22 میکرومتری هستیم. شیائومی از قابلیت فیلم‌برداری 10 بیت با فرمت LOG و فیلم‌برداری HDR10+ پشتیبانی می‌کند.

13 تی پرو علاوه‌بر این‌که یکی از بهترین گوشی های شیائومی برای فیلمبرداری است، جزء بهترین گوشی های شیائومی 2024 هم محسوب می‌شود و با نمایشگر چشم‌نواز، چیپست قدرتمند، شارژدهی عالی و پشتیبانی از فناوری‌های ارتباطی جدید، برای هرکاربری با هرنیازی مناسب خواهد بود. به صورت خلاصه، اگر می‌خواهید یکی از بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری را تهیه کنید که امکانات قابل قبولی را در اختیار شما قرار دهد، توصیه می‌شود شیائومی 13 تی پرو را تهیه کنید.

گلکسی S23 FE

بهترین گوشی های سامسونگ برای فیلمبرداری

  • نمایشگر: Dynamic AMOLED 2X با ابعاد 6.4 اینچ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز
  • تراشه: اگزینوس 2200
  • رم و حافظه: رم 8 گیگابایت و حداکثر حافظه 256 گیگابایت
  • باتری: 4500 میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین: دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسل، سنسور تله‌فوتو 8 مگاپیکسل
  • قابلیت‌های فیلم‌برداری: 8K@24fps و 4K@30,60fps و 1080p@30,60,120,240fps و 720@960fps
گلکسی S23 FE یکی دیگر از بهترین گوشی های سامسونگ برای فیلمبرداری است که با قیمت معقول، امکاناتی به‌خوبی پرچمدارهای غول کره‌ای را به کاربران خود ارائه می‌دهد. همان‌طور که در مشخصات این گوشی مشاهده کردید، اس 23 اف ای از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند که رزولوشن آن نسبت به پرچمدار 2023 این کمپانی کمتر است؛ اما همچنان از فیلم‌برداری 8K با فریم‌ریت 24fps پشتیبانی می‌کند.

این اسمارت‌فون با حداکثر حافظه داخلی 256 گیگابایت عرضه می‌شود و عدم پشتیبانی از درگاه کارت‌حافظه باعث می‌شود که کاربران نتوانند ویدیوهای 8K را بدون نگرانی بابت فضای ذخیره‌سازی ثبت کنند. علاوه‌براین، کیفیت و ثبات ویدیوهای 8K و 4K در اس 23 اف ای، به‌خوبی پرچمدارهای جدید بازار نیست. بنابراین، می‌توانیم بگوییم که S23 FE برای بلاگرهایی که جهت فیلمبرداری با گوشی به بالاترین کیفیت ممکن نیاز دارند مناسب نخواهد بود، اما به صورت کلی اس 23 اف ای یک قاتل پرچمدار خوش‌ساخت با قیمت وسوسه‌کننده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی تا 30 میلیون 

بهترین گوشی های شیائومی تا 12 میلیون

موتورولا اج 40 پرو

فیلمبرداری با موبایل

  • نمایشگر: OLED با ابعاد 6.67 اینچ و نرخ تازه‌سازی 165 هرتز
  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 2
  • باتری: 4600 میلی‌آمپر ساعت
  • رم و حافظه: 12 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین: دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، دوربین اولتراواید 50 مگاپیکسل، سنسور تله‌فوتو 12 مگاپیکسل
  • قابلیت‌های فیلم‌برداری: 8K@30fps و 4K@30,60fps و 1080p@30,60,120,240,960fps و

در ادامه فهرست بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری با موتورولا اج 40 پرو روبه‌رو می‌شویم. این گوشی به سنسور 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 مجهز شده و پردازش داده‌های این سنور برعهده تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 است. موتورولا اج 40 پرو از قابلیت فیلم‌برداری 10 بیت HDR10+ پشتیبانی می‌کند و با این‌که برای گوشی‌های میان‌رده چندان جدید نیست، اما نتایج فوق‌العاده‌ای را به‌همراه دارد.

فیلم‌برداری با کیفیت 8K و سرعت 30 فریم برثانیه بهترین قابلیتی است که این اسمارت‌فون در اختیار بلاگرها قرار می‌دهد، البته برای کاربرانی که می‌خواهند ویدیوهای زیادی را در گوشی خود ذخیره‌کنند، امکان ضبط ویدیو 4K با سرعت 30 فریم برثانیه نیز وجود دارد که از نظر جزییات و دقت رنگ‌ها، به‌خوبی ویدیوهای 8K است.  به‌لطف لرزش‌گیر اپتیکال که در موتورولا اج 40 پرو مورد استفاده قرار گرفته، برای تکان خوردن یا لرزش دست جایی برای نگرانی وجود ندارد.

موتورولا اج 40 پرو در فیلمبرداری در سناریوهای با تابش نور کم، عملکرد رضایت‌بخشی دارد. تنها نقطه ضعف فیلمبرداری این اسمارت‌فون، افزایش نویز تصویر در نوردهی کم است،

آنر 90

بهترین گوشی جهت فیلمبرداری

  • نمایشگر: AMOLED با ابعاد 6.67 اینچ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز
  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 1 Accelerated Edition
  • رم و حافظه: حداکثر 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظ داخلی
  • باتری: لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین: دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسل، سنسور تشخیص‌عمق 2 مگاپیکسل
  • قابلیت‌های فیلم‌برداری: 4K@30fps و 1080p@30,60fps

آنر نیز یک دیگر از برندهای خوش‌سابقه است که علاوه‌بر تولید پرچمدارهای قدرتمند، اسمارت‌فون‌های میان‌رده خوش‌ساختی را روانه بازار کرده است. Honor 90 که از بهترین گوشی های آنر 2024 است، در سیستم تصویربرداری خود از سنسور 200 مگاپیکسلی استفاده کرده که معمولا در گوشی‌های این بخش از بازار به‌چشم نمی‌خورد. این دوربین 200 مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/1.9، اندازه پیکسل 0.56 میکرومتر و اندازه سنسور 1/1.4 اینچ است.

شاید HONOR 90 اسمارت‌فون مدنظر بلاگرها و یوتیوبرها نباشد، اما ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم برثانیه می‌تواند برای هرکاربری چشم‌نواز باشد. در رزولوشن 4K خبری از فریم‌ریت 60fps نیست، با این‌حال دلیلی برای انتقاد از نبود چنین نرخ فریمی در ویدیوهای 4K یک گوشی اقتصادی وجود ندارد. توجه داشته باشید که در Honor 90 خبری از لرزش‌گیر اپتیکال نیست و آنر 90 برای حذف تکان‌ها و لرزش‌ها، صرفا از یک لرزش‌گیر دیجیتال بهره می‌برد که نتیجه‌ای به‌خوبی لرزش‌گیرهای اپتیکال ندارد.

در مجموع، آنر 90 بهترین دوربین یا تراشه و سخت‌افزار را درمیان محصولات این فهرست ندارد، اما همچنان می‌توانیم این گوشی را جزء بهترین گوشی های میان رده 2024 معرفی کنیم که دوربین باکیفیت و قابلیت‌های فیلم‌برداری مناسبی را در  اختیار بلاگرها قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی تا 10 میلیون

بهترین گوشی های گیمینگ تا 6 میلیون

ردمی نوت 13 پرو

بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری در بازار ایران

  • نمایشگر: AMOLED با ابعاد 6.67 اینچ و نرخ تازه‌ساز 120 هرتز
  • تراشه: اسنپدراگون 7s نسل 2
  • رم و حافظه: حداکثر رم 16 گیگابایت و 512 گیگابایت حافظه داخلی
  • باتری: لیتیوم پلیمری 5100 میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین: دوربین اصلی 200 مگاپیکسل، سنسور اولتراواید 8 مگاپیکسل، لنز ماکرو 2 مگاپیکسل
  • قابلیت‌های فیلم‌برداری: 4K@30fps و 1080p@30,60fps,120

در ادامه فهرست بهترین گوشی ها برای فیلم برداری باید یکی دیگر از اسمارت‌فون‌های شیائومی را معرفی کنیم که برای کاربرانی که بودجه زیادی ندارند، گزینه مناسبی خواهد بود. می‌توانیم ادعا کنیم که ردمی نوت 13 پرو یک گوشی همه‌فن حریف است که سخت‌افزار قدرتمند، رابط‌کاربری روان، نمایشگر چشم‌نواز و دوربین‌های باکیفیت را با کمترین قیمت ممکن ارائه می‌دهد.

توجه داشته باشید که شیائومی ردمی نوت 13 پرو در دو نسخه 4G و 5G عرضه می‌شود. نسخه 4G به‌خاطر چیپست و سخت‌افزار ضعیف‌تر، از قابلیت فیلم‌برداری 4K پشتیبانی نمی‌کند. ردمی نوت 13 پرو 5G امکان فیلم‌برداری 4K با حداکثر سرعت 30 فریم برثانیه را فراهم می‌کند که برای یک گوشی میان‌رده در این بخش از بازار فوق‌العاده است.

گلکسی A55

بهترین گوشی های سامسونگ 2024

  • نمایشگر: Super AMOLED با ابعاد 6.6 اینچ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز
  • تراشه: اگزینوس 1480
  • رم و حافظه: حداکثر 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین: دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسل، لنز ماکرو 5 مگاپیکسل
  • قابلیت‌های فیلم‌برداری: 4K@30fps و 1080p@30,60fps

یکی دیگر از بهترین گوشی های سامسونگ برای فیلمبرداری گلکسی A55 است که برای کاربران اسمارت‌فون‌های اقتصادی مناسب خواهد بود. A55 حداکثر رزولوشن 4K را با سرعت 30 فریم برثانیه ارائه می‌دهد که برای یک گوشی اقتصادی قابل قبول است. موتور پردازش دوربین و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر عملکرد عالی در کاهش نویز و ثابت کردن تصویر دارند.

در سناریوهای با تابش نور مناسب، دوربین A55 دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید، اما با کاهش نوردهی کیفیت فیلم‌های گلکسی A55 نیز کاهش پیدا می‌کند و به‌خاطر نویز تصویر نمی‌توانید از دوربین A55 برای فیلم‌برداری در شب استفاده کنید.

با این‌که خروجی دوربین A55 به‌خوبی سایر اسمارت‌فون‌هایی که در فهرست بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری معرفی کردیم نیست، اما باتوجه به قیمت مناسب A55، این گوشی یک گزینه مناسب برای کاربرانی است که بودجه زیادی ندارند. در صورتی که می‌خواهید بیش از پیش در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، نسل قبلی این اسمارت‌فون یعنی A54 با حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری 4K و نرخ فریم 30fps نیز یکی از بهترین گوشی های سامسونگ 2024 برای شما خواهد بود.

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی بهترین گوشی های بازار برای فیلمبرداری پرداختیم. به صورت خلاصه، پرچمدارهایی که در این لیست معرفی کردیم می‌توانند خروجی به‌خوبی دوربین‌های حرفه‌ای داشته باشند و اسمارت‌فون‌های میان‌رده این لیست نیز از کیفیت و فریم‌ریت مناسب برای ضبط فیلم پشتیبانی می‌کنند.

سوالات متداول

بهترین گوشی برای فیلم‌برداری کدام است؟

بدون تردید بهترین گوشی برای بلاگرها و یوتیوبرها آیفون 15 پرو و پرو مکس است که علاوه‌بر ارائه دوربین باکیفیت برای ضبط فیلم، از سخت‌افزار قدرتمند برای ادیت فیلم‌ها نیز پشتیبانی می‌کند.

بهترین اسمارت‌فون اقتصادی برای فیلم‌برداری کدام است؟

اگر می‌خواهید از قابلیت‌های فیلم‌برداری مناسبی بهره‌مند شوید ولی بودجه کافی برای خرید یک پرچمدار را ندارید، توصیه می‌شود Google Pixel 7a را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما بهترین موبایل بازار برای فیلمبرداری کدام است؟ لطفا نظر خود را درباره فهرست بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

source

توسط techkhabari