رقابت بین هوش مصنوعی جمینی و چت جی پی تی بالا گرفته است. تاکنون گوگل و اوپن ای آی در ارائه محصولات بیشتر با یکدیگر رقابت می‌کردند اما اکنون به نظر می‌رسد سازنده چت بات محبوب قصد دارد کار را یک سره کند. جستجوگر وب ChatGPT جایگزین گوگل خواهد شد.یه تازگی گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد OpenAI می‌خواهد وارد حوزه جدیدی شود، موتور جستجوی وب جایی که گوگل سال هاست بر آن تسلط دارد. به نظر می‌رسد گوگل باید برای حفظ جایگاه خود تلاش کند چرا که جستجوگر وب ChatGPT قطعا کار را برایش سخت می‌کند.


بیشتر بخوانید:

تیم کوک: هوش مصنوعی اپل ویژگی‌هایی دارد که آن را از رقبا متمایز می‌کند


جستجوگر وب ChatGPT به زودی ظهور می‌کند

کاربری در Reddit از مشاهدات خود درباره ایجاد گواهینامه SSL برای دامنه search.chatgpt.com خبر داد. قبل‌تر از آن توییتی از جانب یک متخصص هوش مصنوعی با این عنوان منتشر شد: “Search(dot)ChatGPT(dot)com May9th”. به احتمال زیاد این توییت، تاریخ احتمالی انتشار جستجوگر وب ChatGPT را نشان می‌دهد؛ زیرا در حال حاضر با سرچ این دامنه به جای اعلان خطای 404، پیام مشکوک Not Found را نمایش می‌دهند که امکان ورود این جستجوگر را افزایش می‌دهد.

گرچه تاکنون اطلاعات بیشتری در دسترسمان قرار نگرفته اما وجود این جستجوگر جدید خیلی دور از ذهن نیست. چند ماه پیش، The Information گزارش داد که OpenAI در حال توسعه یک محصول جستجوی وب است که بخشی از آن توسط Bing پشتیبانی می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد اکنون رقیب قدر تری نیاز است چرا که تاکنون مایکروسافت یکی از سرمایه گذاران بزرگ OpenAI نتوانسته سلطه جستجوی گوگل را از طریق بینگ به چالش بکشد.

به هر حال به نظر می‌رسد تا 9 می زمان زیادی باقی نمانده بهتر است منتظر بمانیم و ببینیم مایکروسافت چه در سر دارد اما هر چه که هست موتور جستجوی مبتنی بر OpenAI با ارائه نتایج سریع قطعا گوگل را به چالش می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره جستجوگر وب ChatGPT چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:androidauthority

 

source

توسط techkhabari