ماه گذشته مشخص شد که اپل برای تقویت ویژگی های هوش مصنوعی در iOS 18 با گوگل پای میز مذاکره نشسته است. در واقع اپل قصد داشت از جمینی برای تقویت دستیار موجود در آیفون‌های خود کمک بگیرد اما اکنون مشخص شد که اپل نظرش را عوض کرده و برای کمک گرفتن از چت جی پی تی با اوپن ای آی مذاکره می‌کند. البته این موضوع تازگی ندارد و چندی پیش نیز اخباری مبنی بر همکاری این دو غول فناوری منتشر شده بود.به نظر می‌رسد اپل مذاکرات جدیدی را از سر گرفته تا آیفون‌ها و آی‌پدهای جدیدش که اواخر سال عرضه می‌شوند، به هوش مصنوعی مجهز باشد. منابع آشنا به تکنولوژی عقیده دارند که اپل می‌خواهد ابزارهای OpenAI را در iOS 18 ادغام کند.

بیشتر بخوانید: ویژگی عجیب هوش مصنوعی پرچمدار جدید هواوی ، لباس کاربران را حذف می‌کند؛ تماشا کنید

ویژگی های هوش مصنوعی در iOS 18

مارک گورمن در مصاحبه‌ای در بلومبرگ ادعا کرد که مذاکرات انجام شده بر روی استفاده از فناوری‌های OpenAI برای تقویت یک چت ربات مبتنی بر ویژگی‌های هوش مصنوعی در iOS 18 متمرکز است. هنوز مشخص نیست که این چت بات جایگزین سیری محبوب می‌شود یا به عنوان چت بات مستقل کار خود را آغاز می‌کند. البته شایان ذکر است که چندی پیش در برخی از گزارش‌ها آمده بود که قبلا “SiriSummarization” از یک چهارجوب جدید صحبت کرده که در آن سیری با چت جی پی تی ادغام می‌شود.

البته بر اساس تائید نیویورک تایمز در این میان اپل همچنان در تلاش است تا با گوگل نیز به توافق برسد. به نظر می‌رسد این غول فناوری تلاش می‌کند تا بهترین قیمت را پیدا کند. همچنین شایعه شده که اپل در حال مذاکره با Baidu است تا کاربران چینی خود را خشنود نگه دارد جایی که گوگل در آن هیچ فعالیتی ندارد.

سرانجام این مذاکرات هرچه شود، به نظر می‌رسد اپل ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی که در به‌روزرسانی 18 ios فعال خواهد بود را در WWDC 2024 به کاربران معرفی کند. این غول فناوری بر روی مدل زبانی خود هم کار می‌کند که قابلیت اجرا در حالت آفلاین را دارد. به هر حال این مدل زبانی هر چقدر هم که کارآمد باشد نمی‌تواند مانند نسخه‌های آنلاین کارآمد باشد.

البته گمان می‌رود که اپل تمام این مدل‌های آنلاین و آفلاین را برای ارائه نتیجه ایده‌آل با یکدیگر ادغام کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره ویژگی های هوش مصنوعی در iOS 18 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:9to5mac

source

توسط techkhabari