امروز قابلیت‌های هوش مصنوعی از کسی پوشیده نیست و شرکت‌های بزرگ از مدت‌ها پیش در به کارگیری این فناوری با یکدیگر رقابت می‌کنند. اوایل از هوش مصنوعی فقط در ارتقا قابلیت‌های دوربین استفاده می‌شد اما اکنون دیگر این دستیار به عنوان عضوی مستقل شناخته شده و در همه امور مانند ویرایش عکس‌ها و فیلم‌ها، پاسخ به پرسش‌ها، امکان انجام مکالمات تلفنی در میان افرادی که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند و موارد دیگر به کار گرفته می‌شود. با این حال همه چیز طبق برنامه پیش نرفته و کاربران از هوش مصنوعی پرچمدار جدید هواوی گله دارند.

در سال گذشته برندهای معتبر در ارائه هوش مصنوعی منحصر به فرد خود رقابت می‌کردند؛ اکنون در ارائه قابلیت‌های هیجان انگیز. سامسونگ  14 می گلکسی AI خود را معرفی کرد. اکنون همه منتظر رونمایی هوش مصنوعی گوگل در جریان Google I/O هستیم. همانطور که انتظار می‌رود اپل هم دراین رقابت‌ها شرکت کرده. بر اساس گزارش‌های منتشر شده انتظار می‌رود اپل 10 ژون در جریان مراسم WWDC 2024 بزرگترین به‌روزرسانی ios را که مبتنی  بر هوش مصنوعی است، ارائه دهد. احتمالا سیری هم دستخوش تغییراتی خواهد شد.


بیشتر بخوانید:


ویژگی عجیب هوش مصنوعی پرچمدار جدید هواوی

با وجود اینهمه تلاش همه ویژگی های هوش مصنوعی مورد استقبال کاربران گوشی‌های هوشمند قرار نمی‌گیرد البته شایان ذکر است که این فناوری هم مانند سایرین خالی از عیب نیست.

به طور مثال اکنون هوش مصنوعی موجود در هواوی برای کاربران مشکل ساز شده، بر اساس اعلام گوانگ مینگ دیلی و گفته‌های چندین کاربر در ویبو ویژگی حذف اشیا مبتنی بر هوش مصنوعی که در پرچمدار جدید هواوی که اتفاقا جزء بهترین گوشی های هواوی 2024 نیز هست، لباس کاربران را حذف می‌کند.

بر اساس اعلام کاربران هوش مصنوعی موجود در Pura 70 Ultra به طور تصادفی بخش‌هایی از لباس‌هایی را که سوژه‌ها پوشیده‌اند را در عکس‌ها حذف می‌کند. هواوی نیز به وجود این باگ اعتراف کرده و ویژگی «روتوش هوشمند هوش مصنوعی» را مقصر آن می‌داند. البته وعده داده این مشکل را در بروزرسانی‌های آینده از بین ببرد اما تا آن زمان این ویژگی می‌تواند به ایجاد تصاویر پورنوگرافیک کمک کند. به هر حال در جریان باشید آنچه می‌بینید واقعی نیست و این هوش مصنوعی است که تلاش می‌کند با استفاده از بخشی از رنگ پوست کاربران که مشخص است، تصاویر خود را واقعی‌تر کند.

ویژگی عجیب هوش مصنوعی پرچمدار جدید هواوی

از زمانی که هوش مصنوعی در بین مردم شناخته شد بسیاری نگران جنبه‌های تاریک این تکنولوژی بودند، به نظر می‌رسد موقعیت بوجود آمده یکی از آنها باشد. امیدواریم که هواوی این باگ را به سرعت از بین ببرد تا از استفاده افراد دارای نیت مخرب از این عکس‌های هوش مصنوعی برای تحقیر یا باج‌گیری سوژه‌های این عکس‌ها جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره پرچمدار جدید هواوی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:phonearena

source

توسط techkhabari