اطلاع از قیمت بسته های اینترنت ADSL برای افرادی که قصد خرید سرویس اینترنت ثابت از اپراتورهای ایران را دارند، به عنوان اولین فاکتور باید درنظر گرفته شود. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

چند ماه پیش اپراتورهای ثابت و همراه کشور با ارسال نامه‌ای به رگولاتوری ایران، خواهان افزایش 100 درصدی تعرفه‌های اینترنت شدند. اگرچه ابتدا با این مورد مخالفت شد، اما با فشار اپراتورها و سمجی آنها، تصمیم بر این شد که قیمت تعرفه های اینترنت تا 34 درصد افزایش یابد. در این تصمیم وزارت ارتباطات و رگولاتوری ایران اتفاق نظر داشتند.

نخست اپراتورهای همراه قیمت بسته‌های خود را افزایش و 34 درصد مجاز را اعمل کردند. اگرچه تخلفاتی در این بین شکل گرفت، اما درنهایت افزایش 34 درصدی تعرفه اینترنت لحاظ شد. پس از آن اپراتورهای ثابت کشور هم قیمت بسته های اینترنت ADSL و دیگر سرویس‌های خود را افزایش دادند.

حال اگر بخواهید بسته اینترنتی از اپراتورهای همراه و ثابت ایران خریداری کنید، باید بهای بیشتری بپردازید، آن هم زمانی که به ازای بهای بیشتر نه سرعت مناسب دریافت می‌کنید نه کیفیت چاشنی کار است. به هر صورت بهتر است از موضوع اصلی این مطلب خارج نشویم؛ در اینجا قصد داریم مقایسه‌ای بین اپراتورهای ثابت در قیمت بسته‌های اینترنت ثابت داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: افزایش قیمت بسته های اینترنت سرقت از جیب مردم است

قیمت بسته های اینترنت ADSL در اپراتورهای ثابت کشور

برای خرید سرویس اینترنت در ایران چه اپراتورهای همراه و چه ثابت باید چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید. برای خرید اینترنت از اپرتورهای همراه و مقایسه قیمت تعرفه های اینترنت همراه، بعداً یک مطلب مفصل کار خواهیم کرد. در اینجا قصد داریم به مقایسه تعرفه های اینترنت در اپراتورهای ثابت بپردازیم.

برای خرید یک اشتراک اینترنت در اپراتورهای ثابت کشور چندین فاکتور را باید در نظر داشته باشید. نخستین فاکتور که مهمترین مورد هم هست، قیمت بسته های اینترنت است، دومین فاکتور سرعت اینترنت، سومین مورد انتخاب شرکت ارائه‌دهنده سرویس اینترنت (برخی از شرکت‌ها ممکن است در منطقه جغرافیایی شما امکان ارائه سرویس را نداشته باشند) و مورد بعدی به انتخاب نوع سرویس از بین سرویس های ADSL، فیبر نوری، VDSL و مواردی همچون TD-LTE و OWA برمی‌گردد.

در این مطلب ما به مقایسه قیمت بر اساس سرعت اینترنت ADSL بین 10 اپراتور ثابت کشور می‌پردازیم تا مشخص شود که خرید بسته اینترنت از کدام اپراتور و از جنبه مالی به صرفه‌تر است.

قیمت بسته های اینترنت ADSL در اپراتورهای ثابت کشور

مقایسه قیمت بسته اینترنت ثابت 1 ماهه

به نقل از دیجیاتو؛ اپراتورهای ثابت کشور بسته‌های متنوعی را در ویترین فروش خود دارند، اما در پایین فقط یک نمونه را برای مقایسه در نظر گرفته‌ایم تا مشخص شود که عملکرد هر اپراتور در بسته مشابه از لحاظ قیمتی به چه شکل است.

قیمت بسته های اینترنت ADSL در اپراتورهای ثابت کشور
مقایسه قیمت بسته های اینترنت ADSL

اکثر اپراتورها درحال‌حاضر حداقل سرعتی که ارائه می‌کنند 2 مگابیت بر ثانیه است که سرعت دانلود حدودی 250 کیلوبایتی را در اختیار مشترکین قرار می‌دهد. حجم‌هایی که برای هر بسته نگارش شده نیز میزان مصرف منصفانه است که پس از پایان آن، سرعت اینترنت کاربر به 128 کیلوبیت برثانیه کاهش می‌یابد. اگر بسته اینترنت خریداری‌ شده شما همچنان زمان داشته باشد، می‌توانید با اتمام حجم آن، حجم اضافی خریداری کنید که معمولاً هر گیگابایت 4 هزار تومان است.

قیمت بسته های اینترنت ADSL در اپراتورهای ثابت کشور

لازم به ذکر است که در اکثر مواقع سرعت اینترنت خریداری شده شما بسیار کمتر از حد تصور باشد. این مشکل در همه اپراتورها وجود دارد و می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد.

با توجه به اینکه سیم‌کشی تلفن منزل یا محل کار شما در اکثر موارد قدیمی است، شاید نتوانید سرعت متناسب با بسته خریداری شده مثلاً سرعت 8 مگابیت بر ثانیه را دریافت کنید. از این رو کاربران اغلب از سرعت اینترنت ثابت خود ناراضی‌اند. هر اپراتور یک تیم کارشناسی مجزا دارد که در صورت نیاز می‌توانید قبل از خرید بسته اینترنت درخواست کارشناس کرده تا سیم‌کشی و دیگر موارد و یا موانع موحود را بررسی کند.

بیشتر بخوانید:

حال شما بگویید، به نظر شما کدام شرکت اینترنتی، بهترین و به صرفه‌ترین سرویس اینترنت را ارائه می‌دهد؟ لطفاً نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

source

توسط techkhabari