مدیر ارتباطات عمومی بانک مرکزی اعلام کرد که طرح خرید با موبایل بدون کارت بانکی تحت عنوان “کهربا” توسط ۶ بانک به اجرا درآمده است، که به این ترتیب امکان انجام تراکنش‌های بانکی از طریق برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فراهم می‌شود.مصطفی قمری‌وفا، مدیر ارتباطات عمومی بانک مرکزی این خبر را تأیید و اظهار داشت: این طرح، به منظور ارتقاء تنوع در ابزارهای پرداخت و بهبود زیرساخت‌های شبکه پرداخت کشور اجرا شده است. به این ترتیب، مشتریان شبکه بانکی قادرند کارت بانکی فیزیکی خود را به صورت الکترونیکی در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه تعریف کنند.

او افزود: با طرح “کهربا”، امکان انجام خریدهایی با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی، به جای استفاده از کارت‌های فیزیکی بر روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز، فراهم شده است و این امر با رعایت آخرین فناوری‌ها و استانداردهای روز انجام می‌شود.

مدیر ارتباطات عمومی بانک مرکزی درباره‌ی طرح خرید با موبایل بدون کارت بانکی اظهار کرد که در حال حاضر ۶ بانک از جمله کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات در این طرح شرکت کرده‌اند و تعداد بانک‌هایی که در این طرح شرکت می‌کنند در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: 

source

توسط techkhabari