شاید کمی تأمل‌برانگیز باشد که چرا اکانت یک فروشگاه ایرانی در ایتا به علت استفاده از تصویر یک زن مسدود شده است. آیا تخلف دیگری صورت گرفته است؟ در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

اکانت یک فروشگاه ایرانی در ایتا که تبلیغات خود را به صورت انبوه در این پیام‌‌رسان منتشر می‌کرد، به دلیل استفاده از تصویر یک زن که محجبه هم هست به طور کامل بسته شد. مدیر این فروشگاه به سرعت در شبکه اجتماعی ایکس پستی را منتشر و در آن به انتقاد از عملکرد مدیران ایتا پرداخت و به نوعی آنها را سنگ روی یخ کرد.

ظاهراً کانال این فروشگاه پوشاک 5 هزار عضو داشته و باید بگوییم که کانال‌ها و گروه‌های پربازدید در پیام‌رسان‌های ایرانی، یکی از عوامل قوت گرفتن این پلتفرم‌های بومی به حساب می‌آیند و اگر حمایت نشوند، نمی‌توانند مدت زیادی دوام آورند. مدیر این فروشگاه نیز مستقیماً به این مورد اشازه کرده و از اینکه با دایر کردن کانال در ایتا از این پیام‌رسان حمایت کرده است، احساس شرمندگی می‌کند.

اما لازم است این را هم بگوییم که طبق قوانین ایتا، استفاده از مدلینگ برای معرفی محصولاتی مانند لباس زیر و نیمه برهنه و همچنین استفاده از مدل‌ها با نمایش کامل صورت ممنوع است.

ایتا در این مورد کمی پیاز داغش را زیاد کرده است. زیرا در تصویری که در ادامه مشاهده خواهید کرد، مدل زن یک بانوی محجبه است که فقط صورت و نیم تنه بالا، آن هم به صورت کاملاً پوشیده مشخص است.

بیشتر بخوانیدآموزش دیلیت اکانت ایتا ؛ چگونه اکانت ایتا را حذف کنیم؟

اکانت یک فروشگاه ایرانی در ایتا به علت غیرموجه حذف شد

قبل از هرچیز پیشنهاد ابتدا نگاهی به تصویر منتشر شده در کانال ایتا این فروشگاه بیندازید:

اکانت یک فروشگاه ایرانی در ایتا به علت غیرموجه حذف شد

بنفشه ابراهیمی، مالک و مدیر این فروشگاه در شبکه اجتماعی ایکس درخصوص بسته شدن کانالش در ایتا متن زیر را منتشر کرده است:

«واقعا متاسفم برای ایتـا که بخاطر تصویر چهره‌ کانال ۵۰۰۰ تایی منو بست. حیف ما برندای ایرانی که داریم حمایتتون میکنیم»

اکانت یک فروشگاه ایرانی در ایتا به علت غیرموجه حذف شد
اکانت یک فروشگاه ایرانی در ایتا

میلاد نوری، برنامه‌نویس و فعال تکنولوژی هم به این موضوع پرداخته و در کانال تلگرام خود اینگونه نوشته است:

«پیام‌رسان ایتا هم در رقابت با امکانات و قابلیت‌های روزافزون تلگرام و سایر پیام‌رسان‌ها، کانال یک فروشگاه ایرانی رو به دلیل اینکه برای فروش محصول، از تصویر خانمی که صورتش پیداست استفاده کرده، مسدود کرد.

نکته جالب این ماجرا، مطرح شدن این اعتراض در شبکه اجتماعی فیلتر شده توییتر بود.

از کسی که کانال کسب‌وکارش رو روی ایتا ایجاد می‌کنه، انتظار می‌ره اعتراض به این رفتار رو در روبیکا و ویراستی مطرح کنه.»

اکانت یک فروشگاه ایرانی در ایتا به علت غیرموجه حذف شد

همانگونه که بالا هم اشاره کردیم، ایتا برای درج تصاویر در پیام‌رسان خود قوانینی دارد که باید پذیرفته شوند. در تصویر زیر مستقیماً اشاره شده که استفاده از صورت در تبلیغات لباس ممنوع است. لازم به ذکر است که به مرد و زن بودن مدل اشاره‌ای نشده است.

اکانت یک فروشگاه ایرانی در ایتا به علت غیرموجه حذف شد

به نقل از دیجیاتو؛ بنفشه ابراهیمی درخصوص چگونگی فعالیت خود در ایتا گفت:

ما بعد از بسته شدن اینستاگرام با صرف هزینه‌های قابل توجهی در ایتا کانال ایجاد کردیم. صورت مدل‌های ما در فیلم‌های معرفی محصول در ایتا پوشانده می‌شد. یکی دو ماه پیش فیلمی ده ثانیه‌ای منتشر کردیم که چند ثانیه چهره خانم مشخص بود. به ما اخطار دادند که پاک کنید و پاک کردیم. یک بار دیگر فیلم دیگری منتشر کردیم که چهره خانم در آن مشخص بود و بعد از آن به ما اطلاع دادند کانال‌مان بسته شده است.»

او اضافه کرد: «من مشکلی با بسته شدن کانالم ندارم ولی ایتا خیلی ضعف دارد. بدا به حال آن آدم‌هایی که بنای کسب‌وکارشان را روی ایتا بسته‌اند و این پیام‌رسان یک‌شبه کسب‌وکارشان را می‌بندد. کسب‌وکار من در پلتفرم‌های دیگر فعال است و نیازی به ایتا ندارم. ایتا نه پلتفرم خوبی است نه برای ما بازدهی دارد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما مخاطبین تکراتو درخصوص قوانین ایتا و مسدود کردن کسب و کار این فروشگاه و یا شاید هم فروشگاه‌های دیگر چیست؟ آیا با این سختگیری‌ها می‌توان هنوز به آینده سکوهای ایرانی امیدوار بود؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

source

توسط techkhabari