میزان مالیات خودرو در سال 1403 تعیین شد. با توجه به مقررات مالیاتی در بودجه سال 1403، خودروهایی که ارزششان بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون تومان است، باید سالانه یک درصد از مازاد مبلغ تعیین شده را به عنوان مالیات پرداخت کنند.

به گزارش تکراتو به نقل از اقتصاد آنلاین، خودروهای سواری و وانت دو اتاقی با شماره‌های انتظامی شخصی، که ارزششان بیش از 35 میلیارد ریال است، مشمول پرداخت مالیات سالیانه یک درصد می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

میزان مالیات خودرو در سال 1403

در این بند، قیمت روز خودروها بر اساس ماده 30 قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می‌شود و این سازمان باید اطلاعات لازم را از پلیس راهور دریافت کرده و به اشخاص مشمول اعلام کند.

تمام اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی موظف هستند که مالیات مربوط به خودروهایشان را تا پایان بهمن ماه سال 1403 پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت، مجازاتی طبق ماده 190 قانون مالیات‌های مستقیم به آنها تعلق می‌گیرد.

ثبت و انتقال خودروهایی که مالیات برای آنها تعیین شده، قبل از پرداخت مالیات ممنوع است و متخلفان مسؤولیت تضامنی در پرداخت مالیات مربوطه دارند.

پلیس راهور به دستور امنیتی کشور باید فهرست مالکان و خودروهای مشمول را تا پایان فروردین ماه 1403 به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کند و امکان دسترسی به اطلاعات برخط را برای این سازمان فراهم کند.

هرگونه اعتراض اشخاص در مورد مالیات تعیین شده، طبق تبصره 1 ماده 216 قانون مالیات‌های مستقیم قابل بررسی است.

بیشتر بخوانید: 

source

توسط techkhabari