موتور برق که به آن ژنراتور هم گفته می شود، امروزه کاربرد زیادی در جاهای مختلف دارد و برای تامین نیروی برق به کار می رود و زمانی که برق نباشد یا قطع شده باشد باعث می شود تا وسایل بتوانند به کارکرد خود ادامه دهند. یک سری برندها هستند که در زمینه تولید انواع موتور برق فعالیت می کنند؛ آن ها از نظر کیفیت، شکل ظاهری، ساختار و بازدهی محصولات بهتری را به بازار عرضه می کنند که در این مقاله قصد داریم بهترین مارک های موتور برق بنزینی در ایران را به شما بگوییم تا بتوانید از بین آن ها یک موتور برق تمام عیار انتخاب کنید.

بهترین موتور برق کدام است؟

بهترین موتور برق برای برندهایی است که ویژگی های زیر را در تولید محصول خود داشته باشند:

  • نوسان گیر برق یا AVR داشته باشد.
  • شاسی و بدنه موتور آن از متریال با کیفیت ساخته شده باشند.
  • سیم پیچ ژنراتور آن مس باشد.
  • اینورتر داشته باشد.
  • برای استفاده در منازل کاور زیبا داشته باشد.

بررسی بهترین مارک های موتور برق بنزینی

موتور برق ها به دو شکل خانگی و صنعتی ساخته می شوند و از نظر سوخت هم در چهار مدل بنزینی، گازسوز، نفت و گازوئیلی وجود دارند که می توان از بین آن ها یک مدل را انتخاب کرد. از بین سوخت های مصرفی برای موتور برق بنزین راحتترین و در دسترس ترین است به این دلیل این است که اکثریت موتور برق بنزینی را برای استفاده انتخاب میکنند.
۱) موتور برق گرین پاور

این موتور برق هم برای مصارف کشاورزی، هم خانگی و هم نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. کیفیت زیادی در بدنه و کارایی دارد، خدمات پس از فروش برای آن در نظر گرفته می شود. این برند یکی از شرکت های سازنده ی ایرانی است اما قطعات آن از دیگر کشور ها وارد شده و مونتاژ می شوند. موتور برق های این برند معمولا وزن زیادی دارند اما دارای دسته حمل و نقل و چرخ می باشند.
۲) موتور برق لانسین

موتور برق گرین پاور

یکی دیگر از موتور برق ها که می توان آن ها را نیز هم در زمینه کشاورزی و هم خانگی استفاده کرد، لانسین است. این موتور برق مخزن بالایی دارد، قدرت آن زیاد است و سیم پیچ آن با مس انجام شده و به صورت استارتی راه اندازی می شود. لانسین برندی برای کشور چین است که محصولات آن مطابق استانداردهای روز جهانی و اروپا تولید شده است.
۳) موتور برق المکس

موتور برق لانسین

این دستگاه از موتور هوندا اصل ژاپن تشکیل شده است، نوسانات برق در آن واقعا کم است و سیم پیچ آن کاملا مسی انجام شده به همین دلیل جزء موتور برق هایی است که کیفیت فوق العاده بالایی دارد و می توان در کارهای تجاری، خانگی و کشاورزی از آن بهره گرفت. برند هوندا المکس یکی از بهترین برندهای موجود در ایران است که ژاپنی می باشد و سطح کیفیت و طول عمر زیادی دارد؛ اما قیمت آن کمی به نسبت دیگر برندها بیشتر است.
۴) موتور برق هیوندای

موتور برق المکس

موتور برق هیوندای در کشور چین تولید می شود اما تحت لیسانس کره است. محصولات این برند از موتور با کیفیت و همین طور آلیاژ کربن ساخته می شوند و تقریبا می توان گفت یکی از بهترین برندهای در حال حاضر در بازار ایران است که از مواد اولیه با کیفیت تولید شده است. صدای خیلی زیادی ندارد، نوسانات برق را می گیرد، از اینورتر در آن استفاده شده است و آمپر خروجی که می دهد بالاست. این موتور برق جزء بهترین محصولاتی می باشد که کیفیت منحصر به فردی دارد.
۵) موتور برق جیانگ دانگ

موتور برق هیوندای

جیانگ دانگ یک برند چینی در زمینه تولید موتور برق است که سابقه طولانی در این زمینه دارد. جیانگ دانگ با توجه به کیفیت زیاد و تنوع بالا در طراحی موتورهای برق امروزه به عنوان یکی از برندهای محبوب در بازار می باشد. این برند موتور برق یک ویژگی داخل محصولات خود استفاده کرده است که اگر میزان روغن موتور برق کمتر از حد خود باشد، موتور به شکل خودکار خاموش می گردد. همین طور از این موتور می توان هم به شکل مسافرتی هم در مصارف تجاری و خانگی استفاده کرد. موتور برق های جیانگ دانگ معمولا سیستم استارت هندلی دارند و از پورت خارجی در آن ها به کار رفته و مجهز به سیستم خنک کننده هوا می باشند. باتری آن ها توان زیادی دارد و از AVR نیز برخوردار است تا ولتاژ خازن را تنظیم کند.

موتور برق جیانگ دانگ

برندهای با سابقه موتور برق

یک سری از برندها هستند که سابقه بیشتری در زمینه طراحی و تولید موتور برق ها دارند که می توان در بازار آن ها را تهیه کرد. برندها مطرح معمولا طبق استانداردها و با کیفیت های لازم موتور برق را تولید میکنند بنابراین در انتخاب موتور برق برند ها تاثیر گذارند و حتما باید درباره برندهای مطرح و با سابقه اطلاع لازم را داشت.
تعدادی از برندهای با سابقه عبارتند از:
• هوندا
• لانسین
• کاما
• راتو
• کیپور
• دوو
• فیرمن
• لوتیان
سوالات متداول
۱) کاربرد اصلی موتور برق چیست؟
موتور برق برای تامین نیروی برق استفاده می شود تا وسایل بتوانند به کار خود ادامه دهند.
۲) بهترین برند موتور برق چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
کیفیت بالا، قطعات مرغوب، طول عمر زیاد، خدمات پشتیبانی و گارانتی، قابل استفاده به صورت خانگی و صنعتی و .. از ویژگی های بهترین برندهای موتور برق می باشد.
۳) چطور بهترین برند موتور برق را انتخاب کنیم؟
با توجه به نیازتان و میزان بودجه ای که می خواهید پرداخت کنید، می توانید از بین برندهای نام برده شده در بازار ایران، یک محصول مناسب انتخاب و تهیه کنید.
۴) از نظر قیمت بهترین مارک موتور برق در ایران کدام است؟
یک سری برندها هستند که کیفیت قابل قبولی دارند اما از نظر قیمت کم تر از دیگر موتور برق ها می باشند که از جمله شان می توان به آسترا، سان پاور، ویستا، اکستون، آپولو، دنیز و سوپر استار و … اشاره کرد.
۵) بهترین کیفیت موتور برق برای کدام برندهاست؟
بهترین موتور برق های حال حاضر توسط هوندا ژاپن، المکس ژاپن، یاماها ژاپن، روبین ژاپن، لانسین، جیانگ دانگ، راتو، گرین پاور، فیرمن ، رونیکس، آروا و … طراحی و عرضه می شوند.
۶) لوازم یدکی و قطعات کدام موتور برق ها در ایران بیشتر پیدا می شود؟
موتور برق های برند هوندا، گرین پاور، اگرو، واکسون، جیانگ دانگ، ارما و … بیشتر از دیگر مارک ها در بازار موجود هستند.

source

توسط