با تایید سازمان غذا و دارو آمریکا ، اکنون می‌توان از قابلیت تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی در اپل واچ در مطالعات بالینی بهره برد.سازمان غذا و داروی آمریکا که FDA نامیده می‌شود، اولین بار است که یک فناوری سلامت دیجیتال را به فهرست ابزارهای توسعه دستگاه پزشکی (MDDT) این سازمان اضافه می‌شود.

حسگرهای خاص موجود در اپل واچ، قادرند تغییراتی در ریتم قلب را شناسایی کرده و در صورت لزوم به کاربر اخطار دهند. این افزودن به فهرست MDDT به معنی این است که اپل واچ از این پس قابل استفاده در مطالعات بالینی است، جایی که نیاز به داده‌های دقیق درباره مدت زمان فیبریلاسیون دهلیزی وجود دارد.


بیشتر بخوانید:


سازمان غذا و دارو آمریکا ویژگی تاریخچه فیبریلاسیون دهلیزی اپل را به عنوان MDDT تائید کرد

طبق اعلامیه رسمی FDA، پزشکان می‌توانند از اپل واچ به عنوان یک روش غیر تهاجمی برای جمع‌آوری داده‌ها قبل و بعد از درمان استفاده کنند. از سوی دیگر، اپل از سال‌ها پیش در تبلیغات اپل واچ، این ساعت هوشمند را به عنوان یک ابزار نجات زندگی ارائه می‌دهد. امکاناتی مانند تشخیص سقوط و تصادفات خودرو به افراد این امکان را می‌دهند که به سرعت خدمات اورژانس را فراخوانند و شانس بازیابی سلامتی خود را افزایش دهند.

این تایید FDA پیش‌تر اجازه استفاده از نوار قلب اپل واچ را صادر کرده بود، با این وجود، به روشنی بیان کرد که اپل واچ هیچ‌گاه نمی‌تواند جایگزین دستگاه‌های پیشرفته پزشکی و روش‌های معمول تشخیص و درمان شود.

بیشتر بخوانید: 

source

توسط techkhabari