خط تولید گوشی‌های هوشمند سونی شامل اصلی‌ترین مدل‌های Xperia 1، Xperia 5 و Xperia 10 می‌شود؛ با اینحال این برند در حال راه‌اندازی گوشی سونی اکسپریا Ace IV  است که پیش از نسخه 3 آن در سال 2022 عرضه شده بود. از زمان عرضه آخرین نسخه، Sony Xperia Ace 3، در سال 2022 تاکنون خبری از مدل جدید نبود؛ هرچند که از همان زمان تاکنون برخی گزارش‌ها به وجود پرچمدار سونی اشاره‌هایی کرده بودند حالا تصویری از گوشی هوشمند سونی اکسپریا ایس 5 منتشر شده که جزئیات آن را فاش می‌کند.


بیشتر بخوانید:


مشخصات احتمالی گوشی سونی اکسپریا Ace IV

این تصویر را یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر سابق به نام @mirai160525 منتشر کرده که نشان می‌دهد گوشی سونی اکسپریا Ace IV مجهز به یک دوربین تکی درست مشابه به نسل قبلی خود یعنی Xperia Ace 3 با طراحی جعبه‌ای شکل است. طراحی جعبه‌ای به معنای داشتن لبه‌ها و گوشه‌های مربع‌شکل و زاویه‌های منحنی کمتر است. این طراحی معمولاً باعث می‌شود که گوشی به نظر کمی مستحکم‌تر بنظر برسد.

طبق تصویر می‌توان حدس زد که این گوشی مجهز به صفحه نمایش با نسبت تصویر 21:9 خواهد بود، که این موضوع کمی عجیب است چراکه شایعات نشان می‌دهند بقیه خط Xperia از این نسبت تصویر دست کشیده و به سراغ نسبت‌های متداولی همچون 19.5:1 رفته‌اند.

مشخصات احتمالی گوشی سونی اکسپریا Ace IV
گوشی سونی اکسپریا Ace IV

لیست Geekbench در دسامبر 2022 مدعی شده بود که گوشی سونی اکسپریا Ace IV با شماره مدل Sony SM4375 از یک چیپ Snapdragon 4 Gen 1 SoC، که یک چیپ ارتباطی 5G سطح پایین است، استفاده خواهد کرد.

هنوز اطلاعات بیشتری از این گوشی در دسترس نیست، اما از آنجایی که طراحی و تک دوربینه بودن آن شبیه به نسخه‌ی قبلی این برند است، شاید با بررسی Sony Xperia Ace 3 چیزهایی دستگیرمان شود.

مشخصات احتمالی گوشی سونی اکسپریا Ace IV

مشخصات Sony Xperia Ace 3

Xperia Ace 3 دارای وضوح HD+ (720 × 1496 پیکسل) و حفاظت Gorilla Glass Victus و یک دوربین جلو 5 مگاپیکسل و یک دوربین عقب 13 مگاپیکسل با فلش LED است. سونی اکسپریا ایس 3 از چیپ اسنپدراگون 480 5G پشتیبانی می‌کند و دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت افزایش به وسیله‌ی کارت حافظه microSD است

این گوشی که با اندروید 12 به بازار آمد دارای باتری 4,500 میلی آمپر ساعت است که از شارژ سریع USB-PD پشتیبانی می‌کند. امنیت آن با اسکنر اثر انگشت جانبی فراهم شده است. گزینه‌های اتصال شامل 5G، Wi-Fi 802.11ac، بلوتوث 5.1، GPS، NFC و USB-C هستند. بعلاوه اینکه این دستگاه در برابر گرد و غبار IP6X و مقاوم در برابر آب IPX5/IPX8 مقاوم است. در صورتیکه گوشی سونی اکسپریا Ace IV نیز با همین جزئیات عرضه شود می‌توان آن را در دسته‌ی بهترین گوشی های میان رده 2024 جای داد.

بیشتر بخوانید: 

بهترین گوشی های پایین رده 2024

منبع: gizmochina

source

توسط techkhabari