کنسول بازی ایکس باکس وان که به‌عنوان نسل هشتم محصولات مایکروسافت شناخته می‌شود از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ سری‌های مختلفی از آن به بازار عرضه می‌شد که محبوبیت زیادی در بین گیمرها داشت.

با توجه به عرضه کنسول‌های بازی جدید امکان دارد بپرسید که آیا خرید ایکس باکس وان همچنان طرفدار دارد یا خیر؟ باید گفت که در کشور ما همچنان نسخه‌هایی از این کنسول به فروش می‌رسد که بیشتر به‌دلیل قیمت مناسب و کارایی قابل قبول این کنسول است.

دلایلی که نشان می دهد ایکس باکس وان همچنان طرفدار دارد

هرچند کنسول‌های جدید تجربه بازی فوق‌العاده‌ای به شما ارائه می‌دهند اما نکته جالب توجه این است که نسل‌های قبلی نیز هنوز می‌توانند برای کاربران جذاب و سرگرم‌کننده باشند.

برای اینکه متوجه شوید چرا هنوز هم ایکس باکس وان این قابلیت را دارد تا به‌عنوان یک کنسول بازی مناسب مورد استفاده قرار گیرد، در ادامه ویژگی‌های مختلف این محصول را بررسی می‌کنیم.

ایکس باکس وان امکان دسترسی به Game Pass را فراهم می کند

Xbox Game Pass بزرگ‌ترین امتیاز برای داشتن کنسول بازی شرکت مایکروسافت است که به‌عنوان یکی از اشتراک‌های ماهانه برای دسترسی به بازی‌های متنوع در نظر گرفته می‌شود.

طیف گسترده‌ای از بازی‌های ویدیویی را می‌توانید با خرید این اشتراک در اختیار داشته باشید و تا زمانی که گیم‌پاس فعال باشد امکان دانلود بازی‌های باکیفیت برای شما فراهم می‌شود.

شایان ذکر است که مایکروسافت از سال ۲۰۲۳ بازی جدیدی برای کنسول ایکس باکس وان ارائه نمی‌دهد و شما تنها قادر هستید تا از بازی‌های قدیمی استفاده کنید که البته با توجه به تنوع بالا امکان پوشش‌دادن سلیقه‌های مختلف را دارد.

این بازی‌ها با طراحی زیبا، عملکرد مناسب و ژانرهای متنوع قابل دسترسی هستند که به‌صورت تک نفره یا چند نفره طراحی می‌شوند که هنوز هم طرفداران زیادی در بین کاربران دارند.

براین‌اساس کسانی که به‌دنبال بازی‌های قدیمی‌تر هستند و هنوز هم از آن‌ها لذت می‌برند، این امکان را دارند تا با صرف هزینه‌ای مناسب کنسول ایکس باکس وان را تهیه کرده و اوقات فراغت خوبی را تجربه کنند.

قیمت کنسول ایکس باکس وان، عاملی تعیین کننده در ارزش خرید

در‌حالی‌که عوامل مختلفی وجود دارد که در تصمیم‌گیری برای اینکه آیا Xbox One انتخاب مناسبی است یا خیر، تاثیر می‌گذارد اما قیمت همیشه یکی از کاربردی‌ترین معیارها به‌شمار می‌رود.

با این حساب قبل‌از اینکه مشخصات فنی این محصول را بررسی کنید، بهتر است که قیمت ایکس باکس وان را در نظر بگیرید تا متوجه شوید که ارزش خرید آن در چه حدی خواهد بود.

ازآنجایی‌که قیمت Xbox One X به‌عنوان جدیدترین نسل از کنسول‌های مایکروسافت در مقایسه با سری وان خیلی بالاتر است، این‌طور به‌نظر می‌رسد که این معیار به‌عنوان مهم‌ترین عامل برای نشان‌دادن ارزش خرید این محصول محسوب می‌شود.

البته باید این را در نظر بگیرید که شرکت مایکروسافت از سال ۲۰۲۲ به‌طور کامل فرایند تولید ایکس باکس وان را متوقف کرده و به این معنا است که قیمت‌گذاری در بازار براساس اعلام شرکت انجام نمی‌شود.

مشخصات ایکس باکس وان

بدون شک روی آوردن به نسل‌های جدید به‌طور کامل به این معنا نیست که کنسول‌های قدیمی‌تر بلااستفاده هستند و قابلیت بازی ندارند، در واقع فناوری‌های جدید و امکان دسترسی به بازی‌های پیشرفته‌تر باعث می‌شود تا گیمرها با معرفی محصولات جدید، تمایل به تغییر تجهیزات خود داشته باشند.

هنگامی که مشخصات فنی ایکس باکس وان را بررسی می‌کنید، باید گفت که این محصول نیز می‌تواند یک گزینه مناسب برای سرگرمی و جلب رضایت شما باشد تا از انجام بازی‌های ویدیویی لذت ببرید.

طراحی ظاهری ایکس باکس وان

اولین چیزی که در ابتدا به چشم می‌خورد نوع طراحی ظاهری کنسول بازی است که می‌توان گفت این محصول ازنظر ساختار تا حد زیادی قابل قبول خواهد بود و تفاوت خیلی زیادی با نسل جدید ندارد.

این کنسول استوانه‌ای را می‌توانید به‌صورت افقی روی میز تلویزیون یا هر محل دیگری قرار دهید و هرچند در مقایسه با نسل جدید بزرگ‌تر است اما خیلی جاگیر نیست، در قسمت عقب دستگاه درگاه‌های مختلفی همچون USB 3.0 و HDMI دیده می‌شود.

با توجه به این مسائل اگر ابعاد بزرگ‌تر برای شما اهمیت ندارد و مشکلی با این ویژگی نداشته باشید، ایکس باکس وان ازنظر طراحی ظاهری ایراد خاصی ندارد و این قابلیت را دارد تا مورد پسند کاربران قرار گیرد.

مشخصات فنی ایکس باکس وان

به‌طور کلی قدرت سخت‌افزاری بالا در محصولات مایکروسافت یکی از دلایلی به‌شمار می‌رود که باعث می‌شود تا با معرفی هر سری از کنسول‌های بازی توسط این شرکت، بسیاری از کاربران استقبال خوبی از آن‌ها داشته باشند اما مشخصات فنی در ایکس باکس وان چگونه است؟

در بررسی مشخصات فنی این محصول می‌توان به این مسئله پی برد که تفاوت زیادی بین ایکس باکس وان با نسل نهم وجود دارد اما دلیل نمی‌شود که کارایی این محصول را به‌طور کامل زیر سوال ببرید، برخی از این مشخصه‌ها عبارت‌اند از:

  • برخودرای از یک رم ۸ گیگابایتی با سرعت ۲۱۳۳ MHz
  • تعبیه یک پردازنده ۸ هسته‌ای مدل AMD با فرکانس ۱٫۷۵ گیگاهرتز
  • در اختیار داشتن حافظه داخلی ۵۰۰ گیگابایت
  • کارت گرافیک با سرعت ۸۵۳ مگاهرتز
  • تعبیه کینکت برای دریافت دستورهای صوتی و حرکتی

با درنظرگرفتن تمامی این مشخصات همچنان می‌توان انتظار داشت که بازی‌های ویدیویی اختصاصی ایکس باکس وان با عملکرد قابل قبولی اجرا شوند و تجربه خوبی را برای شما ایجاد کنند.

دسته های بازی ایکس باکس وان

نکته قابل توجهی که می‌توان برای طرفداران ایکس باکس وان در نظر گرفت مربوط به دسته‌های بازی این سری است که با توجه به کارایی فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهند بدون تغییر فاحشی به نسل بعد هم منتقل شد.

در واقع شما هنگام انتخاب ایکس باکس وان می‌توانید از دسته‌های بازی بسیار خوبی استفاده کنید که با توجه به طراحی زیبا، وزن مناسب و تعبیه دکمه‌های کاربردی بسیار خوش‌دست است.

یکی از بهترین ویژگی‌های مربوط به دسته‌های بازی در این محصول استفاده از یک باتری به‌عنوان منبع تغذیه است که درصورت استفاده مداوم معمولا تا چندین روز کارایی دارد.

جمع‌بندی

شاید با رونمایی نسل‌های جدید کنسول‌های بازی تصور کنید که مدل‌های قدیمی از رده خارج می‌شوند اما محصولی مانند ایکس باکس وان با توجه به عملکرد مناسب خود هنوز هم طرفدارانی دارد.

اگر شما به‌عنوان یک گیمر آماتور تنها برای گذراندن اوقات فراغت خود به‌دنبال استفاده از کنسول بازی هستید و نمی‌خواهید هزینه‌های بالایی برای خرید محصولات جدید صرف کنید، این مدل می‌تواند نیاز شما را رفع کند که از قیمت مناسب و مشخصات فنی خوبی برخودار است.

source

توسط