سونی در اواخر سال ۲۰۲۳ با رونمایی از پلی استیشن ۵ اسلیم، گامی دیگر در جهت ارتقای محبوب‌ترین کنسول بازی خود برداشت. این نسخه جدید، با حفظ عملکرد قدرتمند مدل اصلی، تغییراتی در طراحی، اندازه و قیمت آن ایجاد کرده است.

اما با وجود این تغییرات، سوالی که ذهن بسیاری از گیمرها را به خود مشغول کرده این است که آیا پلی استیشن ۵ اسلیم ارزش خرید دارد یا نه؟

مقایسه‌ی پلی استیشن ۵ فت و اسلیم:

برای پاسخ به این سوال پرتکرار، در این مطلب به مقایسه‌ی دو نسخه فت و اسلیم به طور کامل می‌پردازیم. برای خرید پرفروش ترین مدل این کنسول جذاب و قدرتمند با بهترین قیمت، همین الان روی لینک”  پلی استیشن ۵ اسلیم ”  کلیک کنید.

اسلیم از نظر سخت‌افزاری و عملکردی تفاوت چندانی با فت ندارد، اما از نظر اندازه، طراحی و قیمت با تغییراتی همراه شده است.

تفاوت PS5 اسلیم و فت

کوچک‌تر و سبک‌تر:

یکی از بارزترین تغییرات اسلیم، کاهش چشمگیر ابعاد و وزن آن در مقایسه با نسخه معمولی است. این مدل حدود ۳۰ درصد کوچک‌تر و سبک‌تر است.

حافظه بیشتر:

مهم‌ترین تفاوت‌ سخت‌افزاری PS5 اسلیم، افزایش حافظه داخلی آن از ۸۲۵ گیگابایت به ۱ ترابایت است. این ارتقاء، فضای ذخیره‌سازی بیشتری را برای ذخیره‌سازی بازی‌ها، برنامه‌ها و فایل‌هایتان در اختیار شما قرار می‌دهد.

طراحی جدید و درایو جداشدنی:

اسلیم از طراحی مدرن‌تر و مینیمالیستی نسبت به نسخه معمولی بهره می‌برد. همچنین، درایو دیسک در این مدل قابل جداسازی است. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا در صورت تمایل، نسخه دیجیتال کنسول را خریداری کنید و بعداً درایو را به طور جداگانه تهیه نمایید.

عملکرد مشابه:

به جز موارد ذکر شده، PS5 اسلیم از نظر سخت‌افزاری و عملکردی هیچ تفاوتی با نسخه معمولی ندارد. این کنسول همچنان از پردازنده AMD Zen 2، پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 و ۱۶ گیگابایت حافظه رم GDDR6 بهره می‌برد. این ترکیب قدرتمند، امکان اجرای بازی‌ها با کیفیت ۴K و نرخ فریم ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز را فراهم می‌کند.

البته که اسلیم به دلیل حافظه بیشتر، کمی گران‌تر از نسخه فت است.

نکاتی که باید قبل از خرید به آنها توجه کرد:

  • ریجن: ریجن دستگاه هیچ تفاوتی در کارایی و کیفیت آن برای شما ندارد. شما می‌توانید با خیال راحت یکی از سه ریجن اصلی اروپا، آمریکا یا آسیا را انتخاب کنید.
  • مدل: مدل استاندارد دارای درایو نوری Blu-ray است، اما مدل دیجیتال فاقد آن است و فقط می‌توانید بازی‌ها را فقط به صورت دیجیتالی دانلود و نصب کنید.

خرید PS5 Slim

نتیجه‌گیری برای خرید اسلیم یا فت!

آیا اسلیم ارزش خرید دارد یا نه؟ صرفا به بودجه و نیاز شما بستگی دارد.

دلایلی که شما را مجاب به خرید اسلیم می‌کند:

فضای اشغال شده‌ی کمتر: اگر فضای محدودی برای قرار دادن کنسول بازی دارید، خرید PS5 Slim زینه‌ی بهتری برای شما است.

طراحی مدرن‌تر: اگر به طراحی مدرن و ساده‌تر علاقه دارید نیز پلی استیشن ۵ اسلیم به مراتب زیباتر است.

حافظه بیشتر: اگر ۱۷۵گیگابایت حافظه بیشتر برای شما ارزش زیادی دارد حتما خرید اسلیم به صرفه تر است.

به روز بودن: اغلب افراد ترجیح می‌دهند آخرین مدل یک دستگاه را بخرند و اسلیم تا الان آخرین مدل ps5 است.

دلایلی که ممکن است شما را از خرید اسلیم منصرف کند:

بودجه محدود: قبل از اتمام و کمبود نسخه فت در بازار، قاعدتا نسخه قدیمی تر، قیمت پایین تری نسبت به نسخه جدید خواهد داشت.

تمایل به خرید نسخه دیجیتال با قیمت پایین‌تر: نسخه دیجیتال اسلیم قیمت کارخانه بالاتری نسبت به دیجیتال فت دارد. هرچند این تفاوت چشمگیر نیست.

در نهایت، تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا پلی استیشن ۵ اسلیم ارزش خرید دارد یا نه؟ به عهده شماست. امیدواریم با مطالعه‌ی این مطلب، اطلاعات کافی برای انتخابی درست را به دست آورده باشید.

پلی استیشن پورتال

هزارتو: راه رسیدن به رویاهای گیمینگ

می‌توانید برای خرید این کنسول و تمام کنسولهای بازی نسل جدید آن به فروشگاه هزارتو مراجعه کنید. در هزارتو، می‌توانید از ۱۰ روز ضمانت بازگشت کالا، ارسال سریع به تمام ایران، راهنمایی قبل خرید و پشتیبانی بعد از خرید بهره‌مند شوید.

همچنین می‌توانید تمامی دسته‌های اورجینال، هدست‌ها، استند کنسول، پایه شارژ و تمام لوازم جانبی پلی استیشن ۵ مانند پلی استیشن پورتال را پیدا کنید تا لذت گیمینگ خود را بالاتر ببرید.

همین امروز به فروشگاه هزارتو سر بزنید و تجربه‌ای لذت‌بخش از خرید PS5 اسلیم داشته باشید!

source

توسط