مرسدس AMG GT63 S E Performance با قدرتی که حتی می‌تواند ابرخودرو AMG ONE را در شتاب اولیه پشت سر بگذارد، به عنوان پرسرعت‌ترین خودرو بنز AMG معرفی شد.این کوپه دو در، با تلفیقی از یک موتور 4.0 لیتری V8  توربوشارژ موتور الکتریکی توانسته به قدرت دیوانه‌کننده 805 اسب بخار و 1420 نیوتون‌متر گشتاور دست پیدا کند. این خصوصیات کافیست که این خودرو بینظیر در دسته‌بندی بهترین خودروهای 2024 قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید:


مشخصات پرسرعت‌ترین خودرو بنز

با توجه به پیشرانه هیبریدی، GT63 S E Performance  می‌تواند تنها در 2.7 ثانیه به سرعت 97 کیلومتر برساعت برسد، که این باعث پیشی گرفتن نسبی، نسبت به ابرخودرو AMG ONE با شتاب 2.9 ثانیه‌ای می‌شود؛ در نتیجه، این خودرو از جهت شتاب اولیه، به عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی ای‌ام‌جی شناخته می‌شود.

مرسدس از پرسرعت‌ترین خودرو AMG رونمایی کرد؛ لذت ببرید

اما، با وجود این همه عملکرد قابل توجه، GT63 S E Performance با حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعتی خود، نتوانست رکورد سرعت AMG ONE با 352 کیلومتر بر ساعت را شکسته و نام خود را به ثبت برساند.

به گزارش Autoweek، موتور بنزینی GT63 S E Performance توانایی تولید 603 اسب بخار دارد، در حالی که موتور الکتریکی بر روی محور عقب، 201 اسب بخار و 320  نیوتون‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

باتری 6.1 کیلووات‌ساعتی این خودرو به عملکرد بهینه GT63 کمک می‌کند و مرسدس برای بهره‌وری بیشتر، دمای باتری را با دقت کنترل می‌کند. جعبه‌دنده هشت‌سرعته‌ی دوکلاچه و سیستم تمام‌چرخ متحرک +4Matic ای‌ام‌جی ترکیب‌ برنده‌ی این خودرو برای انتقال قدرت است که احتمالا این خودرو به زودی در لیست بهترین خودروهای بنز 2024  اضافه می‌کند.

برای کنترل شتاب و سرعت، GT63 S E Performance از ترمزهای کربنی غول‌پیکر با کالیپرهای 6 پیستونی و دیسک‌های بزرگ در جلو و دیسک‌های کوچکتر در عقب بهره می‌برد. همچنین، چرخ‌های بزرگ با امکان انتخاب چرخ‌های بزرگتر نیز در دسترس هستند.

از نظر ظاهری، تشخیص مدل E Performance از مدل استاندارد GT63 چندان ساده نیست، اما نشانه‌های خاص و یک پورت شارژ در کابین پشتی می‌توانند به تمایز این دو کمک کنند. تغییراتی در سیستم آیرودینامیک نیز برای سازگاری با پیشرانه‌ی هیبریدی اعمال شده است.

مرسدس از پرسرعت‌ترین خودرو AMG رونمایی کرد؛ لذت ببرید

با اینکه مرسدس هنوز قیمت نهایی GT63 S E Performance را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود که قیمت این خودرو از 200000 دلار فراتر برود.

بیشتر بخوانید: 

منبع: زومیت

source

توسط techkhabari