بویا یکی از برندهای معروف تو زمینه تولید تجهیزات صوتیه و اینروزا توی ایران خیلی سر و صدا کرده. بین تنوع بالای محصولاتی که این کمپانی به بازار ارائه داده، مدل‌های مختلف میکروفون بویا تونستن جایگاه خیلی خوبی رو بین یوتیوبرها، پادکسترها و کلا تولید کننده‌های محتوا به دست بیارن. این به خاطر کیفیت خوب و قیمت مناسب اون‌هاست که از نظر کاربرها خیلی ایده‌آل بوده. میکروفون‌های بویا خیلی متنوعن و شامل میکروفن یقه ای بویا، میکروفون شاتگان، میکروفون‌های بی‌سیم هاش اف، میکروفون‌های استودیویی و میکروفون‌های استریو برای ضبط صدا هستن. این میزان از تنوع باعث شده که هر کاربری بسته به نیاز خودش بتونه اون‌ها رو انتخاب کنه. توی این مطلب هم می‌خوایم مدل‌های مختلف این تولیدکننده رو با هم بررسی کنیم.

چرا بویا رو انتخاب کنیم؟

میکروفن بویا نسبت به بقیه برندهای رقیبش توی بازار بهتر عمل کرده و توی فروش به موفقیت‌های قابل توجهی دست پیدا کرده. دلیل اصلی این موفقیت‌ها، ویژگی‌های عالی هست که بویا در مقایسه با رقیباش داره و می‌خوایم چندتا از اون‌ها رو بهتون بگیم:

  • یکی از ویژگی‌های بویا اینه که میکروفون‌هاش سه تا الگوی مختلف قطبی دارن. این الگوها شامل کاردیود (جلویی)، بای‌دیرکشنال (دوجهته) و اومنی‌دیرکشنال (همه جهت) هستن. با استفاده از این الگوها، میکروفون‌های بویا می‌تونن صدا رو با کیفیت خیلی بالایی ضبط کنن.
  • همه مدل‌های میکروفن‌ بویا نویز ورودی کمی دارن که باعث می‌شه صدای خروجی خیلی شفاف و تمیز باشه.
  • از طرفی ضبط صدا با میکروفون بویا با تاخیر کمتری انجام می‌شه و کیفیت ضبط هم بهبود پیدا می‌کنه.
  • کیفیت ساخت محصول‌های بویا هم خیلی خوبه و به همین خاطر طول عمرشون بالاتره.

با وجود همین چندتا مورد جای تعجب نداره که محصولای این برند جایگاه ویژه‌ای رو بین کاربرهاشون داشته باشن و محبوبیتش واقعا بالا باشه. بنابراین اگه دنبال یه کار باکیفیت هستین، حتما روی محصول‌های این برند فکر کنین.

۵ تا از بهترین میکروفون‌های بویا

میکروفون استودیویی بویا

توی محصول‌هایی که بویا تولید کرده بعضی‌ها پرفروش‌تر از بقیه هستن. این به خاطر ویژگی‌هاییه که برای اون‌ها در نظر گرفته شده و باید موقع خرید بهشون توجه کنین. ما هم اینجا چندتا پیشنهاد رو براتون داریم که می‌تونین برای خرید انتخابشون کنین:

میکروفون یقه ای بی سیم بویا مدل BY-WM8 PRO-K1

میکروفون بی سیم بویا مدل WM8 Pro K1 از یه فرستنده و یه گیرنده تشکیل شده. دو بخش فرستنده و گیرنده از دوتا باتری قلمی (AA) استفاده می‌کنن و می‌تونن تا ۶ ساعت کار کنن. بعد از وصل کردن گیرنده به دستگاه مورد نظرتون مثل دوربین DSLE، فیلمبرداری و ضبط کننده‌های صدا و برقراری ارتباط بین فرستنده و این قسمت می‌تونین حتی تا ۱۰۰ متر هم ازش فاصله بگیرین. این میکروفون‌ از نوع یقه ای بوده و معمولا برای مصاحبه‌ها، ارائه‌ها، ویدیوهای ولاگ و… انتخاب خیلی خوبه. توی مشخصات فنی محصول می‌تونیم فرکانس UHF رو ببینیم که برای جلوگیری از تداخل و ارائه صدای با کیفیت بالا در نظر گرفته شده.

میکروفون یقه ای با سیم بویا مدل BY-M1S

میکروفون بویا m1سری S هم یه نوع میکروفون یقه ای هست که یه بخش فرستنده و یه قسمت گیرنده داره. شما می‌تونین این مدل رو به دوربین یا تلفن همراه خودتون وصل کنین و صدای با کیفیت بالا و بدون هیچ افت کیفیتی رو ببینین. میکروفون بویا m1 خیلی سبکه و یه کابل با طول ۶ متر هم داره که رابط جک ۳٫۵ میلی‌متری TRRS انتهای اون قرار گرفته.

میکروفن بویا m1 سری S معمولا برای استفاده موقع خبرنگاری، تولید محتوای ویدیویی، ضبط موسیقی، کنفرانس، مصاحبه و… به کار برده می‌شه. صدای خروجی از این محصول مشخصات زیر رو داره:

  • فرکانس پاسخگویی: ۵۰-۲۰۰۰۰ هرتز
  • امپدانس:۶۰۰ اهم
  • حساسیت:۳۰±۳ دسی بل
  • نسبت سیگنال به نویز (SNR): 78 دسی بل

میکروفون استودیویی بویا مدل BY-PM700SP

میکروفون استودیویی بویا PM700-SP با کیفیت صدای بالا، جنس بدنه عالی و الگوهای قطبی متنوع، گزینه‌ ایده‌آلی برای تولید محتواست. این مدل با الگوهای Cardioid، Omni-Directional و Bi-Directional قابلیت ضبط توی تنظیمات مختلف رو بهتون می‌ده. با وصل شدن به دستگاه از طریق پورت USB میکروفون، کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای رو دریافت می‌کنین و این مهم‌ترین چیزیه که باید دنبالش باشین. مشخصات فنی زیر مربوط به صدای محصول هستن:

  • فرکانس پاسخگویی: ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز
  • حساسیت: ۴۵±۳- دسی بل
  • نسبت سیگنال به نویز (SNR): 80 دسی بل

میکروفون استودیویی بویا مدل BY-M1000

میکروفون بویا BY-M1000 الگوی قطبی OmniDirectional داره و می‌تونه صدا رو از همه جهات ضبط ‌کنه. ارتباط بین فرستنده و گیرنده صدا توی این محصول روی باند فرکانسی ۲٫۴GHz (2405-2478MHz) شکل می‌گیره. در نهایت صدای این میکروفون با اطلاعات زیر ضبط و پخش می‌شه:

  • فرکانس پاسخگویی: ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز
  • امپدانس: ۲۰۰ اهم
  • حساسیت: ۳۳±۳- دسی بل
  • نسبت سیگنال به نویز (SNR): 80 دسی بل

میکروفون یقه ای بی سیم بویا مدل BY-WM3T2-U2 رابط Type-C

اگه دنبال یه میکروفون یقه‌ای بی‌سیم با کیفیت خوب و قیمت مناسب هستین، میکروفون بی‌سیم بویا مدل WM3T2-U2 می‌تونه بهترین گزینه براتون باشه. با این میکروفون می‌تونین کیفیت صدا رو بهتر کنین و توی اون ویژگی‌های حذف نویز رو هم ببینین. وزن محصول خیلی کمه و موقع استفاده اذیتتون نمی‌کنه. مشخصات فنی مربوط به صدا توی این مدل رو می‌تونین بین موارد زیر ببینین:

  • فرکانس پاسخگویی: ۲۰-۱۶۰۰۰ هرتز
  • حساسیت: ۴۲- دسی بل
  • نسبت سیگنال به نویز (SNR): 77 دسی بل

قیمت میکروفون های بویا

میکروفون‌های بویا توی بازار با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شن. این تفاوت توی هزینه‌ها به نوع و ویژگی‌های مختلفی بستگی داره که توی هر مدل قرار گرفته. بعضی از اون‌ها کیفیت پایین‌تری دارن و بعضی‌هاشون به خاطر تکنولوژی‌هایی که توی اون‌ها به کار رفته گرون‌ترن. یعنی شما باید اول مشخص کنین که به چی نیاز دارین و قراره چه کاری رو انجام بدین. بعد هم بودجه رو مشخص کنین و در نهایت خریدتون رو انجام بدین.

میکروفون‌های بویا رو از کجا بخریم؟

قیمت میکروفون بویا

‌شما می‌تونین میکروفن بویا رو از فروشگاه آنلاین صدااستور بخرین. این فروشگاه مجموعه‌ای از مدل‌های مختلف میکروفون‌ بویا رو با انواع مدل‌ها و ویژگی‌های مختلف در اختیارتون قرار می‌ده. می‌تونین خریدتون از صدااستور رو به شکل آنلاین از طریق سایت یا به صورت حضوری با مراجعه به شوروم صدااستور انجام بدین.

source

توسط