دستگاه PS5 جدیدترین دستگاه بازی دنیای سونی است که بازی‌های فراوانی برای آن به بازار آمده؛ اما به دلیل اینکه برای داشتن بسیاری از بازی‌های پی اس فایو باید پول هزینه کنید، این روزها آشنایی با بازی‌های رایگان نسبت به قبل بسیار بیشتر شده است. البته بعضی از بازی‌های رایگان یا پولی بین ایکس باکس سری اس و سری ایکس و پلی استیشن ۵ مشترک هستند که برای آشنایی با بهترین بازی های رایگان ps5 تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بهترین بازی های رایگان ps5

بازی های رایگان ps5 در دسته بندی و موضوع‌های متفاوتی راهی بازار شده‌اند که شما می‌توانید به‌راحتی برای دانلود کردن و نصب آن‌ها اقدام کنید. اگر هم قصد عوض کردن دستگاه بازی را دارید و قیمت ps5 برای شما بالاست، با توجه به اینکه بسیاری از بازی های رایگان ps5 با ایکس باکس یکسان هستند و همچنین هزینه ایکس باکس اس از قیمت پی اس فایو کمتر است، پس چه بهتر که با خیال راحت برای خرید ایکس باکس سری اس اقدام کنید؛ البته که بازی کردن با هر کدام از دستگاه‌ها فضای دیگری را دارد و پی اس فایو هم جذابیت‌های خودش را دارد.

بازی Fall Guys

تفاوتی نمی‌کند که قیمت ایکس باکس سری اس را پرداخته‌اید و از این کنسول استفاده می‌کنید، یا پلی استیشن ۵ دارید؛چرا که بازی فال گایز برای هر دو دستگاه به صورت رایگان عرضه شده است. در این بازی خبری از جنگ و کشت‌وکشتار نیست؛ بلکه فضا بسیاری رنگی است و داستان با لوبیاهای کوچکی است که باید در نهایت رقابت با یکدیگر به آخرین آبنبات پاستیلی نجات پیدا کرده تبدیل شده و برنده شوند. فال گایز سال ۱۴۰۱ معرفی شد و همچنان از طرفداران زیادی برخوردار است و به راحتی قابل اجرا است. بازی رایگان Fall Guys رده سنی خاصی ندارد و همه می‌توانند با این بازی سرگرم شوند.

بازی Fortnite

یکی دیگر از بازی‌های رایگان Ps5 که میان دستگاه بازی PS5 و ایکس باکس سری S و X مشترک است، بازی فورتنایت است. طبق نظر مشترک کاربران PS5 و دنیای ایکس باکس، بازی Fortnite در PS5 جذاب‌تر اجرا می‌شود. بازی Fortnite از اپیک گیمز (Epic Games) از ویژگی‌های کنترلر دوال سنس پشتیبانی می‌کند و حس و حال بهتری را به شما می‌دهد. این بازی در ۱۰ فصل مختلف راهی بازار شده و داستان کلی از یک نور آبی کوچک شروع می‌شود که با دنبال کردن آن به شهاب سنگ و ماجراهای بعدی می‌رسید. فورتنایت یکی از جذاب‌ترین بازی‌های داستانی دنیای گیم است.

بازی Call of Duty: Warzone 2.0

در دنیای بازی‌های بتل رویال، بازی کال آف دیوتی وارزون ۲٫۰ یکی از جذاب‌ترین  بازی های رایگان ps5 است. اگر نسخه قبلی این بازی را بازی کرده باشید، متوجه می‌شوید که این نسخه یک ورژن تکمیل کننده است. به جرات می‌توان گفت که پرهیجان‌ترین بازی رایگان ps5 است.

بازی We Were Here Expeditions: The Friendship

نسخه The Friendship از بازی معمایی We Were Here تقریبا در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۳ به دنیای بهترین بازی های رایگان ps5 راه پیدا کرد. البته که یک ماه ابتدایی بازی رایگان است. بازی We Were Here Expeditions به شما و هم تیمی‌ها فرصت می‌دهد تا به عنوان یک تیم، به ماجراجویی‌هایی پر رمز و راز بپردازید و از طریق کاخی قدیمی به لوکیشن‌های معمایی مختلفی مانند آرامگاه‌ها و معبد‌ها بروید.

بازی Astro’s Playroom

اگر خرید ps5 را تجربه کرده باشید، پس متوجه نصب بودن بازی Astro’s Playroom به صورت خودکار شده‌اید. در این بازی شما کنترل یک ربات کوچک را بدست دارید که می‌توانید تا ۵ ساعت سرگرم شوید. ربات شما در این بازی برای برنده شدن باید از انواع حرکت‌های مشت زنی، پرش و تیراندازی استفاده کند.

بازی Naraka: Bladepoint

استودیو ۲۴ Entertainment بازی Naraka: Bladepoint که یک بازی با ژانر بتل رویال است را هم زمان با عرضه پی اس ۵ به صورت رایگان در اختیار کاربرانش قرار داد. در این بازی از ثانیه اول با داستان شخصیت‌های مختلف بازی همراه می‌شوید و از سلاح‌های سرد باید استفاده کنید. در بازی اکشن Naraka Bladepoint باید در دخمه و مخفیگاه‌ها پنهان شوید. اگر طرفدار این ژانر بازی هستید، می‌توانید به این بازی با گرافیک خاص هم فکر کنید.

بازی Trackmania

اگر در میان انواع بازی های رایگان پی اس فایو به دنبال یک بازی رقابتی به دور از فضای اکشن هستید؛ نسخه سال ۲۰۲۳ بازی Trackmania انتخابی مناسب است. شما می‌توانید در این بازی، زمین بازی را عوض کنید و در رقابت‌های روزانه و جام‌های مختلف هم شرکت کنید.

بازی Rocket League

بازی Rocket League از ابتدا به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار نگرفت؛ اما بعد از مدتی به لیست بازی های رایگان پی اس ۵ اضافه شد. ژانر بازی ورزشی است و برای اجرای آن به یک رقیب در کنار خود نیاز دارید. راندن ماشین‌های موجود در این بازی، حس و حال خوبی را به شما هدیه می‌دهند.

طرفداران بازی فوتبال از گذشته تا به امروز زیاد بوده و امروزه هم کم نشده است. شرکت کونامی در سال ۲۰۲۱ مجموعه Pro Evolution Soccer را به eFootball تغییر اسم داد. در این بازی می‌توانید تیم باشگاهی یا کشوری خود را انتخاب کنید و با توجه به عملکرد بازیکنان در دنیای واقعی به فوتبال بپردازید.

بازی The Sims 4

بازی The Sims 4 در سال ۲۰۱۴ به صورت پولی توسط شرکت Electronic Arts برای کامپیوتر عرضه شد. اما در حال حاضر نام آن را هنگام معرفی بهترین بازی های ps5 مشاهده می‌کنیم. بازی سیمز ۴ یک بازی داستان محور است که برای هر شخصیت در خانواده می‌توانید اتفاق‌های کاملا دلخواه را رقم بزنید.

جمع بندی نهایی برای بازی‌های ps5 رایگان معرفی شده

اگر برای دستگاه PS5 خود به دنبال بازی‌های رایگانی هستید که از کیفیت خوبی برخوردار باشند و سطح گرافیک آن‌ها بالا باشد؛ می‌توانید به دانلود بازی‌های معرفی شده مانند بازی Fall Guys، فورتنایت، Call of Duty: Warzone 2.0 و eFootball مشغول شوید. برای دستگاه PS5 در سبک بتل رویال، ورزشی، رقابتی و فوتبالی بازی‌های رایگان متفاوتی در حال حاضر قرار دارند که شما می‌توانید متناسب با سلیقه خود یکی را انتخاب کنید. بعضی از بازی‌های معرفی شده در ابتدا پولی بوده‌اند؛ اما هم اکنون به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته‌اند.

source

توسط