بخش زیادی از جاذبه‌های گردشگری کشور ما، در مناطق جنوبی قرار دارد. در این بین، وجود سواحل زیبای خلیج فارس و جزایر دیدنی نیز مزید بر علت شده و این بخش از کشور را تبدیل به مقصدی برای گردشگران کرده است. این موضوع باعث به وجود آمدن هتل‌های بسیار مجللی در این بخش از کشور شده است. هتل‌هایی با امکانات و شرایط ویژه که میزبان خوبی برای مسافرانی هستند که برای سپری کردن تعطیلات راهی جنوب کشور شده‌اند. یکی از این اقامتگاه‌های معروف، هتل بزرگ شیراز است که در موقعیت بسیار مناسبی از این شهر قرار دارد. در این مطلب سعی داریم تا تعدادی از بهترین هتل‌های جنوب کشور را به شما معرفی کنیم.

بهترین هتل‌های جنوب کشور

۱ – هتل سورینت مریم کیش

اگر به دنبال اقامت در هتلی با سبک معماری اروپایی هستید، بهتر است که هتل سورینت کیش را انتخاب کنید. معماری این هتل چهار ستاره به سبک باروک بوده که از «تفکر مردن» سرچشمه گرفته و از منظر الهی به مسائل نگاه می‌کند. این هتل در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ متر مربع ساخته شده و از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را شروع کرده است. هتل سورینت ۵۵ اتاق و سوئیت مختلف برای میزبانی از مسافران جزیره کیش دارد. در این هتل امکانات ویژه‌ای مانند استخر، جکوزی، سالن ورزش، سونا، سالن همایش و حتی سالن طراحی وجود دارد. از اماکن نزدیک به این هتل می‌توان به کارتینگ، کوه نور، رویال مال و بازار زیتون اشاره کرد. قرار‌گیری ساختمان هتل در میدان‌ امیرکبیر این جزیره، از دیگر نکات مثبت این اقامتگاه گردشگری است.

۲ – هتل پلاس بوشهر

یکی از نکاتی که مسافران در هنگام رزرو هتل در نظر می‌گیرند، موقعیت آن است. چون اگر موقعیت هتل مناسب باشد، مسافران دسترسی راحت‌تری به بازار‌های مرکزی و جاذبه‌های گردشگری شهر مقصد دارند. هتل پلاس بوشهر، اقامتگاهی با چنین ویژگی است که از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را شروع کرده است. تمیزی و شیک بودن این هتل سه ستاره، باعث شده تا آن را به عنوان یکی از بهترین هتل‌های جنوب کشور معرفی کنیم. ساختمان هتل ۵ طبقه بوده و شامل ۵۸ اتاق مختلف برای میزبانی از مسافران است. هتل پلاس در خیابان نواب صفوی، چهارراه کشتیرانی و روبروی اداره راهنمایی و رانندگی بوشهر قرار دارد.

۳ – هتل بزرگ شیراز

برای مسافرانی که به دنبال اقامت در هتلی پنج ستاره هستند، بهترین گزینه هتل بزرگ شیراز است. ساختمان این هتل ۱۳ طبقه بوده و از دور نمایی کشتی مانند دارد. امکانات این مجموعه بر اساس استاندارد‌های ۵ ستاره بین‌المللی طراحی شده و دارای ۱۵۸ واحد اقامتی مختلف برای پذیرایی از مهمانان است.

قرار‌گیری این هتل در نزدیکی دروازه قرآن شیراز، باعث شده تا دسترسی مسافران راحت باشد. جالب است بدانید که بزرگترین رستوران گردان ایران در هتل بزرگ شیراز قرار دارد. خود هتل نیز بر فراز شهر شیراز ساخته شده تا مسافران از منظره تماشایی شهر لذت ببرند. اگر مشکلی با هزینه‌های بالای اقامت در هتل پنج ستاره ندارید، حتماً اتاق خود را در هتل بزرگ شیراز رزرو کنید.

۴ – هتل همای بندرعباس

بندرعباس نه تنها به خاطر اماکن دیدنی‌اش، بلکه به واسطه موقعیتی که دارد جزء مهمترین شهر‌های گردشگری جنوب است. چون بیشتر مسافرانی که عازم جزایر کیش یا قشم هستند، از این شهر عبور می‌کنند. این موضوع باعث رونق گردشگری در این شهر و پیدایش هتل‌های بسیار لوکسی مانند هتل هما شده است. این هتل از زیر مجموعه هتل‌های هما با معماری مدرن است که آن را در جوار دریای خلیج فارس ساخته‌اند. علاوه بر چشم انداز دریا، اطراف هتل نیز با فضای سبز و نخل‌های بلند تزیین شده است. برای اقامت در این هتل پنج ستاره، باید به خیابان معراج بندرعباس واقع در بلوار پاسداران مراجعه کنید.

۵ – هتل ساحل طلایی قشم

هتل ساحل طلایی، در فاصله ۱۵ کیلومتری از مرکز قشم دارد. ساختمان این هتل یک طبقه بوده و به همین خاطر نیازی به بالا رفتن از پله‌ها یا استفاده از آسانسور ندارد. هتل در سال ۱۳۸۷ افتتاح و در سال ۱۳۹۷ مجدداً مورد بازسازی قرار گرفت. هتل دارای ساحل اختصاصی بوده که برای تفریحات آبی و شنا از آن استفاده می‌کند. یعنی مسافران می‌توانند تا از تفریحات آبی این مجموعه شامل جت اسکی، ماهیگیری، قایق پدالی و اسکی روی آب برای پر کردن اوقات فراغت خود استفاده کنند. آدرس این هتل در جاده ساحلی جنوبی و مقابل زیارتگاه شاه شهید قرار دارد.

۶ – هتل لاله چابهار

هتل لاله چابهار، یکی دیگر از بهترین هتل‌های جنوب کشور در استان سیستان و بلوچستان است. این هتل در کنار سواحل زیبای دریای عمان احداث شده و مکان مناسب برای رفع خستگی است. ساختمان هتل به صورت دو طبقه بوده و شامل ۳۸ واحد اقامتی مختلف برای پذیرایی از گردشگران است. این هتل چهار ستاره در انتهای بلوار امام خمینی و مقابل پارک الغدیر شهر چابهار قرار دارد.

۷ – هتل هرمز بندرعباس

آخرین هتل از لیست خود را به معرفی اقامتگاهی دیگر در شهر بندرعباس اختصاص می‌دهیم. هتلی پنج ستاره در جوار سواحل خلیج فارس که خدمات ویژه‌ای همچون ترانسفر فرودگاهی برای مسافران خود دارد. این هتل دارای گواهینامه‌های بین‌المللی هتلداری بوده و بهترین مکان را برای استراحت و آسایش مسافران خود فراهم کرده است.

ساختمان هتل ۷ طبقه بوده و در زمینی به مساحت ۵۰۰۰۰ متر مربع احداث شده است. در بین ۳۶۷ واحد اقامتی این مجموعه، انواع مختلفی از سوئیت و اتاق وجود دارد تا مسافران متناسب با نیاز خود آن‌ها را رزرو کنند. این هتل در میدان انقلاب شهر بندرعباس قرار دارد.

سخن نهایی

تمامی هتل‌های معرفی شده در این لیست، جزء بهترین اقامتگاه‌های جنوب کشور هستند. البته ما سعی کردیم تا برای اقامت در هر کدام از استان‌های جنوبی و دو جزیره پرطرفدار کیش و قشم، یک هتل را در لیست خود داشته باشیم.

ولی خب مطمئناً بازم هستند هتل‌های دیگری که شاید به لحاظ کیفیت غذا و امکانات، بهتر از این هتل‌های معرفی شده باشند. ولی خب برخی از هتل‌ها مانند هتل بزرگ شیراز، بسیار معروف بوده و اغلب گردشگران می‌دانند که جزء بهترین هتل‌ها در شهر شیراز است. جالب است بدانید که امکان رزرو اتاق در هر کدام از این هتل‌ها و صد‌ها اقامتگاه دیگر، در سایت فلای تودی وجود دارد.

source

توسط