«خبرماشین» – شرکت مدیران خودرو شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران حوزه خودرو بتوانند تجربه رانندگی با ام وی ام X55 پرو را در شرایط مختلف جاده ای و آب و هوایی از تهران تا رامسر به دست آورند.

ام وی ام X55 پرو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ بر خلاف تست های خودرو که در پیست های اتومبیلرانی و در زمان محدود انجام می شود، در این برنامه فرصتی فراهم شد تا بتوانیم چند روزی با ام وی ام ایکس 55 پرو رانندگی و آشنایی کامل نسبت به قابلیت های فنی و آپشن های این خودرو کسب کنیم؛ در این تست 5 دستگاه خودرو مورد نظر وجود داشت و نکته حائز اهمیت عدم شباهت شرایط این خودروها با هم بود. برخی از این خودروهای کارکرده و برخی دیگر صفر کیلومتر بود و همین موضوع باعث می شد تا بتوانیم به نتیجه درستی از تست خودروها برسیم و متوجه تفاوت عملکرد این محصولات با کارکردهای متفاوت شویم.

رانندگی با ام وی ام X55 پرو

طراحی داخلی ام وی ام ایکس ۵۵ پرو

ایکس ۵۵ پرو، نسخه به روز شده از مدل قبلی است که حرف های تازه ای برای گفتن دارد. این خودرو علاوه بر تغییرات ظاهری، در طراحی کابین و مشخصات فنی هم تغییرات زیادی به خود دیده است. ظاهر ایکس ۵۵ پرو به واسطه تغییرات جدید، چهره دوست داشتنی تری پیدا کرده و بیشتر با ملاک های روز طراحی، هم خوانی دارد. درون کابین هم یک دگرگونی اساسی را می بینیم که منجر به ارتقای کیفیت و ارگونومی اتاق خودرو شده است.

طراحی داخلی ام وی ام ایکس ۵۵ پرو

همانند سایر خودروهای خانواده پرو، کابین ام وی ام ایکس۵۵ جایی است که بیشترین تغییرات در آن اعمال شده است. با ورود به کابین ام وی ام ایکس 55 پرو می ‌توان به خوبی متوجه ارتقای کیفی متریال مصرفی در آن شد به طوری که داشبورد و تزئینات داخلی این خودرو با نمای داخلی تیگو ۷ پرو کاملا مشترک است که در عین طراحی بسیار ساده دارای ظاهری لوکس و جذاب است. حتی تریم مشکی و قرمزی که روی داشبورد و تودوزی صندلی های این خودرو اعمال شده نیز مشابه با تیگو ۷ پرو است. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی ۷ اینچی قرار دارد که اطلاعات خودرو را به راننده نشان می دهد. دو نمایشگر دیجیتالی در کابین ام وی ام ایکس 55 پرو مورد استفاده قرار گرفته‌اند که یکی از آن‌ها برای سیستم سرگرمی و دیگری برای نمایش اطلاعات حیاتی خودرو استفاده می‌شود. مجموعه نشانگرهای ام وی ام ایکس 55 پرو طراحی جالبی دارد و همانند مجموعه نشانگرهای خودروهای سوپراسپرت طراحی شده است.

فرمان ایکس۵۵ پرو اما از نوع اسپرت با کلیدهای کنترلی است که شاید از نظر و نگاه خریداران، ایکس۵۵ پرو با فرمان دی کات جذاب تر بود. کابین این خودرو دارای داشبورد افقی قرینه و مزین به تریم تزئیناتی چرم قرمز رنگ است که در رودری‌ها و صندلی‌ها نیز به کار گرفته شده است. کنسول میانی با تریم مشکی رنگ پیانویی و کلید‌های کنترلی لمسی نیز از نوع دو طبقه جلوه بسیار مدرن و لوکسی به نمای داخلی بخشیده است. بخشی از کلیدهای کنترلی مانند ESP در سمت چپ راننده قرار دارد و بخشی نیز بالای کنسول میانی قرار گرفته است.

در بالای پنل دیجیتالی سیستم تهویه، کلیدهای مربوط به روشن و خاموش کردن گرمکن صندلی های جلو و تنظیم سیستم تهویه قرار دارند. یک ردیف بالاتر هم کلیدهای میانبر سیستم مالتی مدیا و دوربین دید ۳۶۰ درجه ام وی ام ایکس ۵۵ پرو قرار دارند. همچنین صندلی برقی راننده به سیستم گودی کمر برقی و گرم‌کن برقی مجهز شده و سیستم شارژ بی‌سیم هوشمند به بخش مرکزی به داشبرد اضافه شده است تا امکان اتصال تلفن همراه هوشمند به کابل را برای سرنشینان فراهم کند.

شارژر وایرلس

در کنار دنده نیز شارژر وایرلس و کلید P قرار دارد که در مجموع ظاهر ساده و خلوتی را ایجاد کرده است. در قسمت عقب نیز دریچه سیستم تهویه مطبوع و شارژر یو اس بی برای سرنیشان عقب وجود دارد.

مشخصات فنی ام وی ام  ایکس 55 پرو

مشخصات فنی ام وی ام  ایکس 55 پرو

تغییرات ایکس ۵۵ پرو به طراحی ظاهری و کابین محدود نمی شود و اصلاحاتی هم در بخش موتور و گیربکس برای این کراس اوور در نظر گرفته شده است. پیشرانه این محصول ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر است اما قدرت موتور با افزایش ۱۰ اسب بخار نسبت به نسخه قبلی هم اکنون برابر با ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور است و به جای گیربکس شش سرعته دو کلاچ در نسل قبل، به نسخه ۹ سرعت ضریب متغیر مجهز شده است. موتور این خودرو مهندسی شده توسط کمپانی AVL اتریش بوده و توربوشارژ هانیوال نیز برای آن نصب شده است.

تست فنی ام وی ام ایکس 55

تست فنی ام وی ام X55 پرو

این تست از محل شرکت مدیران خودرو آغاز و سپس وارد آزاد راه تهران شمال شدیم. محلی که با توجه به شرایط جاده ای و هوای آفتابی این امکان را داشت که بتوانیم کمی با سرعت بیشتری حرکت کنیم؛ با شروع رانندگی متوجه شتاب گیری اولیه مناسب ایکس ۵۵ به دلیل وزن این خودرو می شویم. در واقع، گشتاور ۲۳۰ نیوتونی و قدرت ۱۵۶ اسب بخاری که از موتوری ۱.۵ لیتری توربو ایکس۵۵ به دست می آید خبرنگاران را غافلگیر می کرد. وقتی پشت فرمان ایکس 55 پرو در حال رانندگی هستید دید راننده به جلوی خودرو خوب بوده و تسلط کافی روی رانندگی دارید.

این خودرو از سواری نرم و دلچسب با فرمان پذیری خوب برخوردار است. سیستم کنترل پایداری در سرعت های بالا نیز عملکرد خیلی خوبی دارد. هماهنگی موتور با گیربکس رضایت بخش است. جایگزینی گیربکس ۹ سرعته CVT به جای گیربکس دوکلاچه سابق، سبب شده است تا رفتار خودرو در رانندگی روزمره مناسب تر باشد. گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته  CVT به کار رفته در این خودرو نیز برای منتقدان گیربکس های CVT خبر خوبی نبود، زیرا بسیاری از حاضرین در این تست نسبت به بهبودهای صورت گرفته در گیربکس جدید، به ویژه تاخیر کمتر در انتقال قدرت و شتاب خوب این خودرو ابراز رضایت داشتند.

کالیبراسیون موتور و گیربکس CVT به گونه ای انجام شده که بتواند شتاب صفر تا صد حدود 10.3 ثانیه را به ثبت برساند. در برنامه ریزی موتور این خودرو مهندسین سعی کرده اند، تاخیر توربوشارژ را کاهش داده تا خودرو شتاب لحظه ای بیشتری داشته باشد.

رانندگی اکورانندگی اسپرت

نکته ای که باید به آن اشاره کنیم تفاوت در نوع رانندگی اکو و اسپرت بود که بسیار محسوس است، در مود رانندگی اسپرت با شتاب بسیار بیشتری مواجه می شوید که طبیعتا مصرف بنزین بالاتری هم خواهد داشت اما رانندگی با این مود بسیار جذاب تر از مود اکو در ایکس۵۵ پرو است. عملکرد سیستم ترمز ایکس ۵۵ پرو نیز بعد از کلی فشار افت عملکرد نداشت و رضایت بخش بود.

در سرعت های بالا پایداری و چسبندگی این خودرو را مورد آزمایش قرار گرفت؛ اما متوجه شدیم که هندلینگ این خودرو در وضعیت خوبی قرار دارد. در آزمون رانندگی خودرو، تعادل بسیار مطلوب با شتاب‌ گیری مناسب یک کراس ‌اوور خانوادگی مشهود است. به لطف نسل جدید سیستم های مدیریت پایداری، این کراس اوور هنلدینگ خوب و قابل قبولی دارد و می‌توان در سرعت‌های مختلف، مدیریت خوبی را بر روی این خودرو داشت.

تست ام وی ام ایکس 55 پرو جواهرده

بعد از آزاد راه از محدوده سیاه بیشه وارد جاده چالوس شدیم و البته بخشی از تست در جاده های کوهستانی جواهرده انجام شد؛ کشش خوب خودرو در سربالایی در کنار فرمان پذیری خوب سبب شده تا در این کراس اوور، با ترکیبی از حس قدرت و آرامش طرف باشیم. فرمان خودرو هم عملکرد خوب و مناسبی دارد و همان طور که پیش از این اشاره شد می توان با تغییر حالت رانندگی، میزان سفتی غربیلک را تنظیم کرد. عملکرد سیستم تعلیق خودرو در هنگام عبور از دست اندازها و چاله‏های مسیر، نرم بود. شروع به حرکت ایکس 55 پرو را در شیب تند امتحان کرده و با فشار نرم و یکنواخت روی پدال، به آرامی روی شیب تند به سمت بالا رفتم و عملکرد مناسب گیربکس را در این شرایط واقعا مناسب دیدم.

هندلینگ ایکس 55 پرو در هنگام عبور از پیچ ها خوب بود و حس نا امنی منتقل نکرد حتی زمانی که خودرو را تحت آزمایش سخت قرار دادیم هم مشکلی با عدم پایداری نداشتیم. همچنین ترمزها هم عملکرد خوبی را از خود نشان دادند و ترمزگیری های شدید در پیچ ها هم نتوانست تا تعادل خودرو را بر هم بزند.

سیستم کولر و تهویه خودرو بی نقص کارکرده و در مسیر ضمن تست سرعت بیش از 170 کیلومتر هم مشکلی برای این خودرو ایجاد نکرد؛ صدای موتور درون خودرو آنچنان اذیت کننده نبوده، عایق بندی به درستی انجام شده و به طور کلی تجهیزات دیجتالی خودرو نیز عملکرد مناسبی داشتند.

 

امکانات رفاهی و ایمنی ام وی ام  X55 پرو

ام وی ام ایکس ۵۵ پرو مجهز به سانروف دو حالته برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر ۷ اینچی، کروز کنترل، فرمان برقی، کنترل فشار باد تایرها، سیستم نمایش اطلاعات خودرو، آیینه های برقی با گرمکن، روشنایی اتوماتیک، صندلی راننده برقی، گرمکن صندلی های جلو، استارت استاپ دکمه ای و ورود بدون کلید، تهویه اتوماتیک و سیستم تعویض دنده برقی، ترمز پارک برقی، کنترل پایداری، اتو هلد، ترمز پارک برقی و شارژ وایرلس گوشی است.

ام وی ام X55 پرو

نتیجه تست ام وی ام ایکس 55 پرو

ام وی ام X55 پرو یک کراس ‌اوور جمع‌ وجور شهری است و بهبود طراحی و کیفیت در بخش قطعات و متریال به ویژه در طراحی کابین به زیبایی ظاهری، امکانات رفاهی و کیفیت سواری این محصول افزوده است و قطعا ام وی ام ایکس ۵۵ پرو نسبت به نسخه قبلی خود با ظاهر زیباتر، کابین لوکس‌تر به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو در بازار ایران باید با محصولاتی مانند لاماری ایما، هایما اس۷، جک S۵، دیگنیتی پرایم و … برای سهم خواهی از بازار رقابت کند.

ام وی ام ایکس 55 پرو در بخش امکانات ایمنی و رفاهی لیست کاملی را دارد و نسبت به بسیاری از رقیبان خود در سطح مناسبی قرار دارد. این در حالی است که قیمت این خودرو حدود 1 میلیارد و 250 میلیون تومان است. به این معنی که این خودرو در کلاس خود با ارزش بالای خرید به حساب می آید. از طرفی شبکه گسترده خدمات پس از فر وش مدیران خودرو در سراسر کشور همراه با بازار دست دوم مناسب از جمله فاکتورهای مثبت این خودرو به حساب می آیند.

 

جهت ورود به سایت مدیران خودرو روی لینک زیر کلیک کنید:

ام وی ام ایکس 55 پرو

 

source

توسط