همانطور که به احتمال زیاد خبر دارید، شرکت راکاستار به طور مجدد تاریخ عرضه جی تی ای ۶ را به تاخیر انداخت. پس از این تاخیر ناامید کننده، نسخه جدید GTA حدود ۶ ماه دیرتر از آنچه که پیش از این فکرش را میکردیم، منتشر خواهد شد. اما یک سوال مهم در این میان وجود دارد. چرا راکاستار برای دومین بار مورد انتظارترین بازی دنیا را به تاخیر انداخت؟
انتظار برای عرضه جی تی ای ۶ یکی از سختترین کارهایی است که یک گیمر میتواند در عمر خود انجام دهد. ما پس از بیش از یک دهه انتظار منتظر بودیم این بازی در پاییز سال ۲۰۲۵ منتشر شود. اما شرکت راکاستار اعلام کرد که GTA VI با کمی تاخیر به ۵ خرداد ۱۴۰۵ (۲۶ مه ۲۰۲۶) منتقل شده است. در ادامه و همین چند ساعت پیش، ما متوجه شدیم که مورد انتظارترین بازی دنیای ویدیو گیم باز هم چندین ماه عقب افتاده تا در ۲۸ آبان ۱۴۰۵ به دست ما برسد.
حال سوالی که احتمالا برای بسیار از گیمرها به وجود میآید این است که چرا راکاستار تا این حد گیمرها را جان به لب میکند؟ این شرکت همواره خود را به شکل یک کمالگرای افراطی معرفی کرده و همه ما از این موضوع خبر داریم. البته که این کمالگرایی همیشه جواب مثبت به همراه داشته و برای پی بردن به این موضوع، کافی است نگاهی به عملکرد دو بازی بزرگ اخیر آنها یعنی Red Dead Redemption 2 و GTA V داشته باشید.
هزینه ساخت بازیهای ویدیویی در سالهای اخیر به شکل غیرقابل توصیفی بالا رفته و حتی شرکت بزرگی مثل راکاستار هم از این قضیه مصون نیست. به همین خاطر، ساخت ویدیو گیم بزرگی مثل جی تی ای ۶ بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به بودجه مالی، نیروی انسانی و ابزار دارد. اما علاوه بر چالشهای همیشگی، شرکت مذکور باید با یک چالش بزرگ دیگر هم دست و پنجه نرم کند: انتظار به شدت بالای طرفداران. برای درک این موضوع کافی است نگاهی به نوشتههای ما داشته باشید؛ چرا که چندین دفعه از اسم آن با عنوان مورد انتظارترین بازی دنیا یاد کردیم.
البته برخی از افراد از این تعریف هم فراتر میرود و GTA VI را مورد انتظارترین محصول دنیای سرگرمی در تمام تاریخ میدانند. گیمرها برای اینکه از جی تی ای ۶ ناامید نشوند فقط به یک بازی خوب نیاز دارند. آنها حتی به یک بازی عالی هم امتیاز قبولی را نخواهند داد. گیمرها فقط یک شاهکار محض میخواهند که پس از این همه انتظار، به آنها پاداش این صبر را بدهد. فقط توجه داشته باشید که خود سازندگان این انتظار وحشتناک را به وجود آوردهاند و به همین خاطر، هر دو بازی رد دد ردمپشن ۲ و جی تی ای ۵ را هم دو دفعه تاخیر زدند.
به عبارت سادهتر، کمالگرایی سازندگان به گیمرها هم انتقال پیدا کرده است و آنها کوچکترین مشکلی را از سوی راکاستار قبول نخواهند کرد. سازندگان هم که با به وجود آوردن این حجم عظیم از انتظار وارد یک چالش بزرگ شدهاند، گزینهای به غیر از یک موفقیت تمام عیار ندارند. همه ما میدانیم که دنیا ترکیبی از پیروزی و شکست است و پس از هر شکست، یک پیروزی بزرگ انتظار آدمها را میکشد. اما این جمله کلیشهای و امیدوارکننده در مورد جی تی ای ۶ و راکاستار صدق نمیکند؛ چرا که آنها محکوم به موفقیت هستند و گزینهای به غیر از پیروزی روی میز ندارند.
تاخیرهای جی تی ای ۶ به وسواس و کمالگرایی افراطی راکاستار مربوط میشود
شاید با خود فکر کنید که چرا شرکتهای دیگر کار مشابهی را انجام نمیدهند؟ چرا آنها هم مثل راکاستار تا زمان رسیدن به کمال پروژههای خود را به تاخیر نمیاندازند؟ پاسخ به این سوال به وجود یک ماشین پولسازی به اسم جی تی ای آنلاین مربوط میشود. راکاستار به کمک جی تی ای آنلاین و سایر بازیهای پرفروشی که همین حالا در بازار دارد، درآمد مناسبی را به صورت مستمر کسب میکند. این در حالی است که شرکتهای دیگر اکثرا از چنین موهبتی برخوردار نیستند و در برخی مواقع مجبور میشوند با وجود مشکلات و کمبودها، بازی را عرضه کنند تا با پول فروش، سرمایه بهبود بخشیدن آن را به دست آورند.
نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاههای خود را با تیم بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: BBC

![]()
source