امروزه دیجیتال مارکتینگ به یکی از پرطرفدارترین حوزه‌های کاری در ایران و خارج از ایران تبدیل شده است. با توجه به گسترش استفاده از اینترنت در سرتاسر جهان و اهمیت حضور در دنیای دیجیتال برای برندها و کسب‌وکارها، امروزه کسب‌وکارهای بسیاری به دنبال جذب نیروی متخصص در زمینه بازاریابی دیجیتال و یا برون‌سپاری این بخش از نیازهای خود هستند. با توجه به نیاز موجود در زمینه نیروی متخصص در این حوزه و جذابیت‌های کاری آن، افراد بسیاری به یادگیری ابزارها و کانال‌های علاقه‌مند شده‌اند.

اما یادگیری کانال‌های مختلفی مانند سئو، گوگل ادز، بازاریابی محتوایی، طراحی سایت و… به راحتی ممکن نیست و برای این کار، بهترین راه شرکت در دوره‌های آموزشی دیجیتال مارکتینگ است.

در همین راستا، در این مطلب قصد داریم با معرفی مختصر کانال‌ها و دوره‌های بازاریابی آنلاین، بهترین آکادمی دیجیتال مارکتینگ در ایران را معرفی نماییم. تا انتها با ما همراه باشید.

دوره‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ

به طور کلی، بازاریابی اینترنتی کانال‌های مختلفی دارد. برای یادگیری هر کانال تبلیغاتی، دوره‌های مختلفی وجود دارند. دوره‌ها و کانال‌ها عبارت‌‌اند از:

سئو

سئو یا به عبارتی بازاریابی موتورهای جست‌وجو یکی از کانال‌های تبلیغات آنلاین است. در واقع سئو به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در زمان سرچ کاربر، بر روی برخی از کلمات بالاتر از رقبای خود نمایش داده شوند. شرکت‌کنندگان در دوره‌های مختلف سئو، ترفندها و اقدامات مناسب برای بهینه‌سازی وب‌سایت را یاد می‌گیرند و می‌توانند با به‌کارگیری آن‌ها کسب درآمد کنند و یا وب‌سایت خود را بهینه‌سازی نمایند. به طور کلی دوره‌های این کانال، به دوره سئو مقدماتی و دوره سئو پیشرفته تقسیم شده که در هر دوره، متناسب با سطح دوره مباحث مختلفی مطرح می‌شوند.

گوگل ادز

گوگل ادز یا تبلیغات گوگل، یکی از روش‌های دستیابی به مشتریان بالقوه و مخاطبین هدف به صورت مستقیم است. در واقع گوگل این امکان را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد تا با استفاده از این قابلیت، تبلیغ کسب‌وکار خود را به مشتریان هدف خود نمایش دهند. دوره‌های این کانال تبلیغاتی نیز بسیار محبوب بوده و افراد بسیاری در این کلاس‌ها و دوره‌ها شرکت می‌کنند.

بازاریابی محتوایی

محتوا، ستون و پایه‌های تبلیغات است. بدون محتوا هیچ تبلیغی ثمربخشی ندارد. در دوره بازاریابی محتوا، دانشجویان نحوه تولید محتوای اثربخش و تخصصی برای موتورهای جست‌وجوگر و کاربران را یاد می‌گیرند.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین موقعیت‌ها برای تأثیرگذاری بر مخاطبان و فروش محصولات هستند. حضور پررنگ و هدفمند در کلیه شبکه‌ها و پلتفرم‌های اجتماعی، به تخصص و تجربه نیاز دارد. در دوره‌های مدیریت شبکه اجتماعی، دانشجویان نحوه تولید محتوا، الگوریتم‌های شبکه‌های مختلف، انواع و کاربرد هر پلتفرم و… را آموزش می‌بینند.

مزایا و نکات آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ

دوره‌ها و کلاس‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ به شیوه‌های مختلفی برگزار می‌شوند. در واقع علاقه‌مندان به حضور در این دوره‌ها می‌توانند به صورت آنلاین و حضوری در کلاس‌ها شرکت کنند.

امروزه آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ محبوبیت بالایی پیدا کرده است. به طور کلی، محبوبیت این دوره‌ها و کلاس‌ها را می‌توان ناشی از مزایا و ویژگی‌های آن‌‌ها برای دانشجویان و اساتید دانست. از جمله مزایا و نکات آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان حضور در کلاس، از هر نقطه دنیا
  • امکان ضبط ویدئوی کلاس‌ها و مشاهده مجدد
  • امکان اشتراک فایل‌های چندرسانه‌ای
  • صرفه‌جویی در وقت به دلیل عدم نیاز به طی‌کردن مسافت‌ها طولانی
  • صرفه‌جویی در هزینه
  • و…

بهترین آکادمی آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ

آکادمی‌ها و مجموعه‌های متعددی در ایران وجود دارند که در زمینه آموزش دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند. اما تمامی این آکادمی‌ها و مجموعه‌ها در یک سطح قرار ندارند. برای انتخاب بهترین مجموعه، باید به موارد مختلفی توجه نمود.

در ابتدا، سابقه فعالیت آکادمی و تعداد دانشجوهایی که در دوره‌های آن شرکت کرده‌اند، اهمیت بسیار زیادی دارد. در کنار سابقه، توجه به اساتید دوره‌های مختلف، نکته دیگری است که باید به آن توجه شود. حضور مدرسان و اساتید باتجربه یکی از نکاتی است که نشان‌دهنده توانایی‌ها و کیفیت آکادمی مورد نظر است.

در کنار موارد گفته شده، مواردی مثل هزینه دوره، طول دوره‌ها و سرفصل‌ها، به‌روز بودن مطالب و… از جمله نکاتی هستند که برای پیداکردن بهترین آکادمی آموزش دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارند.

آکادمی دیجیتال مارکتینگ دهبان

در میان آکادمی‌ها و مجموعه‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ، آکادمی دهبان به عنوان اولین آکادمی دیجیتال مارکتینگ در ایران را می‌توان به برترین آکادمی آموزشی معرفی نمود. آکادمی دیجیتال مارکتینگ دهبان، بهترین آکادمی آموزش دیجیتال مارکتینگ و برترین برگزارکننده دوره سئو، بازاریابی محتوا، گوگل ادز، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و… در ایران است که تا کنون توانسته است بیش از ۵۵۰۰ فارغ التحصیل این رشته را داشته باشد. دوره‌ها، کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف آموزشی برگزارشده در این آکادمی دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و مباحث مطرح‌شده، تماماً بروز و کاربردی هستند. همچنین آکادمی دهبان، همواره تلاش می‌کند تا با دعوت از مدرسان و اساتید باتجربه و متخصص، کیفیت کلاس‌ها و دوره‌های خود را افزایش دهد.

جمع‌بندی

در این مطلب، تلاش کردیم تا با اشاره به محبوب‌ترین دوره‌ها و کانال‌های بازاریابی آنلاین، بهترین آکادمی آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ را معرفی کنیم. همان‌طور که گفتیم، دوره‌هایی مانند دوره سئو، دوره گوگل ادز، دوره بازاریابی محتوایی و دوره مدیریت شبکه‌های اجتماعی امروزه محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و افراد زیادی در این دوره‌ها شرکت می‌کنند. همچنین به این نکته اشاره نمودیم که برای انتخاب بهترین آکادمی آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ باید به نکات مختلفی توجه نمود و با درنظرگرفتن این نکات می‌توان دریافت که آکادمی دیجیتال مارکتینگ دهبان، بهترین آکادمی و مجموعه در این زمینه است.

source

توسط techkhabari.ir