برای نخستین بار از سال 2008 تاکنون، مشخصات فنی تویوتا پریوس مورد بازنگری اساسی قرار گرفته اس و پیشرانه 1.8 لیتری قبلی با نمونه جدید 2 لیتری با 150 اسببخار قدرت تعویض شده است. خروجی موتور برقی، 111 اسب بخار اعلام شده است، ضمن اینکه در نسخه AWD یک پیشرانه دیگر با 40 اسببخار روی محور عقب قرار دارد. در نتیجه مجموع توان پریوس، پریوس AWD و پریوس پرایم به 194، 196 و 220 اسببخار میرسد. ثبت شتاب صفر تا صد در 10.5 و 6.4 ثانیه برای پریوس و پریوس پرایم، گویای عملکرد فنی مناسب آن است.
عملکرد پیشرانه در تولید گشتاور در سرعتهای مختلف و پاسخگویی فرمان بسیار راضیکننده است، هرچند به نظر کارشناسان موتورترند، باید از لایه ضخیمتر مواد عایق صوتی در کابین این خودرو استفاده شود.
با نصب مجموعه باتریهای جدید NiMh به ظرفیت 0.91 و 13.6 کیلووات ساعت در مدلهای استاندارد و پرایم، چگالی انرژی بالاتر و وزن کمتر حاصل شده و برد حرکتی 72 کیلومتر در حالت برقی برای پریوس پرایم به دست آمده است. شارژ کامل باتری تویوتا پریوس با اتصال به جریان خانگی، به تقریبا 12 ساعت زمان نیاز دارد.
ضمن ادامه به استفاده از سیستم انتقال نیروی e-CVT، سیستم ترمز مورد بازنگری قرار گرفته است، تا احساس بهتری از پدالگیری و نیروی بیشتری در توقف حاصل شود.
مصرف سوخت متوسط پریوس در تریمهای پایه و میانی به بالا، به ترتیب 4.12 و 4.5 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده که به وضوح بهتر از نسل قبل است. البته به نظر میرسد که اکثر مالکان این خودرو با ترجیح تنظیمات خودکار Auto، مدیریت مصرف انرژی را به پریوس واگذار کنند.
مصرف سوخت ترکیبی پریوس پرایم هم در تریم پایه و میانی به بالا به ترتیب 1.8 و 2.06 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. بنابراین تویوتا پریوس پرایم را میتوان اقتصادیترین خودروی پلاگین-هیبرید موجود در بازار دانست.
source