به گزارش ایتنا و به نقل از تککرانچ، با گستردهتر شدن جستجوها، مثالهایی از گفتگوهای متنوع کاربران با موضوعاتی از درخواست کمک برای بازسازی حمام، پرسشهای علمی، تا مباحث طنزآمیز و حتی پرسشهای بحثبرانگیز مشاهده شد. اوپن اِیآی اعلام کرد این آزمایش به سرعت متوقف شد و دلیل آن «ایجاد فرصتهای زیاد برای انتشار تصادفی اطلاعاتی که کاربران قصد به اشتراکگذاری آن را نداشتند» بود.

نکته مهم این است که به طور پیشفرض هیچکدام از گفتگوهای چتجیپیتی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته نمیشوند و فقط زمانی که کاربر بهصورت داوطلبانه گزینه «اشتراکگذاری» و سپس «ایجاد لینک» را فعال کند، گفتگو عمومی میشود و حتی در این مرحله امکان تنظیم خصوصیسازی لینک نیز وجود دارد.
موتورهای جستجو مانند گوگل کنترل مستقیم بر نوع صفحاتی که ایندکس میکنند ندارند و صرفاً صفحاتی در نتایج ظاهر میشوند که در وب به صورت عمومی در دسترس باشند. بنابراین، اشتراکگذاری لینک عمومی گفتگوها به نوعی انتشار این محتوا به صورت عمومی محسوب میشود.
اوپن اِیآی تأکید کرد که هدف از این آزمایش، تسهیل اشتراکگذاری محتوای مفید بود و اکنون این ویژگی حذف شده تا از حفظ حریم خصوصی کاربران اطمینان حاصل شود. این ماجرا زنگ هشداری برای کاربران ابزارهای هوش مصنوعی است تا در اشتراکگذاری محتواهای حساس و خصوصی دقت بیشتری داشته باشند و بدانند که اشتراکگذاری عمومی میتواند به صورت ناخواسته اطلاعات آنها را به دسترسی عموم برساند.
source