اپلیکیشن تیک تاک با معرفی ابزار جدید به ترانه‌سراها کمک می‌کند آثارشان را بهتر معرفی کنند و مخاطبان بیشتری جذب کنند.

قیمت روز گوشی های بازار ایران

به گزارش تکراتو و به نقل از androidheadlines، تیک‌تاک قابلیت جدیدی با نام برچسب و تب ترانه‌سرا (Songwriter) معرفی کرده که به موسیقی‌دان‌ها اجازه می‌دهد آثار نوشته‌شده یا مشترک خود را به‌طور مستقیم در پروفایلشان نمایش دهند.

این اقدام با هدف افزایش دیده شدن ترانه‌سراها در تیک‌تاک انجام شده و ابزاری تازه برای گسترش مخاطبان و بازاریابی بهتر آثارشان به آن‌ها ارائه می‌دهد.

اگر شما یک هنرمند یا تولیدکننده محتوا هستید، تیک‌تاک می‌تواند محل خوبی برای نمایش توانایی‌های شما باشد. به‌خصوص حالا که ویدیوهای کوتاه به محبوب‌ترین قالب محتوا تبدیل شده‌اند.

به همین دلیل هم تیک‌تاک این ابزار جدید را با تمرکز روی ترانه‌سراها ارائه داده است. با این قابلیت، افراد می‌توانند در پروفایل خود مشخص کنند که ترانه‌سرا هستند و در یک بخش جداگانه فهرست آثارشان را نشان دهند.

به گفته تیک‌تاک، این شرکت برای توسعه این قابلیت جدید با بیش از ۸۷۰ ترانه‌سرا مصاحبه و نظرسنجی انجام داده تا بفهمد ترانه‌سراها چه نیازهایی دارند و چه فرصت‌هایی برای کسب درآمد در فضای مجازی می‌توانند داشته باشند.

نتیجه این تحقیقات، افزوده شدن برچسب ترانه‌سرا و تب جدیدی در پروفایل افراد بود تا بتوانند حرفه‌ای‌تر خودشان را معرفی کنند و با افراد یا شرکت‌های موسیقی ارتباط بگیرند.

جردن لاوی، مدیر بخش مجوزها و همکاری‌های نشر موسیقی تیک‌تاک گفته که این شرکت به‌طور جدی از ترانه‌سراها حمایت می‌کند و به همین دلیل این ابزارها را توسعه داده تا بتوانند آثارشان را به شکل مناسب‌تری در این پلتفرم معرفی کنند.

او گفته تیک‌تاک ویژگی منحصربه‌فردی دارد که به ترانه‌سراها اجازه می‌دهد داستان آثار و زندگی‌شان را همراه با آهنگ‌هایشان روایت کنند و مثل صدها هزار هنرمند دیگر، مخاطبان خود را افزایش دهند.

پیش از این، تیک‌تاک یک سرویس مجزا به نام TikTok Music راه‌اندازی کرده بود که سال گذشته تعطیل شد. اما در عوض ابزاری به نام TikTok for Artists ارائه شد که به موسیقی‌دان‌ها اجازه می‌دهد عملکرد آهنگ‌های خود را تحلیل و بررسی کنند.

تمرکز تیک‌تاک بر موسیقی اصلاً دور از انتظار نیست. این پلتفرم نقش مهمی در وایرال شدن آهنگ‌ها داشته و بارها باعث شده آهنگ‌های قدیمی و فراموش‌شده دوباره محبوب شوند، آن هم به‌خاطر استفاده در ویدیوهای پرطرفدار یا چالش‌های مختلف.

البته برنامه‌های تیک‌تاک فقط محدود به موسیقی نیست. اخیراً گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت ByteDance، صاحب تیک‌تاک، به دنبال ورود به بازار سخت‌افزار است و شاید هدست واقعیت ترکیبی تولید کند. اگر این اتفاق بیفتد، باید دید چگونه می‌توان تیک‌تاک را با این نوع فناوری‌ها ترکیب کرد و تجربه جدیدی برای کاربران ساخت.

source

توسط techkhabari.ir