بر اساس صحبت‌های یک لیکر، به‌نظر می‌رسد تاخیر بازی GTA 6 (جی تی ای ۶) برای جلوگیری از مشکلات جدی و عدم موفقیت بازی کاملا ضروری بوده است. راکستار گیمز استودیویی است که به خاطر ساخت بازی‌های شگفت‌انگیز و تقریبا بی‌نقص شناخته می‌شود. بازی‌های این استودیو تحسین‌شده اغلب استانداردهای صنعت ویدیوگیم را جابه‌جا می‌کنند که نتیجه هزاران نیروی انسانی و صرف صدها میلیون دلار سرمایه است.

البته که خیلی از توسعه‌دهندگان شرایط خاص راکستار را ندارند و نمی‌توانند برای ساخت یک بازی ویدیویی اینقدر زمان صرف کنند؛ هرچه باشد، اکنون حدود هفت سال از انتشار آخرین بازی راکستار یعنی Red Dead Redemption 2 می‌گذرد. البته در این میان برخی پروژه‌های فرعی مثل ریمستر GTA Trilogy و نسخه پی‌سی Red Dead Redemption وجود داشته، اما خب گزارشات نشان می‌دهد استودیو از سال ۲۰۱۸ به بعد تمام تمرکز خود را روی جی تی ای بعدی گذاشته است.

همان‌طور که در جریان هستید مخاطبان بیش از یک سال برای تریلر دوم GTA VI منتظر ماندند و این اتفاق بالاخره چند روز پیش رخ داد. اگرچه این حرکت راکستار بسیار هوشمندانه هم بود، چراکه تریلر دوم درست چند روز پس از انتشار خبر ناامیدکننده تاخیر بازی تا سال ۲۰۲۶ منتشر شد. در واقع مخاطبان ابتدا نسبت به تاخیر جی تی ای ۶ حس منفی پیدا کردند و خیلی زود راکستار حال و هوای عمومی را با انتشار یک تریلر خیره‌کننده و جذاب عوض کرد. و خب در این میان یک لیکر معتبر صحبت‌هایی در رابطه با عقب افتادن تاریخ عرضه بازی انجام داده که می‌تواند بیش از پیش دل هواداران را آرام کند.

۱۰ بازی جدید که به جای GTA ۶ در سال ۲۰۲۵ می‌توانید تجربه کنید

اول از همه، جیسون شرایر (ژورنالیست مشهور بلومبرگ) قبلا گفته بود که راکستار می‌خواهد در پروژه GTA 6 از کرانچ و فشار بیش از حد به تیم پرهیز کند. اصطلاح کرانچ زمانی مطرح می‌شود که تیم سازنده یک پروژه مجبور باشند خیلی بیشتر از زمان استاندارد در دفتر بمانند و مشغول کار باشند؛ این زمان می‌تواند حدود ۸۰ الی ۱۰۰ ساعت در هفته باشد که با استانداردهای آمریکا و اروپا فاصله ترسناکی دارد. در گذشته راکستار به‌خاطر پرورش این فرهنگ در دفاتر خود مورد انتظار قرار می‌گرفت و اعضای تیم مجبور بودند به خاطر رسیدن به ددلاین تعیین شده قید سلامتی و زندگی شخصی‌شان را بزنند.

GTA 6

حال نیز یک کاربر توییتری به نام GameRoll – که پیش از رونمایی رسمی از GTA 6 به درستی نام پروتاگونیست‌های بازی یعنی جیسون و لوسیا را پیش‌بینی کرده بود – اعلام کرده تاخیر جی تی ای ۶ به معنای واقعی کلمه «ضروری» بوده است. با اینکه GameRoll گفته یک اینسایدر نیست و اطلاعات محدودی در اختیار دارد، اشاره کرده که راکستار از اوایل سال جاری میلادی در حال حذف مکانیزم‌ها، قابلیت‌ها و بخش‌های مختلفی از بازی بوده تا بتواند به بازه عرضه «پاییز ۲۰۲۵» برسد. به گفته این لیکر اگر قرار بود جی تی ای جدید در همین بازه منتشر شود، «بازی بسیار بدتر، محدودتر و ضعیف‌تری می‌شد». البته او اشاره نکرده این ویژگی‌ها دقیقا چه بوده‌اند. از سوی دیگر مشخص هم نیست که کدام یک از آن‌ها همچنان حذف‌شده به حساب می‌آیند و کدام یک به لطف تاخیر بازی قرار است دوباره وارد چرخه توسعه بشوند.

احتمالا برخی از این ویژگی‌ها یا محتواهای بازی جی تی ای ۶ به دلیل محدودیت‌های زمانی و بودجه حذف خواهند شد. با این حال، برخی از طرفداران به عنوان نمونه به بازی Red Dead Redemption 2  اشاره کرده‌اند که بخشی از نقشه و ویژگی‌های مرتبط با Red Dead Redemption 1 را از بازی خود حذف کرده بود. در نهایت، گفته می‌شود که استودیو راکستار سعی دارد تا حداکثر از دیدگاه اولیه خود برای GTA 6 را در بازی بگنجاند، هرچند که احتمالا برخی از محتواها حذف خواهند شد.

ارجاعات و ایستراِگ‌های تریلر دوم بازی GTA ۶

بدون شک پس از انتشا GTA 6، بسته‌های الحاقی و به‌روزرسانی‌ها می‌توانند ویژگی‌هایی که قبلا از بازی حذف شده‌اند را دوباره وارد کنند. در نهایت، تنها زمان مشخص خواهد کرد چه چیزهایی برای جی تی ای ۶ در نظر گرفته شده است، اما به نظر می‌رسد که این بازی همان پروژه‌ای جاه‌طلبانه‌تی است که طرفداران انتظار دارند.

در مطالب مرتبط خواندیم که چرا تاخیر بازی GTA ۶ بهترین فرصت برای سایر بازی‌های بزرگ ۲۰۲۵ است؟ و تریلر جدید بازی GTA ۶ ارتباطات پنهانی با رد دد ردمپشن دارد.

منبع: Comicbook


Loading

source

توسط techkhabari.ir