در نظرسنجی پاییز گذشته Intelligent.com، کارکنان نسل Z به عنوان افرادی زیاده طلب، بی انگیزه و حتی حق ناشناس معرفی شده اند – اینها کلماتی است که چندی پیش برای توصیف هزاره ها استفاده می شد. در این نظرسنجی،۶۰ درصد از کارفرمایان گفتند که کارکنان نسل Z را فقط برای مدت کوتاهی به استخدام در می آورند و چون نمی توانند آن ها را تحمل کنند، اخراج می کنند. همچنین از هر شش مدیر یک نفر گفت که در استخدام فارغ‌التحصیلان اخیر دانشگاه ها تردید دارد. تعجب آور نیست که نسل Z همچنان به اشتباه درک می شود، یا اینکه کارکنان مسن ممکن است در تلاش برای درک نسل جدید، به ترفندهای تنبل بودن این نسل اکتفا کنند. اگرچه این درست است که کارکنان نسل Z ممکن است انتظارات بیشتری برای محل کار داشته باشند، این لزوما چیز بدی نیست – در واقع، ممکن است فقط یک اصلاح ضروری در مواجهه با مدیریت نامتوازن باشد.

جف لبلانک، استراتژیست مدیریت، اخیراً نوشت: «آنچه بسیاری به «ترک [بی سر و صدا] محل کار» می‌گویند، در واقع پاسخی منطقی به محل‌های کاری است که فاقد انصاف، ساختار و همسویی با ارزش‌های کارکنان است. کارفرمایان باید به جای نوشتن اینکه ما به دنبال یک نسل کامل هستیم، بپرسند: ما چه کار می کنیم؟ از آنجایی که نیروی با انگیزه جوان با این نوع برخوردها دلزده و افسرده می شود، ضروری است که کارفرمایان راهی برای درک بهتر کارکنان نسل Z، که بخش کلیدی نسل بعدی کارکنان خواهند بود، بیابند. با این تفاسیر، کارفرمایان چه کاری می توانند انجام دهند تا نه تنها کارکنان نسل Z را جذب کنند، بلکه مطمئن شوند که آن ها کاری هستند و می توان با آن ها کنار آمد؟ تفاوت های کارکنان نسل Z درک شود به‌جای اینکه معمولاً نگرانی‌های نسل Z را نادیده بگیرند یا کار کردن با آن‌ها را دشوار بدانند، شرکت‌ها و مدیران باید در نظر داشته باشند که چرا کارمندان جوان‌تر ممکن است در مورد انتظاراتشان از محل کار با همتایان قدیمی‌تر خود متفاوت باشند.

لبلانک نوشت: «نسل Z در میان عدم اطمینان اقتصادی، جنبش‌های عدالت اجتماعی و  تمرکز فزاینده بر سلامت روان بزرگ شده است. آن ها فقط شغل نمی خواهند، بلکه خواهان مکان های کاری هستند که امنیت روانی، شفافیت و انصاف را در اولویت قرار دهد.» تحقیقات نشان می‌دهد که نسل Z از نظر اجتماعی نسبت به نسل‌های قبلی هوشیارتر است و این نوع کارمندان به تنوع، برابری، تلاش‌های مشارکت و سلامت کارکنان اهمیت می‌دهند. آنچه که کارکنان مسن‌تر ممکن است به عنوان مطالبه‌گر (نسل Z) تلقی کنند، در واقع در مورد حمایت از خودشان است. آملیا دانلوپ، مدیر ارشد تجربه Deloitte Digital، با اشاره به اینکه اینها نسلی از کارکنان هستند که در اینترنت بزرگ شده اند، می‌نویسد: نسل Z عادت دارد هر فکری را برای دیگران بپسندد، دوست نداشته باشند و تقویت کنند. زمانی که آن ها در محل کار حاضر می شوند، انتظار دارند که صدا و نظرات آن ها شنیده شود و مورد توجه قرار گیرد. تاثیر همه گیری را در نظر بگیرید نسل Z همچنین در طی دوره‌ای از تحولات شدید به بلوغ رسیده است و تجربیات و شاید انتظارات خود را از محل کار تغییر داده است. بسیاری از این کارکنان جوان دانشگاه را به پایان رسانده اند یا در اوج بیماری همه گیر شروع به کار کردند، به این معنی که آن ها مجبور بودند در حالی که از خانه کار می کردند به زندگی حرفه ای عادت کنند.

در حالی که برای کارکنان جوان بودن در یک محیط اداری مزایایی وجود دارد ، بسیاری از آن ها همچنین به دنبال انعطاف پذیری بیشتری هستند و می خواهند گزینه کار از راه دور را داشته باشند. شریل فیلدز تایلر، کارشناس مدیریت، نوشت: «انعطاف پذیری در محل کار فقط یک امتیاز برای نسل Z نیست، بلکه یک ضرورت است. با وجود این، بسیاری از سازمان‌ها با این فرض کار می‌کنند که کارمندان نسل Z باید در محیط‌های اداری سنتی کار کنند تا «حق» برای داشتن انعطاف‌پذیری به دست آورند.» به این فکر کنید که آن ها از یک شغل چه می خواهند کارمندان نسل Z معمولاً انتظارات بیشتری از همکاران و مدیران خود دارند. این می تواند تغییری برای کارمندان مسن تر باشد که ممکن است انتظار داشته باشند حقوق خود را بپردازند یا احترام بیشتری از خود نشان دهند. برخلاف نسل‌های قبلی، ژنسل Z ممکن است از یک «مدیر الهام‌بخش» راضی نباشد. به گفته لبلانک، در عوض، آن‌ها ویژگی‌هایی مانند امنیت روانی و انصاف را – که شامل پرداخت عادلانه و دسترسی به فرصت‌های حرفه‌ای می‌شود – و همچنین درجه بالایی از شفافیت را در نظر می‌گیرند.

نسل Z همچنین می خواهد در کاری که انجام می دهد معنی پیدا کند. این نباید برای مدیرانی که قبلاً در کنار هزاره ها کار کرده اند تعجب آور باشد. همچنین به همین دلیل است که کارکنان جوانتر ممکن است از کارفرمایان خود انتظار داشته باشند که نه تنها با مسائل اجتماعی درگیر شوند، بلکه با ارزش‌های شخصی خود همسو باشند. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که کارمندان نسل Z سه برابر بیشتر احتمال دارد که در یک شغل باقی بمانند، اگر به این مأموریت اعتقاد داشته باشند. و در حالی که تعادل بین کار و زندگی برای نسل‌های دیگر نیز مهم است، این یک اولویت اصلی برای نسل Z است. همانطور که اندرو راث، مدیر شرکت مشاوره Gen Z dcdx، توضیح داد: «ترک آرام یا فشارهای قوی‌تر برای تعادل بین کار و زندگی، تهدید یا توهین به سنت نیستند، بلکه صرفاً خواستار احترام، حفاظت از زندگی برای یک نسل بیشتر هستند.” از بسیاری جهات، نسل Z صرفاً به دنبال ویژگی هایی است که همه کارکنان باید امیدوار باشند که در محل کار خود پیدا کنند، از جمله شفافیت، انتظارات روشن و رفتار عادلانه. شرکت‌هایی که نگرانی‌های خود را جدی می‌گیرند، احتمالاً کارکنان وفادارتر و متعهدتری را در هر سنی پرورش می‌دهند.

source

توسط techkhabari.ir