یوتیوب با همکاری یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های استعداد دنیا، CAA، فناوری جدیدی را برای مدیریت شباهت‌های AI بازیگران و ورزشکاران مطرح آزمایش می‌کند.

به گزارش ایتنا، این فناوری، که «مدیریت شباهت» نام دارد، قادر است محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را که چهره یا شباهت دیجیتالی این افراد را به ذهن متبادر می‌کند شناسایی کرده و فرآیند درخواست حذف آن را از طریق مکانیزم‌های شکایت مربوط به حریم خصوصی تسهیل کند.  

آزمایش این فناوری در مورد برخی از بازیگران مشهور و ورزشکاران برتر NBA و NFL که از مشتریان CAA هستند آغاز خواهد شد. یوتیوب قصد دارد پس از دریافت بازخورد از این گروه، فناوری مذکور را برای سایر هنرمندان، تولیدکنندگان محتوا و آژانس‌های استعداد دیگر عرضه کند.  

 



CAA پیش‌تر با سرویس CAAvault خود که برای اسکن، ذخیره‌سازی و حفاظت از شباهت‌های دیجیتالی مشتریان شامل چهره، بدن و صدا طراحی شده، جایگاه خود را در حوزه حقوق دیجیتال و هوش مصنوعی تثبیت کرده است.  

این همکاری در حالی انجام می‌شود که استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا به موضوعی بحث‌برانگیز تبدیل شده است. بسیاری از هنرمندان هالیوود، از جمله بازیگر سریال Friends، لیزا کودرو، نسبت به استفاده از شباهت‌های دیجیتالی و تاثیر آن بر فرصت‌های شغلی برای بازیگران جدید اعتراض کرده‌اند.  

source

توسط techkhabari.ir