در هر دو نسخه جاوا و بدراک ماینکرفت (Minecraft)، بازیکنان باید با ماب دشمن و حتی سایر بازیکنان در سرورهای چند نفره مبارزه کنند. اگر بازیکنی هر دو نسخه از بازی را تجربه کرده باشد، پس باید متوجه تفاوت فاحشی بین مکانیک مبارزات خود شده باشد. هر دو جاوا و بدراک تفاوتهای کوچک اما تغییر دهنده بازی در حمله و همچنین دفاع دارند. در این مقاله به نحوه عملکرد سیستمهای مبارزاتی مختلف در نسخههای جاوا و بدراک ماینکرفت اشاره خواهد شد. با مجله بازار همراه باشید.
تفاوت بین مکانیک مبارزات نسخه جاوا و بدراک ماینکرفت
این تفاوتها بصورت بخش بندی شده ارائه شده که این بخشها عبارتند از:
نسخه جاوا
جاوا نسخه قدیمیتر بازی ماینکرفت است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. در آن زمان، بازی دارای مکانیکهای مبارزه بسیار سادهتری بود، که تا حدودی شبیه به نسخه بدراک امروزی بود. در نسخههای قدیمیتر جاوا، بازیکنان میتوانستند هر سلاح سردی را بدون از دست دادن قدرت حمله اسپم کنند. با این حال، پس از بروزرسانی ۱.۹ Combat، کل سیستم مبارزات نسخه جاوا تغییر کرد. این بروز رسانی مکانیک شارژ و همچنین یک حمله قدرتمند را به همراه داشت.
به عنوان مثال، اگر بازیکنی از شمشیر روی یک ماب دشمن یا بازیکن دیگری استفاده کند، باید منتظر بماند تا شمشیر به طور کامل شارژ شود تا حمله دوم را با قدرت کامل انجام دهد. اگر بازیکن به طور مکرر با شمشیر حمله کند، شمشیر زمان شارژ کامل را نخواهد داشت و بنابراین با قدرت کامل به حریف حملهای صورت نمیگیرد. هنگامی که از یک سلاح سرد استفاده میشود، یک نوار شارژ درست در زیر خط crosshair ظاهر میشود و به بازیکنان میگوید که سلاح کاملاً آماده استفاده مجدد است.
این دوره شارژ برای همه سلاحها و حتی ابزارهایی که میتوانند برای حملات melee استفاده شوند، اعمال میشود. این قابل توجهترین ویژگی مبارزاتی است که در انحصار نسخه جاوا است. یکی دیگر از مکانیکهای جنگی انحصاری نسخه جاوا، حمله sweeping است. هنگامی که بازیکنان با شمشیر حمله میکنند، در صورتی که شمشیر را به طور کامل شارژ کنند، پس از اولین ضربه، میتوانند یک حمله sweeping انجام دهند. حمله sweeping نه تنها به حریف اصلی آسیب وارد میکند، بلکه به دشمنان کناری نیز نیمی از قلب آسیب میتواند وارد کند. حتی یک انچنتمنت منحصر به فرد برای افزایش قدرت حمله sweeping به نام sweeping edge وجود دارد.
نسخه بدراک ماینکرفت
وقتی صحبت از نسخه بدراک میشود، مکانیکهای مبارزاتی کاملاً متفاوت ظاهر میشوند. همانطور که در بالا ذکر شد، مکانیکهای قدیمی نسخه جاوا هنوز هم تا به امروز برای نسخه بدراک اعمال میشود. این بدان معنا است که هیچ مکانیک شارژی وجود ندارد که بازیکنان باید قبل از ضربه زدن به دشمن منتظر بمانند تا سلاح melee به طور کامل شارژ شود. اسلحه را میتوان به طور مداوم اسپم کرد که هر ضربه باعث آسیب کامل میشود. این میتواند کشتن ماب و بازیکنان دشمن را در نسخه بدراک بسیار آسان کند.
از طرف دیگر، اثر حمله sweeping در نسخه بدراک وجود ندارد. بازیکنان فقط میتوانند روی ضربه زدن به یک ماب دشمن در یک زمان تمرکز کنند، حتی اگر به صورت انرژی کامل وارد عرصه شوند. از نظر تفاوتهای دفاعی، یک تفاوت ویژگی در نسخههای جاوا و بدراک در سال ۲۰۲۲ برطرف شده است. قبل از نسخه ۱.۱۸.۳۰، تبرها مانند نسخه جاوا سپرها را در نسخه بدراک بی اثر نمیکردند. با این حال، پس از بروز رسانی، موجانگ تصمیم گرفت تایمر کول داون ۵ ثانیهای را برای سپرها در هنگام ضربه زدن با تبر اضافه کند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
منبع: sportskeeda
source