اول از همه درک چگونگی کاوش کردن صفحات و منتشر کردن لینکها توسط گوگل به شما در ساخت یک استراتژی کمک میکند. برای مثال، از یک کارشناس تولید محتوای متنی انتظار میرود مهارتهای نویسندگی خوبی داشته باشد، با اصول سئوی محتوا بهخوبی آشنا باشد و دانش پایه و متوسطی هم از کار با ابزارهای ساخت تصویر و بهینهسازی آنها برای بهبود کیفیت محتوا داشته باشد. در صنعت تولید محتوا مهم است که برای ایجاد یک استراتژی خوب به پرسونای خریدار توجه کرد. این که تولید محتوا در چه ابعاد و چه کانالهایی نیاز است بستگی به موضوع کسبوکار، نوع محصول یا خدمات، پرسونای مشتریان و از همه مهمتر زمان و هزینه لازم دارد. چگونه سفارش تولید محتوا دهم؟ برخلاف تولید محتوا، تبلیغات ماهیت مستقیم و متقاعدکنندهتری دارد که اغلب از پیامهای هدفمند، تصاویر بصری و فراخوان به اقدام برای تشویق مخاطبان به انجام اقدامات خاص، مانند خرید یا ثبتنام برای یک سرویس، استفاده میکند. فقط نکتهای که نباید از یاد ببرید، بحث منبعه.
همین طور که در حال یاد گرفتن نحوه نوشتن یک مطلب برای یک وبسایت هستید، نیاز دارید که راه هایی برای پایان دادن محتوا به منظور افزایش اثر بخشی آن روی کاربران پیدا کنید. به مخاطبانتون یاد بدید چطور یه کاری رو انجام بدن: به همین مقالهای که الان دارید از میزفا میخونید فکر کنید. بهروز رسانی و ارتقای محتواهایی که مخاطبانتون ازشون استقبال میکنند، یکی دیگه از تکنیکهای تولید محتوای عالیه که به شدت روی رونق مقالاتتون تأثیر داره. البته خوبه هر از گاهی اون رو بهروز رسانی کنید. این مورد یکی از ترفندهای تولید محتوا ست که البته خیلی اوقات تو محتوای فارسی بهش توجه نمیشه. این محتوا از قبل هست و مهم نیست چقدر محتوای جدید تولید کنید یا نکنید. یه خرده محتوا رو ساده کنید، کلمات تخصصی رو بردارید و سعی کنید این فرض رو نداشته باشید که مخاطب از قبل میدونه دارید راجع به چی حرف میزنید. یکی از بهترین وب سایت های تولید محتوا که توانایی تولید حجم بالایی از محتوا را دارد؛ ابزار یا وب سایت Writesonic است. برای این نوع محتوا هیچ محدودیتی از لحاظ تعداد کلمات وجود ندارد زیرا این مطالب باید آموزنده باشند و تمام اطلاعاتی که مورد نیاز کاربر است را به او ارائه دهند.
آیا تولید محتوا یک شغل است؟ از یک کسبوکار ساده تا بزرگترین شرکتها دنبال نیروی تولید محتوا هستند. تبلیغات به شما کمک میکند توجه مخاطب را جلب کنید و محتوا در کنار شماست تا رابطهٔ دوطرفه و سودآوری با مشتری بسازید. این مرحله میتواند شامل انجام تحقیقات، جمعآوری دادهها و درک نیازها و علایق مخاطب هدف باشد. طبق تحقیقات انجام شده توسط شرکت Searchmetrics، اولویت گوگل با مقالاتی است که کاربر می تواند آنها را به سادگی درک کند. استفاده از تصاویر در مقالات و صفحات وب سایت می تواند به انتقال بهتر مفاهیم و تعامل بهتر با کاربر کمک کند. گذشته از بحث چارت که بالا بهش اشاره کردیم، شما باید عکسهایی به متن محتواتون اضافه کنید که به خوبی بتونند تکمیل کننده اون باشند. شما باید به این دقت کنید که تصاویر و کمکهای ویژوالی که شما توی متن مقاله ازشون استفاده میکنید، به مخاطبان کمک میکنند تا توجه بیشتری به مقاله داشته باشند. شغل تولید محتوا در سالهای اخیر آنقدر متقاضی پیدا کرده است که خیلی افراد (مثل من) آن را به عنوان شغل اصلی انتخاب میکنند و برای بعضی هم شغل دوم است. میتونید برای مثال راجع به دیجیتال مارکتینگ بنویسید و بعد بیایید جلو تا کم کم برسید به بازاریابی محتوایی و بعد حتی بیشتر، به تولید محتوا.
تولید محتوا نوعی از بازاریابی است که به درونگراترین حالت ممکن، مشتری را جذب شما میکند. همانطور که گفتیم تولید محتوا به سایت شما کمک می کند تا در گوگل رتبه بهتری بگیرد. صاحبان محتوا نیز به شکل فزایندهای بر شبکههای حفاظت از محتوا متکی هستند تا سرقتهای محتوایی را بررسی کرده و اطمینان حاصل نمایند که محتوای آنها در وب، منحصر به فرد و یکتا بوده و تکراری نباشد. از عکسها، ویدئوها، اسلایدها و پادکستها برای انتشار محتوا استفاده کنید. محتوای تصویری در برخی از مواقع حالت ضبط اسکرین دارد که بیشتر در محتواهای آموزشی استفاده میشوند. وقتی صحبت از محتوای همیشه سبز میشه، بیشتر مواقع بهتره با مخاطبان مبتدی شروع کنید. نکته اینه که براساس خلاقیت شما شاید بشه این لیست رو خیلی بیشتر از این چند مورد در نظر گرفت. یه چک لیست بسازید و خلاصه مقاله رو داخلش بذارید. کال تو اکشن (CTA) قابل دانلود بذارید. منظورمون از مقالهای که قابلیت دعوت به اقدام داره اینه که یه اقدام یا اکشن خیلی مشخصی که شما تعریفش کردید رو در خودش داشته باشه و مخاطب، این اقدام رو انجام بده. تنها بحثی که باید مد نظر باشه، قابلیت دعوت به اقدام یا به قول فرنگیا actionable مقاله شماست.