تایتان A900 با مشخصات فنی دیوانه‌کننده از راه رسید. این کامپیوتر رومیزی که برخی آن را «قدرتمندترین کامپیوتر جهان» می‌دانند، به 6 ترابایت حافظه رم مجهز شده است!

کامپیوترهای کاری که اصطلاحا از آنها تحت عنوان ورک‌استیشن یاد می‌شود، دستگاه‌هایی با قدرت‌های بسیار بالا هستند که توان پردازشی فوق‌العاده بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. تایتان A900 محصول شرکت Titan Computers که سال‌هاست در این حوزه فعالیت جدی دارد، یکی از همین دستگاه‌هاست که می‌تواند هر کسی را مجذوب خود کند.


بهترین اسپیکر انکر

تایتان A900

مشخصات فنی کامپیوتر تایتان A900

به گزارش آلومگ به نقل از TechSpot، سازندگان در تولید محصول پیش رو از نسل چهارم پردازنده‌های سری Epyc Genoa یعنی Epyc 9124 استفاده کرده‌اند که مجموعا 128 هسته پردازشی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر این توان پردازشی کم است، می‌توان سراغ نمونه پیشرفته‌تر این چیپ با 256 هسته پردازشی رفت! این پردازنده از طریق دو کولر SilverStone با پنج پره بسیار قدرتمند خنک می‌شود. در کنار آن نیز کارت گرافیک Quadro T400 با سیستم‌های خنک‌کننده پیشرفته در خدمت کاربران خواهد بود.

مسلما در کنار این تعداد بالای هسته‌های پردازنده، به حجم بالایی از حافظه‌های رم پرسرعت هم نیاز خواهید داشت. بدین منظور، نسخه پایه دسکتاپ تایتان A900 با 64 گیگابایت حافظه رم DDR5 ERCC در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ در صورت تمایل هم می‌توان حافظه رم را به 6 ترابایت افزایش داد که شگفت‌انگیز است.

تایتان A900

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در مورد این محصول می‌توان به یک ترابایت حافظه حالت جامد NVMe در کنار 4 ترابایت هارد مکانیکی اشاره کرد. همان‌طور که حدس زده‌اید، این بخش هم قابل ارتقا بوده و می‌توان تا 8 ترابایت هارد جامد و 20 ترابایت هارد مکانیکی را روی این ابر کامپیوتر تایتان A900 نصب کرد. قیمت این کامپیوتر قدرتمند به 120 هزار دلار می‌رسد!

source

توسط techkhabari.ir