یوتیوب یکی از برجسته‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است که به کاربران خود اجازه می‌دهد تا محتوای بصری را با مخاطبان گسترده‌ای به اشتراک بگذارند.

ویدئوهای یوتیوب  که با یک دوربین واقعی گرفته شده‌اند اکنون دارای برچسب‌های خاصی هستند که واقعی بودن آنها را بیان می کنند. برچسب جدید «Caught on Camera» به عنوان بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر این غول فناوری برای مقابله با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در این پلتفرم معرفی خواهد شد.

منشا ویدیو را تأیید کنید

به گفته یوتیوب، علامت جدیدی که در توضیح یک کلیپ ویدیویی ظاهر می‌شود، با هدف تأیید منشأ ویدیو و عدم تغییر صدا و تصویر است. این بدان معناست که  فقط ویدئوهایی که حاوی فیلم یا صدای ویرایش نشده هستند، واجد شرایط برچسب‌گذاری به این روش هستند. این ویژگی جدید همچنین فقط بر روی دوربین‌ها و دستگاه‌های ضبط خاص کار می‌کند. 

یوتیوب همچنین اعلام کرد که برای اینکه عبارت «فیلم گرفته شده با دوربین» در توضیحات ظاهر شود، سازندگان باید از ابزارهایی که از استاندارد Coalition for Content Provenance and Authenticity یا آنچه به عنوان C2PA نسخه 2.1 یا بالاتر شناخته می‌شود، برای عکس گرفتن استفاده کنند. 

برچسب‌ها چگونه کار می‌کنند؟

به گفته یوتیوب، اگر محتوا به گونه‌ای ویرایش شده باشد که ردیابی ویدیو به منبع اصلی آن غیرممکن باشد، و گوشی شما که از C2PA v2 پشتیبانی نمی‌کند، زنجیره مبدا را می شکند، ویدئو را نمایش نمی‌دهد.

این پلتفرم همچنین پیشنهاد می‌کند در صورت تمایل برای برچسب‌گذاری به عنوان  «گرفته‌شده در دوربین»، از تغییرات قابل توجهو بارز در ماهیت یا محتوای اصلی ویدیو، از جمله صداها یا تصاویر بصری اجتناب کنید.

قابل توجه است که خط مشی یوتیوب در حال حاضر سازندگان را ملزم می‌کند که محتوای ایجاد شده با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را افشا کنند.

همچنین گزارش شده است که این شرکت در حال انجام روش‌هایی است تا به سازندگان اجازه دهد تا علیه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در این پلتفرم اقدام کنند.

source

توسط techkhabari.ir