یک بررسی جدید نشان می‌دهد که آهنگ‌های پاپ و آهنگ‌های ملایم می‌توانند به افراد پس از عمل جراحی کمک می‌کند تا نیاز به مصرف مسکن کمتری داشته باشند و زودتر بهبود یابند. 

محققان دریافتند گوش دادن به موسیقی باعث کاهش اضطراب، درد و ضربان قلب بیماران پس از عمل جراحی، می‌شود.

در نتیجه، بیمارانی که بعد از جراحی موسیقی گوش می‌کردند، کمتر از نصف مقدار مورفین مورد نیاز مصرف می‌کردتد.

دکتر الدو فرزا، محقق ارشد، استاد جراحی در کالج پزشکی دانشگاه نورث استیت کالیفرنیا، گفت: «وقتی بیماران پس از جراحی هوشیار می‌شوند،  نسبت به موقعیت مکانی خود احساس ترس می‌کنند.

فرزا افزود: «موسیقی می‌تواند انتقال از مرحله بیداری به بازگشت به حالت عادی را تسهیل کند و حتی ممکن است به کاهش استرس‌های شایع پس از جراحی کمک کند».

برای این بررسی، محققان داده‌های 35 مطالعه قبلی در مورد موسیقی و نقش آن در بهبودی پس از جراحی را تجزیه و تحلیل کردند.

تحقیقات نشان داد بیمارانی که به موسیقی گوش می‌دادند، روز بعد از عمل جراحی کاهش قابل توجهی در درد و اضطراب داشتند.

به گفته محققان، بیمارانی که موسیقی گوشی می‌دادند ضربان قلب کمتری داشتند که می تواند با ایجاد گردش موثر اکسیژن و مواد مغذی در بدن، بهبودی را بهبود بخشد.

محققان فکر می‌کنند گوش دادن به موسیقی باعث کاهش سطح کورتیزول، (هورمون استرس) می‌شود.

علاوه بر این، موسیقی را می‌توان بدون هزینه یا استفاده از نیروی انسانی، به اتاق ریکاوری و مراقبت‌های بعد از عمل، اضافه کنند. محققان افزودند که بهترین موسیقی برای بیمار احتمالاً همان چیزی است که بیمار در حالت عادی بیشتر از آن لذت می‌برد.

فرزا در یک نشریه خبری گفت: ما نمی‌خواهیم بگوییم که یک نوع موسیقی بهتر از دیگری است. ما فکر می‌کنیم موسیقی می‌تواند به روش‌های مختلف بعد از جراحی به افراد کمک کند، زیرا موسیقی می‌تواند آرامش‌بخش باشد و به بیمار این احساس را بدهد که در یک مکان آشنا هستند.

source

توسط techkhabari.ir