اینکه به چه دلیلی می خواهید تماس با شماره بلاک شده را یاد بگیرید می تواند دلیل های مختلف داشته باشد. اما معمولا اگر به هر دلیلی بلاک شده اید گاهی احترام به نظر مقابل می تواند مشکلات را حل کند اما اگر سوتفاهمی رخ داده ولی شما نمی توانید در این باره صحبت کنید یک راه مجاز برای شما تماس با شماره بلاک شده است. در این راهنما گویا آی تی به شما کمک می کند راهنمایی هایی دریافت کنید که طی آن با تنظیماتی در گوشی آیفون و اندرویدی خود بتوانید در عین اینکه در گوشی مخاطب بلاک شده اید باز هم بتوانید با او تماس بگیرید.

به حریم خصوصی مخاطب احترام بگذارید

قبل از این که بخواهیم تنظیمات گوشی برای تماس با شماره بلاک شده را به شما یاد دهیم لازم است به شما یادآور شویم که حریم خصوصی افراد را باید محترم بشماریم. به هر دلیلی وقتی کسی راغب به صحبت کردن با شما نیست نباید این خواسته را زیر پا گذاشت. البته که مزاحم حریم خصوصی افراد شدن می تواند حتی تا پیگرد قانونی برای شما مشکل ساز باشد. اما اگر حتی چنین نیست می تواند این تصمیم مخاطب دلیل محکم و خاصی داشته باشد که نخواهد شماره شما را روی گوشی خود ببیند.

آنچه در اینجا میخوانید روشی برای شرایط ضروری است و اصلا مجوز مزاحمت برای دیگران ایجاد کردن نیست. همچنین باید توجه کنید که ممکن است با این روش تماس بگیرید اما فرد مقابل نسبت به شما اقدامات قانونی کند. به هر حال ریسک این کار را بدانید و بعد اقدام کنید.

آیا تماس با شماره بلاک شده امکان پذیر است

بله! چه اندرویدی باشید و چه از گوشی های آیفون استفاده کنید خوشبختانه می توانید با شماره ای که بلاک شده اید با مخاطب تماس بگیرید. دقت کنید که این کار ممکن است کمی طول بکشد و سریع در دسترس شما نباشد اما برای زمان ضروری می توان رویش حساب کرد.

در اینجا چند روش برای تماس با کسی که شماره شما را مسدود کرده است، آورده شده است:

  1. تماس ناشناس: شما می‌توانید شماره تلفن خود را مخفی کنید تا به عنوان یک تماس ناشناس ظاهر شوید. برای این کار در تلفن اندروید یا آیفون خود، قبل از شماره‌گیری، کد *#۳۱# را وارد کنید یا از تنظیمات برای پنهان کردن شناسه تماس‌گیرنده استفاده کنید. (این مورد را در این مقاله آموزش می دهیم)
  2. استفاده از خط دیگر: اگر به خط دیگری دسترسی دارید، می‌توانید از آن برای تماس استفاده کنید. فرد مقابل تنها شماره‌ای که شما را مسدود کرده است را نمی‌پذیرد، بنابراین تماس با خط دیگر می‌تواند کارساز باشد.
  3. برنامه‌های پیام‌رسانی یا تماس اینترنتی: اپلیکیشن‌های مانند واتساپ، تلگرام یا سایر برنامه‌های مشابه امکان برقراری تماس‌های صوتی و تصویری را فراهم می‌کنند. اگر شماره شما را در تلفن خود مسدود کرده باشند، ممکن است از طریق این اپلیکیشن‌ها هنوز قادر به برقراری ارتباط باشید.

این روش‌ها فقط باید برای موارد ضروری و با در نظر گرفتن حریم خصوصی افراد استفاده شوند.

پنهان کردن شناسه در آیفون برای تماس در حالت بلاک

در آیفون و به طور کلی iOS بلاک کردن افراد مبتنی بر شناسه است. بنابراین دور زدن این تحریم کار راحتی است و کافی است که شناسه را محو کنید تا گوشی مخاطب این شناسه را شناسایی نکند و تماس بتواند از ذره بین iOS رد بشود.

برای انجام این کار:

ابتدا اپلیکیشن Settings را در آیفون خود باز کنید.

کمی به پایین اسکرول کنید تا به Phone برسید.

تماس با شماره بلاک شده

در این قسمت گزینه Show My Caller ID را پید کنید و آن را انتخاب کنید.

اگر دو سیم کارت دارید از بین سیم کارت ها، موردی را انتخاب کنید که با آن روی گوشی مخاطب بلاک شده اید:

تماس با شماره بلاک شده

این گزینه را که انتخاب کنید وارد صفحه ای می شوید که Show My Caller ID نمایش داده می شود و یک تاگل و اسلاید در کنار آن ست. این گزینه را باید خاموش کنید.

تماس با شماره بلاک شده

دقت کنید که با این که این تنظیمات را روی گوشی خود انجام می دهید در عین حال خدمات دهنده همراه باید مجوز این مساله را در ابتدا صادر کرده باشد. در بسیاری از جاها، اگر مخابرات این ویژگی را فعال نکند در گوشی شما گزینه Show My Caller ID غیر فعال است.

اگر موفق به مخفی کردن شناسه خود شوید آیفون هنگام ارائه تماس به تلفن مخاطب یکی از دو گزینه “Unknown number” یا “No Caller ID”  را نمایش می دهد. اگر گوشی مخاطب فارسی باشد باید این دو گزینه احتمالا به صورت «شماره نامعلوم» یا «بدون شناسه تماس گیرنده»  نمایش داده شود.

آموزش پنهان کردن شناسه تماس در اندروید

اندروید نیز مانند iOS برای بلاک کردن مخاطب روی شناسه کار می کند. هر چند اگر بتوانید شناسه را پنهان کنید می توانید موفق به تماس با شماره بلاک شده شوید ولی ممکن است هر تولید کننده گوشی و ارائه دهنده خدمات در این باره سیاست خاص خود را داشته باشد.

اگر در گوشی شما برنامه Google Dialer وجود داشته باشد این آموزش می تواند برایتان مفید و پاسخگو باشد. خوشبختانه بسیاری از گوشی های اندرویدی نسل جدید از این برنامه بهره مند هستند.

تنظیمات برای پنهان کردن شناسه با Google Dialer به شرح زیر است:

ابتدا اپلیکیشن Dialer را روی گوشی خود باز کنید.

در ادامه، به بالای صفحه و سمت راست نگاه کنید و آیکون ۳ نقطه را انتخاب کنید.

آموزش پنهان کردن شناسه تماس در اندروید

با این کار منویی باز می شود که حداقل ۳ گزینه دارد. از میان این گزینه ها Settings  را انتخاب کنید.

آموزش پنهان کردن شناسه تماس در اندروید

در این قسمت لیستی از آپشن های قابل تغییر و تنظیم می بینید. کمی دقت کنید Calling accounts را مشاهده می کنید. این گزینه را انتخاب کنید.

آموزش پنهان کردن شناسه تماس در اندروید

با انتخاب این گزینه نام ارائه دهنده خدمات تلفن همراه را مشاهده می کنید. آن گزینه که مربوط به خط بلاک شده شما است را انتخاب کنید.

آموزش پنهان کردن شناسه تماس در اندروید

با این انتخاب لیستی باز می شود که تقریبا در پایین آن گزینه Additional settings را مشاهده می کنید. این گزینه را انتخاب کنید.

آموزش پنهان کردن شناسه تماس در اندروید

در این مرحله Caller ID را انتخاب کنید و در ادامه با مشاهده صفحه پاپ اپ، گزینه Hide number  را از میان گزینه های نمایش داده شده انتخاب کنید.

آموزش پنهان کردن شناسه تماس در اندروید

با این کار شناسه شما به راحتی پنهان می شود و گوشی مخاطب به راحتی می تواند تماس شما را قبول کند. وقتی که در این شرایط با گوشی اندرویدی خود تماس بگیرید در تلفن مخاطب بجای شماره موبایل شما یکی از دو پیام “Unknown number” یا “Private number”  نمایش داده می شود.

بیشتر بخوانید: چطور حالت مزاحم نشوید را برای یک نفر فعال کنیم؟

کد رفع بلاک شماره تلفن در آمریکا

اگر در ایالات متحده زندگی می‌کنید، می‌توانید از یک کد ویژه استفاده کنید که شماره شما را مخفی کرده و آن را به عنوان «شماره خصوصی» به طرف مقابل نشان می‌دهد. ابتدا کد *۶۷ را شماره‌گیری کنید، سپس شماره شخص مورد نظر را وارد کنید و گزینه تماس را بزنید.

کد ویژه برای تماس با شماره بلاک شده در آمریکا

به عنوان مثال، اگر شماره تلفن فرد ۱۲۳۴۵۵۶۷۸۹۷ باشد، باید *۶۷-۱۲۳۴۵۶۷۸۹۷ را شماره‌گیری کنید (به تصویر نگاه کنید تا جایگاه علامت * را درست در شماره بنویسید). این روش فقط در ایالات متحده و با برخی اپراتورها کار می‌کند. اگر اپراتور و دولت کشور مورد نظر این ویژگی را مجاز کنند، می‌توانید با کدهای ویژه دیگری در سایر کشورها از روش مشابه استفاده کنید.

بدین ترتیب می توان موفق به تماس با شماره بلاک شده از طریق گوشی آیفون یا اندروید شد. دقت کنید که این گزینه صرفا برای تماس های ضروری است و هیچ گونه توصیه ای مبنی بر مزاحمت برای افراد توسط گویا آی تی وجود ندارد.

اگر روش دیگری برای تماس با شماره بلاک شده در آیفون و اندروید می شناسید و تجربه کرده اید می توانید تجربه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

منبع کمکی: addictivetips | dialaxy

source

توسط techkhabari.ir