«ایلان ماسک» چند روز پیش نمونه‌های اولیه ربات‌ها، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های خودران و تسلا را رونمایی کرد و بسیاری را ذوق‌زده کرد. اما «الکس پرویاس» کارگردان «من، ربات» (I Robot) در شبکه‌های اجتماعی ادعا کرد که طراحی فیوچریستی این محصولات از فیلم علمی-تخیلی او تقلید کرده است.

این فیلمساز ۶۱ ساله در شبکه اجتماعی ایکس تصویری به اشتراک گذاشته که طراحی فیلم او را با محصولات تسلا مقایسه می‌کند. او می‌نویسد: «سلام ایلان، اجازه هست طراحی‌هایم را پس بگیرم؟»

داستان فیلم «من، ربات» با بازی «ویل اسمیت» در سال ۲۰۳۵ شیکاگو قرار داده و دنیایی را به تصویر می‌کشد که ربات‌های شبه-انسان مشاغل انسانی را تحت قوانین سه‌گانه رباتیک «آیزاک آسیموف» تسخیر کرده‌اند. «بریجیت مویناهان»، «جیمز کرامول»، «بروس گرین وود» و «شایا لابوف» دیگر بازیگران فیلم بودند. اسمیت نقش کارآگاهی را بازی می‌کند که پیرامون خودکشی مشکوک بنیان‌گذار یو.اس رباتیکس تحقیق می‌کند.

ماسک پنجشنبه گذشته رویداد «ما، ربات» (We, Robot) را در استودیوی برادران وارنر در کالیفرنیا برگزار کرد و از ربات‌های آپتیموس (Optimus)، سایبرکب (Cybercab) با درهای بال-گونه و بی‌پدال رونمایی کرد. او علاوه بر این اتوبوس‌های روبوون (Robovan) را نشان داد که قابلیت حمل ۲۰ سرنشین را دارند. سرمایه‌گذاران تسلا با این حال از این محصولات راضی نبودند و سهام کمپانی پس از رویداد کاهش پیدا کرد.

منبع: سایت سی‌نما

source

توسط techkhabari.ir