برخی گوشی‌های اندرویدی راه‌هایی را پیشنهاد می دهند که با انجام برخی تنظیمات، در مصرف بسته دیتای اینترنت گوشی صرفه جویی می‌کند بدون اینکه تاثیر قابل توجهی در نحوه استفاده از آن داشته باشد.

حالت ذخیره داده

اکثر گوشی‌های اندرویدی حالت ذخیره‌سازی داده دارند که خدمات مصرف‌کننده داده را خاموش می‌کند.

فعال کردن حالت ذخیره داده از همگام‌سازی داده‌ها توسط برنامه‌ها جلوگیری می‌کند، به این معنی که تا زمانی که حالت را خاموش نکنید، کاربر پیام‌های جدیدی را در برنامه‌های پیام‌رسانی فوری دریافت نخواهد کرد.

برای روشن کردن حالت ذخیره داده در گوشی اندرویدی، به تنظیمات و سپس به بخش شبکه تلفن همراه بروید و استفاده از داده را انتخاب کنید و روی Data Saver ضربه بزنید و “روشن” را در خط فرمان برای فعال کردن حالت انتخاب کنید.

اگر ترجیح می‌دهید که برخی از اپ‌های گوشی در حالت دیتا سیور محدود نشوند، می‌توانید با این اپلیکیشن‌ها را از این لیست خارج کنید.

نسخه‌های سبک برنامه‌ها

نسخه‌های Lite بسیاری از برنامه‌های اندرویدی در فروشگاه گوگل پلی در دسترس هستند، که مصرف داده را حفظ می‌کنند.

 




غیرفعال کردن داده‌های تلفن همراه

اگر برنامه‌های خاصی دارید که داده‌های زیادی را روی گوشی شما مصرف می‌کنند، می‌توانید هنگام اتصال به داده‌های تلفن همراه، دسترسی آنها از اینترنت همراه را قطع کنید و تنظیم کنید که فقط زمانی که به اینترنت وای فای متصل هستید، اجرا شوند.

برای غیرفعال کردن داده‌های گوشی در تلفن اندرویدی، به منوی تنظیمات، و سپس شبکه تلفن همراه بروید و استفاده از داده، دسترسی به شبکه را انتخاب کنید و از لیست باز شده، روی یکی از برنامه‌های موجود در لیست کلیک کنید تا برنامه فقط در صوتی که به Wi-Fi متصل هستید فعال شود.

دانلود خودکار را متوقف کنید

بسیاری از برنامه‌ها مانند واتس‌اپ به‌طور خودکار رسانه‌ها را از چت‌های شما دانلود می‌کنند، که در واقع داده‌های تلفن همراه را مصرف می‌کند.

به عنوان مثال، برای انجام این کار در واتس‌اپ، برنامه را اجرا کنید، با کلیک بر روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست وارد تنظیمات شوید، “Storage and Data” را انتخاب کنید و در قسمت Auto-download media، روی “هنگام استفاده از تلفن همراه” کلیک کنید. گزینه data” را در پنجره پاپ آپ پاک کنید تا برنامه چیزی دانلود نکند و سپس OK را انتخاب کنید.

ویدیو با کیفیت پایین‌تر

بسیاری از برنامه‌های پخش ویدیو به طور پیش فرض فیلم‌ها را با کیفیت بالا پخش می‌کنند و از اینترنت بیشتری استفاده می کند. اما شما می توانید با ایجاد تغییر در برنامه های خود از این موضوع جلوگیری کنید و طوری تنظیم کنید تا فیلم‌ها با کیفیت پایین‌تر پخش شوند.

به طور مثال، برای انجام این کار در یوتیوب، برنامه را اجرا کنید و شروع به پخش یک ویدیو کنید، در گوشه سمت راست بالای ویدیو، روی نماد چرخ دنده کلیک کنید، «کیفیت» را انتخاب کنید و «بهینه‌سازی داده» را انتخاب کنید. روی گزینه «پیشرفته» کلیک کنید و Resolution را مثلا 360p انتخاب کنید.

 




غیرفعال کردن پشتیبان‌گیری ابری

اگر از برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری مانند Google Drive، Dropbox و Google Photos استفاده می‌کنید، برای جلوگیری از مصرف اینترنت همراه، گزینه پشتیبان‌گیری هنگام روشن بودن داده‌های تلفن همراه را در این برنامه‌ها خاموش کنید.

 برای انجام این کار در Google Drive، برنامه را اجرا کنید، منوی سه خط افقی را انتخاب کنید، تنظیمات را انتخاب کنید و فقط انتقال فایل Wi-Fi را فعال کنید.

حالت آفلاین برای نقشه‌ها

اگر از یک برنامه نقشه برداری مانند گوگل مپس استفاده می کنید، نقشه ها را از قبل برای مکان هایی که بازدید می کنید دانلود کنید تا از استفاده برنامه از داده های تلفن جلوگیری کنید در حال پیمایش

برای انجام این کار، گوگل مپس را در حالی که به Wi-Fi متصل هستید راه اندازی کنید، مقصدتان را رو نقشه انتخاب کنید. سپس در گوشه سمت راست بالای برنامه، روی عکس نمایه خود ضربه بزنید، Maps Offline را انتخاب کنید و روی انتخاب ضربه بزنید.

در این حالت، اپلیکیشن گوگل مپس منطقه‌ای را که پیمایش کرده‌اید برجسته می‌کند، سپس روی «دانلود» کلیک کنید تا دانلود نقشه شروع شود. حالا می‌توانید حتی زمانی که آفلاین هستید از نقشه استفاده کنید.

نکاتی وجود دارد که باعث صرفه جویی در دیتای گوشی می‌شود، به خصوص اگر محدود باشد، از جمله مهم ترین آنها عدم برقراری تماس‌های ویدیویی زیاد و مرور نکردن وب برای مدت طولانی.

source

توسط techkhabari.ir