پلتفرم‌های زیادی در اینترنت هستند که می‌توانید کسب و کار خود را به‌طور رایگان در آنجا تبلیغ کنید. نمونه‌های ایرانی آن سایت بازارول، دیوار و شیپور است که به شما امکان می‌دهند جزئیات کاملی از کسب و کار خود از جمله آدرس، شماره تلفن؛ ساعات کاری و …  را با مردم به اشتراک بگذارید و شما حتی می‌توانید در گوگل مپ ، رایگان کسب و کار خود را ثبت کنید. این پلتفرم‌ها کمک می‌کنند، برند شما دیده شود و همچنین مردم به خاطر اعتبار این سایت ها به شما اعتماد می‌کنند.

با استفاده از سایت های رایگانی مثل بازارول یا گوگل مپ ، بدون صرف هزینه اضافی، برند خود را معرفی کنید و با تعامل آنلاین با مشتریان خود، آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. 

ما در ادامه قصد داریم بازارول که یک استارتاپ ایرانی برای معرفی کسب و کار است را با گوگل مپ مقایسه کنیم وببینیم مزایا و معایب هر کدام از این دو چیست؟ اما اول ببینیم چرا به یک سایت حرفه‌ای نیاز داریم

چرا به یک سایت حرفه‌ای برای تبلیغ نیاز داریم؟

تبلیغات حرفه‌ای علاوه بر اینکه باعث افزایش فروش کالا و یا خدمات شما می‌شود، تقاضا آن محصول را  در بازار بالا می‌برد، به خاطر داشته باشید که از روش‌های متنوعی برای تبلیغاتتان استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید و نیازها یا انتقادات مشتریانتان را متوجه شوید.

برای یک تبلیغ اصولی، باید که یک پلتفرم مناسب پیدا کنید، یک سایت معتبر تبلیغاتی در برندینگ شما بسیار تاثیرگذار است و شما به عنوان یک کسب و کار معتبر و در حال رشد معرفی می‌کند.

ثبت آگهی رایگان کسب و کار 

گوگل مپ یا بازارول؟

گوگل مپ در واقع یک نقشه آنلاین است که به افراد کمک می‌کند که هرجایی را پیدا کنند. اما علاوه بر نشان دادن مسیرها، به کسب‌وکارها هم کمک می‌کند تا خودشان را به کاربران معرفی کنند. وقتی یک کسب‌وکار روی گوگل مپ ثبت می‌شود، مردم می‌توانند آن را روی نقشه ببینند، درباره خدماتش بخوانند، نظرات دیگر کاربران در مورد این کسب و کار را ببینند، و با آن‌ها تماس بگیرند. گوگل مپ به کسب و کارهای فرصتی می‌دهد تا دیده شوند و مشتریان بیشتری جذب کنند.

در طرف دیگر بازارول یک سایت استارتاپی است که کسب و کارهای مختلف سراسر ایران را معرفی می‌کند و هدف سایت این است که یک پایگاه داده بزرگ از تمام کسب و کارها، از مغازه های کلید سازی و کارگاه های تراشکاری گرفته تا کلینیک های لیزر بدن و … داشته باشد،  تا هم مردم عادی بتوانند به راحتی فروشگاه یا خدمات مورد نظر خود را پیدا کنند و هم صاحبان کسب و کار علاوه بر معرفی خود بتوانند با مشتریان در تعامل باشند.

هر کدام چه امکانات تبلیغاتی دارند؟ 

شما می‌توانید در هر دو پلتفرم یعنی گوگل مپ و بازاررول یک آگهی کامل برای معرفی کسب و کار خود قرار دهید ، هر دو با یک پنل اختصاصی در اختیار شما قرار می‌دهند تا جزئیاتی از کارتان از قبیل آدرس دقیق، خدمات یا محصولات خود، ساعات کاری و .. را در آنجا عنوان کنید. 

همچنین می‌توانید عکس های از کسب و کار خود بگذارید تا آمار بازدید آگهی تان را بالا ببرید،  با این پنل می‌توانید هر وقت خواستید جزئیات کسب و کار خود را ویرایش کنید. این دو سایت تقریباً امکانات برابری به مخاطبین خود می‌دهند،  

چه اطلاعاتی از کاربران به شما می‌دهند ؟ 

شما در پنل اختصاصی سایت بازارول علاوه بر دیدن نظرات کاربران از موارد زیر مطلع می‌شوید: 

چه تعداد افرادی آگهی را تماشا کرده اند؟ 

چند نفر با شما تماس گرفته اند و از پاسخگویی شما راضی بودند؟

چند نفر روی لینک شما کلیک کرده و وارد سایتتان شده اند؟

همچنین اگر پنل بیزینسی گوگل مپ را تهیه کنید، اطلاعات دقیق‌تری به شما می‌دهد حتی سن و جنسیت افرادی که آگهی شما را مشاهده کرده‌اند.

در کجا کسب و کارم را ثبت کنم؟ گوگل مپ یا بازارول

کار با کدام یک ساده‌تر است ؟

از مزایای ثبت نام در گوگل مپ این است که آدرس شما را به صورت دائمی در نقشه گوگل ثبت می‌کند،  اما برای اینکه یک کسب و کار جدید در گوگل مپ ثبت کنید، باید در ورود اطلاعات دقت کنید ومعمولاً مدت زمان زیادی حتی گاهی تا ۶ ماه طول می‌کشد تا یک کسب و کار تایید شود. همچنین برای ثبت نام در گوگل شما باید یک فروشگاه یا شرکت فیزیکی داشته باشید.در کل ثبت نام در سایت‌های تبلیغاتی راحت‌تر از گوگل است، و اگر احیانا اطلاعاتتان تغییر کرد به پنل‌تان مراجعه کنید و در چند دقیقه آن را اصلاح کنید.  

هزینه ثبت کسب و کار

ثبت کسب و کار در گوگل مپ رایگان است، در بیشتر سایت‌های تبلیغاتی از جمله بازارول هم میتوانید رایگان کسب و کار خودتان را تبلیغ کنید، هر چند پلن های ویژه‌ای هم دارند  که به شما امکانات خاصی را ارائه می‌دهند. از جمله این امکانات آپدیت روزانه کسب و کارتان و اولویت دار کردن کسب و کارتان نسبت به سایر آگهی هاست.

تاثیر ثبت کسب و کار در گوگل مپ و سایتهای تبلیغاتی بر دیده شدن آگهی ما؟

ثبت کسب‌وکار در گوگل مپ، باعث می‌شود که اگر کسی کسب‌وکار شما در جستجو کرد، در جستجوهای محلی مانند “رستوران‌های نزدیک من” یا “کافه در ولیعصر” نشان داده شوید. سایتهای معرفی کسب و کار هم در صورتی که برای موتورهای جستجو بهینه شده باشند، همین کار را انجام می‌دهند.

کدام یک کاربران بیشتری دارد؟ 

 گوگل مپ یک ابزار جهانی محبوبیت است  اما در ایران به دلیل تحریم ها و چالش‌های که ثبت کردن یک کسب و کار دارد در گوگل دارد سایت‌ها و اپلیکیشن‌های بومی مانند بازارول یا نشان کاربران بیشتری دارند،( به دلیل تمرکز این سایت‌ها بر محلی بودن کسب و کارها و آشنایی بیشتر با جغرافیا و فرهنگ ایران)

ثبت کسب و کار چه در گوگل مپ  چه در سایت‌های تبلیغاتی تاثیر زیادی در معرفی، افزایش فروش، جذب مشتریان جدید و افزایش اعتبار برندینگ شما دارد بهتر است که شما در همه پلتفرم‌های تبلیغاتی کسب و کار خود را ثبت کنید و از مزایای آنها استفاده کنید. 

در کجا کسب و کارم را ثبت کنم؟ گوگل مپ یا بازارول

قدرت یک سایت چه تاثیری روی نشان دادن آگهی دارد؟

قدرت یک سایت تأثیر زیادی بر دیده شدن آگهی‌های کسب‌وکارها دارد. سایت‌هایی که دامین آتوریتی (Domain Authority) و پیج آتوریتی (Page Authority) بالایی دارند، در نتایج جستجوی گوگل رتبه‌های بهتری می‌گیرند و آگهی‌تان در نتایج جستجو بیشتر دیده می‌شود. به‌علاوه، سایت‌های قوی معمولاً ترافیک بیشتری دارند، یعنی افراد بیشتری به آن‌ها سر می‌زنند.

چگونه بازدید آگهی خود را بالا ببرم؟ 

برای افزایش بازدید آگهی‌تان، از تصاویر باکیفیت و واقعی کسب‌وکارتان استفاده کنید تا اعتماد بیشتری جلب شود. متن آگهی‌ جذاب و شامل تمام خدمات و محصولات شما باشد، به گونه‌ای که مشتریان بتوانند نقاط قوت شما را به خوبی درک کنند. همچنین، اطلاعات تماس کامل مثل شماره تلفن، آدرس و ساعات کاری را درج کنید تا دسترسی مشتریان آسان‌تر شود. آگهی‌تان را مرتباً به‌روزرسانی کنید تا نشان دهید که کسب‌وکارتان فعال است. استفاده از کلمات کلیدی مناسب هم به دیده شدن آگهی در جستجوها کمک می‌کند. به نظرات و پیام‌های مشتریان سریع پاسخ دهید .

فرق ثبت کسب و کار رایگان و پولی در بازارول چیست ؟ 

بهینه سازی صفحات چه برای آگهی های پولی و چه رایگان به یک صورت انجام ‌می‌شود اما  آگهی رایگان، در زیر آگهی‌های ویژه دیده می‌شود. این گزینه برای کسب‌وکارهای کوچک یا افرادی که به دنبال تبلیغات ارزان هستند، مناسب است.

source

توسط techkhabari.ir