دمای اسنپدراگون 8 الیت کوالکام حتی در حین استفاده معمولی به 98.5 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. آیا قرار است کوالکام این مشکل را حل کند؟

به گزارش وب‌سایت خبری gizmochina، پس از معرفی تراشه جدید مدیاتک یعنی دایمنسیتی 9400، همه نگاه‌ها به تراشه جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 الیت است.  شایعات تاکنون حاکی از آن است که به لطف هسته‌های قدرتمند و سریع با سرعت بیش از 4 گیگاهرتز، شاهد عملکرد چشمگیری از این تراشه خواهیم بود. با این حال، به نظر می‌رسد که این انرژی و عملکرد بالا به قیمت تولید گرمای بیش از حد و کاهش عمر باتری تمام خواهد شد.

راهنمای خرید تکراتو

دمای اسنپدراگون 8 الیت تا چه حد بالا می‌رود؟

طی چند هفته گذشته، شاهد انتشار بنچمارک‌های سه نسخه مختلف از تراشه‌ Snapdragon 8 Elite کوالکام بوده‌ایم. نسخه پایه این تراشه دارای فرکانس پایه 2.78 گیگاهرتز و حداکثر فرکانس 4.09 گیگاهرتز است. در عین حال، طبق گزارش‌ها، سامسونگ در حال آزمایش دو نسخه اورکلاک شده از این تراشه برای سری گلکسی S25 خود است که حداقل و حداکثر سرعت آنها برابر با 2.90 گیگاهرتز/ 4.19 گیگاهرتز و 3.53 گیگاهرتز/ 4.47 گیگاهرتز است. این محدوده سرعتی در سطح پردازنده‌های دسکتاپ است و برای اولین بار قرار است که چنین سرعتی را در یک گوشی ببینیم.

دمای اسنپدراگون 8 الیت

با این حال، اگر شایعات جدید صحت داشته باشند، این سرعت به ضررهای آن نمی‌ارزد. طبق اطلاعات فاش شده، حتی نسخه استاندارد تراشه اسنپدراگون 8 الیت ممکن است که در بخش مدیریت حرارت و کارایی باتری مشکل داشته باشد.

این تراشه بیش از 20 وات انرژی می‌گیرد و حتی در حین استفاده معمولی به دمای سوزان 98.5 درجه سانتی‌گراد (209.5 درجه فارنهایت) می‌رسد. چنین دمایی را هیچ سیستم خنک‌کننده‌ای نمی‌تواند کاهش دهد.

این مصرف انرژی بالا علت استفاده اکثر برندها از باتری‌های بزرگ با ظرفیت بیش از 6000 میلی آمپر ساعت را توضیح می‌دهد. در حقیقت، هر گوشی پرچمداری که به این تراشه مجهز شود باید از یک باتری بزرگ برخوردار باشد.

هرچند بارقه‌ای از امید وجود دارد. سه ماه، زمان قابل توجهی برای توسعه است و کوالکام احتمالا پیشرفت‌هایی در بهینه‌سازی تراشه خواهد داشت. امیدواریم که این شرکت، تا پیش از عرضه رسمی، به مسائلی مانند مدیریت دما و مصرف انرژی رسیدگی کرده باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره دمای اسنپدراگون 8 الیت چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

source

توسط techkhabari.ir