از زمان ظهور هوش مصنوعی نگرانی‌هایی در خصوص جایگزینی نیروی انسانی با این فناوری بوجود آمد. اکنون اخراج صدها کارمند در تیک‌تاک باعث تشدید نگرانی‌ها شده است.

زمانی که هوش مصنوعی روی کار آمد بسیاری از کاربران نگران این بودند که توسعه این فناوری ممکن است به کنار گذاشته شدن نیروهای انسانی منجر شود. به نظر می‌رسد این موضوع به حقیقت پیوسته است. reuters، گزارش جدیدی منتشر کرده که نشان می‌دهد هوش مصنوعی باعث اخراج صدها کارمند در تیک‌تاک شده است.

راهنمای خرید تکراتو

هوش مصنوعی باعث اخراج صدها کارمند در تیک‌تاک شد

تیک تاک که اخیرا با چالش‌های حقوقی متعددی روبه‌رو شده، دست به اقدام جدیدی زده است. گزارش‌های جدید حاکی از آن است که این شرکت هوش مصنوعی را جایگزین صدها نیروی انسانی کرده است.

برخی از منابع پیش‌تر به رویترز گفتند که تیک تاک بیش از 700 کارمند خود را از شعبه‌ی مالزی اخراج می‌کند؛ اما این شرکت در بیانیه رسمی خود اعلام کرده که کمتر از 500 نفر را اخراج کرده است. البته 500 نفر هم تعداد کمی نیست و نشان می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی خصوصا در شرکت‌های بزرگ، به یک تصمیم جدید تبدیل شده است.

آنطور که گزارش‌ها می‌گویند، بیشتر کارمندان اخراج شده در بخش تولید محتوا فعالیت می‌کردند. تیک تاک در ادامه اعلام کرد که قصد دارد این برنامه را ادامه دهد و هوش مصنوعی را جایگزین تعداد بیشتری از کارمندانش در سطح جهانی کند.

بایت‌دنس، شرکت سرپرست تیک تاک، بیش از 110 هزار کارمند در بیش از 200 شهر در سراسر جهان دارد. ادامه دادن این تصمیم می‌تواند با کنار گذاشته‌شدن تعداد زیادی نیروی انسانی همراه شود.

بیشتر بخوانید:

source

توسط techkhabari.ir