چند هفته پیش پس از کش‌مکش‌های فراوان پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس پذیرفت که از دستورات دادگاه برزیل پیروی کند. اکنون مشخص که امکان فعالیت این برنامه در برزیل دوباره فراهم شده است.

حدود سه هفته پیش نیویورک تایمز، گزارش جدیدی منتشر کرد که نشان می‌داد، کمپانی X سرانجام قبول کرده که از دستورات دادگاه برزیل پیروی کند. اختلاف این دو از آنجایی شروع شد که ایکس برای مسدودکردن حساب‌هایی که اطلاعات نادرستی از برزیل منتشر می‌کردند، همکاری نمی‌کرد. این مشکلات سرانجام منجر به ممنوعیت پلتفرم شبکه اجتماعی X در برزیل شد.

راهنمای خرید تکراتو

ایکس در برزیل رفع فیلتر شد

دادگاه برای رفع این ممنوعیت چند شرط جدید مطرح کرد. اول اینکه این شبکه اجتماعی مبلغ 28 میلیون ریال (حدود 5٫1 میلیون دلار) به عنوان جریمه پرداخت کند و دوم اینکه یک نماینده محلی در خاک برزیل تعیین کند. پس از چند هفته مشخص شد که ماسک بالاخره قبول کرده شرایط دادگاه را بپذیرد.

اما ماجرا به همینجا ختم نشد. چند روز پیش مشخص شد که مبلغی که به عنوان جریمه در نظر گرفته شده، از سوی X پرداخت شده اما به بانک اشتباهی. همین موضوع باعث شد برداشتن ممنوعیت‌ها به تعویق بیفتد. البته پس از پیگیری‌های انجام شده، قاضی این پرونده اعلام کرد : «ایکس تمام الزامات لازم برای ازسرگیری فوری فعالیت‌ خود در برزیل را برآورده کرده است و از نظر قضایی مشکلی وجود ندارد.»

پایان مسدودی پنج هفته‌ای ایکس در برزیل؛ دادگاه عالی رفع فیلتر کرد

اکنون theverge، گزارش جدیدی منتشر کرده که نشان می‌دهد پس از 5 هفته، پلتفرم اجتماعی X دوباره می‌تواند در برزیل فعالیت کند.

حساب امور بین‌الملل ایکس در واکنش به این خبر نوشت:

ایکس افتخار می‌کند که به برزیل بازگردد. در طول این فرآیند، فراهم‌کردن دسترسی ده‌ها میلیون برزیلی به پلتفرم ما، در اولویت بود. ما همچنان از آزادی بیان در چارچوب قوانین، در هر جایی که فعالیت می‌کنیم، دفاع خواهیم کرد.

ممنوعیت X در برزیل نشان می‌دهد که فعالیت پلتفرم‌های اجتماعی تا چه اندازه برای دولت‌ها اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید:

source

توسط techkhabari.ir